eroko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmitus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmitus

Vieras
Me ollaan vieraita nykyään toisillemme. Mies tulee myöhään töistä kotiin ja sitten on lasten kanssa tai pelaa tai katsoo tv:tä/tietokonetta. Itse myös koneella paljon. Jotain puhutaan jos mielenkiintoinen aihe. Minua läheisyys jota mies joskus yrittää niin lähinnä ärsyttää. Myös mieheen katsominen minulla vaikeaa ja miehen ulkonäkö ärsyttää. Otin aikoinani 20v ikäisenä vääränlaisen miehen ja nyt meillä yhteinen talous ja omaisuus ja lapset. Jos lähden niin lasten ja minun taloudellinen tilanne vaikeutuu jonkun verran kun teen 30h töitä vaan. Joudumme muuttamaan myös pienempään asuntoon ja kenties vuokralle. Mies ei näkisi lapsia, on sanonut ettei vk-loppu isyys kiinnosta häntä. Nyt on lapsille läheinen ja touhuaa. Mutta onko minun uhrauduttava tässä?

Mitäs jos tutustuisit mieheessi uudestaan? Tehkää jotain yhdessä, mistä ennen tykkäsitte. Kai teillä on seurusteluajoista hyviä muistoja? Alkakaa vaikka puhumalla niistä, ja miettikää mitä kivaa voisitte yhdessä tehdä. Jotain voi varmasti tehdä myös lasten kanssa. Seksistä ei kannata aloittaa väkipakolla jos se ei kumpaakaan hirveesti kiinnosta, kyllä se sitten tulee taas mukaan kun arki ensin muuttuu.

Ero ei ole hyvä ratkaisu, se on vain pakenemista. Kannattaa mieluummin etsiä uusia muotoja yhteiselämälle. Olette ihan normaalissa pikkulapsivaiheessa elämässänne.

no sepä se kun yhteistä tekemistä ei koskaan ole ollut. Mies ei ole mistään oikein pitänyt. Ruvennut se nyt enempi vaan ärsyttämään. Tai jos yhteiseksi tekemiseksi lasketaan vaikka tv:n katselu tai leffojen katselu. Minusta se ei oikein ole yhteistä tekemistä.
Pahin on että riidoissa, kuten eilen molemmat syyllistyy erolla uhkailuun. Kun yritin ottaa selvää mitä mieltä suhteesta ja puhuin etten itse ole oikein tyytyväinen niin mies sanoi että pitää sitten erota. Ei halua mitään itsessään muuttaa tai tehdä kompromissejä. Miten niin ero pakenemista. Kuin kauan on ok eroa miettiä? Kun viimeiset 3v pyörinyt mielessä se.

ja kun meillä oli juhlat niin mies meni eri huoneeseen omien sukulaisten kanssa juttelemaan. Minusta se oli hiukan epäkohteliasta muita kohtaan. Johon mies sanoi että yritän estää häntä juttelemasta sukulaisilleen. Mitä en yrittänyt vaan tuntui oudolta kun porukka kahtia jakautunut kuten mekin näköjään. =( Ollaan ihan erilaisia. Haluisin että mies kulkisi vierellä eikä olisi aina itsekseen eri tilassa kun muut.

Jos sinä lähdet niin miksi oletat että lapset tulevat kanssani?

Törkeää miestäsi kohtaan. Ne ovat hänenkin lapsiansa. Ehkä sinä lähdet yksinäsi vain koska kerran olet se lähtijä ja luovuttaja.

ja kun meillä oli juhlat niin mies meni eri huoneeseen omien sukulaisten kanssa juttelemaan. Minusta se oli hiukan epäkohteliasta muita kohtaan.
Mutta eikö se olisi ollut epäkohteliasta miehen sukulaisia kohtaan, että hän ei olisi jutellut heille? Minusta on luonnollista, että juhlissa emäntä ja isäntä "jakaantuvat" eri puolille juhlia, jotta kaikki vieraat tulee huomioiduksi (jos vieraita niin paljon, etteivät yhteen huoneeseen mahdu). Jos jotain sukulaisia näkee harvoin, voi olla kiva jutella pidempäänkin. En noista juhlista tekisi mitään johtopäätöksiä, mutta kehottaisin tutustumaan uusistaan toisiinne.