Mitä teillä puetaan päälle, kun lapset ovat kasvaneet yli 128cm vaatteista?

Alet lähestyvät ja jotenkin alkaa olla epätoivoinen olo, kun mietin mitä ihmettä etsiä alesta, kun 128cm vaatteita alkaa poitsulla olla jo nyt käytössä paljon. Alesta nimittäin ostelen seuraavaa kokoa varastoon.

Mitä hyvännäköistä on tarjolla sinusta? Todella monet minun suosikeista lopettavat koot tuohon maagiseen 128cm kokoon ja sitten onkin rääppeitä jäljellä. Jotenkin haluaisin yhä että komerosta löytyy useampaa merkkiä kuin yhtä :) Pop, Molokids, joku Dunsin (ääh, nyppyyntyy) ja Småfolkin malli, meandi, Novastar, Metsolan froteehousut. Mitäs muuta teillä on?

"marjut"
[QUOTE="vieras";25095133]ciraffia, lassieta, reimaa, seppälää, henkkamaukkaa, kappa-allia, linteksiä, anttilaa, parhaimmat koot löytyy tarjoustalosta ja löytöteksistä[/QUOTE]

:D <3

[QUOTE="no niin";25095198]Vaattteita edelleen, varmaan kokoa suurempia? ellos jne[/QUOTE]

En käy ostoksilla ellokselle :) Mun suosimat merkit loppuu usein 128cm. Plussaa olisi sitten vielä kotimaisuus (no joo), luomu ja eurooppalainen valmistus. Lindex, henkkamaukka, kappahl ja ciraf tipahtavat valmistusmaansa takia välittömästi pois. Samoin kuin popin colleget.

"mie"
[QUOTE="vieras";25095216]Samaa olen pohtinut, eskarilainen poika käyttää 128. Monet esim lindexin 134 ovat mielestäni teinivaatteita.[/QUOTE]

meillä sama ongelma.... juuri 6v täyttänyt oli toissapäivänä neuvolassa 129cm pitkä on käyttää osittain 130-134cm vaatteita. Ja niiten löytäminen on vaikeeta!! Tosta 128cm ylöspäin kun alkaa olla oikeesti mitä ihmeellisempaa farkkua ja kimallepaitaa tarjolla. Ja nyt puhun siis poikien vaatteista! Eli sellaista teinikamaa.....
Itse olen nyt jotain ostanut st.oliverilta,me&il:ta name it:lta ja jesper juniorin mallistoa (olikoha Nicolas). Mutta mielellään ottaisin kanssa vinkkeja vastaan kivoihin poikien vaatteisiin!

"vieras"
Minä olen ratkaissut tuon niin, että ostan paidat koossa 140cm ja niitä kokoja jotka niukkamittaisia 140cm:siä. Housuja löytyy huonosti tuota 134cm ja vähän liian lyhyet 122-128cm on käytössä ja muutamat lyhyet 140cm olen löytänyt ja ne käytössä.

Saran äiti
Justiin kattelin ihan mielenkiinnosta h&m:n sivuilta vaatteita 134cm ylöspäin, niin nehän on nuorisovaatteita. :O Eikö enää ole lastenvaatteita? Ihan samanlaisia vaatteita näkyy olevan kuin aikuisten. :/

http://www.hm.com/fi/subdepartment/KIDS?Nr=4294945135

Meillä 128cm käyttävä on jo 9v ja tykkää jo enemmän nuorten vaateista kuin lasten. Mutta kovin on tylsiä suurinosa puseroista, joita pikkuhiljaa alan kirppareilta kerätä. Aina jonkun pirtsakan osuessa kohdalle, se on heti ostettava.

134 cm vaatteita on ollut tapana pukea. Sellaisia, jotka miellyttää lasten ja vanhempien silmää. Lasten mielipiteellä on suurempi painoarvo, onhan kokoa 134 käyttävä yleensä jo sen verran iso että tietää mistä pitää. Ostetaan mistä milloinkin, Stockmannilta oon viimeeksi löytänyt kivoja ja tosi paljon vaatteita raahattiin Turkista. Meillä käyttäjänä tosin on tyttö, poika menee vielä kokoon 128.

Kaikenmaailman kirjavat retrokuosit on meillä jo kauan olleet out. Ymmärrän kyllä, ei kai lapsi halua 8-vuotiaana koululaisena käyttää samanlaisia paitoja joita käytti ollessaan pieni 3-vuotias päiväkotilainen. Enkä minäkään halua isoja lapsia enää kärpässieniin, ötököihin ja sateenkaariin pukea.

Onneksi tulee vauva, hänet saan pukea ihan niin retrosti kuin haluan :D

"miima"
Meillä on pienillä pojilla mm. noita mainitsemiasi merkkejä, mutta esikois-poika 10 v ei kyllä sellaisia päälleen laittaisi enää. Hänen vaatteet ostetaan melkeinpä kaikki H&M:ltä, niitä perustrikoopaitoja on kivoissa väreissä, yksivärisenä ja raidallisena, samoin huppareita on iloisen värisiä. Osassa sitten on jotain pölhoä tehstiä, mutta on myös ihan yksivärisiä tai sitten jotain kuviollisia.

Yhteistyössä