Erotako?

  • Viestiketjun aloittaja Raksavaimo
  • Ensimmäinen viesti
nih
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja raksavaimo:
niin ei varmaan, isäni ehdotti että voi auttaa mutta ei tiennyt miten suureen projektiin ryhtyi ja mieheni lupasi alussa tehdä enemmän. Olen paljon itsekin tehnyt mutta ajan puutteen vuoksi ja pienten lasten takia ei pystynyt niin paljoa tekemään. Miehen piti alussa tehdä töiden jälkeen joka päivä,mutta sitten ei tehnyt enään niin ja lopulta ei enää vk-loppuisinkaan.
Entä miksi asutte vanhempiesi luona ettekä vuokralla?
niinpä, ja miksi isäsi ei potkaissut teitä pihalle, jos äijäsi rakentamisen sijaan alkoi pelkästään arvostella toisen tekemisiä ja soittaa suutaan?
olisi ollut kiitollinen että joku tekee jos itselleen iski laiskuus.
 
raksavaimo
Eli isäni oli liian kiltti siihen. Ja eihän hän halunnut tytärtään pihalle potkaista. rahan säästämisen vuoksi asuttiin täällä ja mieheni sitä ehdotti ja vanhempani suostuivat.
 
nih
Alkuperäinen kirjoittaja raksavaimo:
Eli isäni oli liian kiltti siihen. Ja eihän hän halunnut tytärtään pihalle potkaista. rahan säästämisen vuoksi asuttiin täällä ja mieheni sitä ehdotti ja vanhempani suostuivat.
Melkoinen äijä. Kehtaa muuttaa teille asumaan vuosiksi ja säästää kymppitonneja mahdollisesti vuokrassa ja kehtaa teettää isälläsi talon ja haukkua päälle, mutta omalta isältään ei pyytänyt apua.

en tajua, miksi hän asuu nyt talossa. ja te ette.
 
Sinterella
Mun isä oli kans todella isona apuna meidän talon rakentamisessa, mutta jos mun mies olis sille alkanu jatkuvasti haukkumaan tehdystä työstä ni mun isä olis tuumannu että siinä poika rakenna ite eikä ihan varmasti olis tullu enää auttamaan. Tuskin olisi kattoa mieheni pään päälle tarjonnu... Olis mun mies saanu mennä vaikka äidilleen asumaan siihen asti kunnes talo valmistuu. Ja se on ihan varma asia ettei mun mies olis mulle haukkunu isäni tekemisiä ku kerran jos ei ite kerta siellä edes tee mitään!! Eroa ei olis tullu, mutta ei myöskään sympatiaa talon rakentamiseen. Mä tein kans niin paljon raksalla ku vaan pystyin.
Totta kai se on rankkaa tehdä töiden jälkeen iltahommina taloa, mutta jos siihen ei pysty niin sitten on palkattava ammattilaiset sen tekemään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja raksavaimo:
Eli isäni oli liian kiltti siihen. Ja eihän hän halunnut tytärtään pihalle potkaista. rahan säästämisen vuoksi asuttiin täällä ja mieheni sitä ehdotti ja vanhempani suostuivat.
Ja sä vaan kehtaat käyttää vanhempiasi hyväksi samalla lailla? Ette siis maksa asumisesta mitään heille?
 
Mia
Jotenkin ymmärrän miestäsi ja toisaalta en tippaakaan. Joko miehesi on hyväksikäyttäjä tai sitten hänet on alistettu tähän. Oliko miehesi ihan alusta alkaen menossa taloprojektiin mukaan, yhtä kovalla halulla kuin sinä?

Toisaalta, olisi ajatellut sinun ymmärtävän, ettei miehesi osaa rakentaa. Talon rakennus on niin iso projekti, etten ihan kenen tahansa itse siihen lähtisi. Pitäisi ainakin olla aivan varma, että mies osaa. Ja töiden päälle rakentaminen on aika raskasta.
 
raksavaimo
Itse mies oli innokkaampi,minulle olisi kelvannut rivitalokin ja olimme ostamassakin sitä mutta mies rupesi sitten empimään ja suuttui että sitten ei koskaan enään rakenneta. Itse en halunnut kerrostaloon ja mies olisi halunnut kerrostaloon niin sen takia rakentaminen yhteinen päätös.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja raksavaimo:
Itse mies oli innokkaampi,minulle olisi kelvannut rivitalokin ja olimme ostamassakin sitä mutta mies rupesi sitten empimään ja suuttui että sitten ei koskaan enään rakenneta. Itse en halunnut kerrostaloon ja mies olisi halunnut kerrostaloon niin sen takia rakentaminen yhteinen päätös.
Nytkö aattelit sitten jäädä vanhemmillesi kokonaan asumaan, varsinkin jos eroatte?
 
sipuli
Alkuperäinen kirjoittaja Raksavaimo:
Olen tyytymätön mieheeni ja hänen käytökseen ja nyt väittää,että haluaa muuttua. Olemme rakentaneet omakotitalon ja siitä isäni tehnyt noin 80% miestäni ei enää loppuvaiheessa edes kiinnostanut. On koko ajan haukkunut isäni tekemisiä ja valittanut pienestäkin ja minä olen joutunut olemaan välikädessä, on purkanut isäni tekemisiä ja isäni joutunut uudestaan tekemään.
olemme asuneet 2,5v vanhempieni luona. Tuona aikana mies käyttänyt työmatkoihin minun autoani ja ottanut pari kertaa äitini kanssa yhteen. Hänellä ei enään ole suhteita vanhempiini jos niitä aikaisemminkaan oli. Ei voinut samaan aikaan tulla yläkertaan kun vanhempani olivat siellä. Nyt minua ällöttää koko mies. käskin muuttamaan hänen uuteen taloon ja itse jäin lasten kanssa mummolaan. Oksettaa ajatus jatkamisesta hänen kanssaan ja ajatus yhteen menemisestä. Harmittaa toisaalta uusi talo, mutta koko miehen käytös ja muu oksettaa. Ja myös miehen ulkonäkö ym. ruvennut ärsyttämään, etten tiedä mitä olen hänessä nähnyt edes.
- parisuhde on vaikea asia
- talonrakennus on kriisi
- vanhempien suhteen pitää katkaista napanuora
- keskustele miehesi kanssa, älä täällä
- ero ei ratkaise ongelmiasi, joudut olemaan lastesi iäsn kanssa aina tekemisissä

 
Mia
Ehkä miehesi itsetunto ei kestä sitä, että rakentaminen oli liian kova pala. Jotenkin tuntuu, että olet vielä kovin kiinni vanhemmissasi? Se ei edistä sinun ja miehesi suhdetta tai hänen itsetuntoaan. Toki en yksin puolustele miestä, mutta voi olla että asia on ollut hänelle paha paikka sulattaa ja siksi reagoi näin.
 

Yhteistyössä