Uskallako joku täällä kertoa, kellä oli sama ongelma, solumuutos alapäässä, on ihanaa saada vertaistukea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
Minulla tämän raskauden aikana, papassa oli solumuutos ja koepalan otto. Missä oli solumuutos. Kuulema ei ollut varallista ja hoitoa en tarvitse. Koko kuukausi oli kamala minulle, koska olen miettinyt syövät, ennen kun sain lopullinen vastaus ja lääkäri kertoi etten tarvitse hoitoa siihen, ettei tämä virustyypi aiheuttaa muut syövät, eikä oikeastaan kohdunkaulasyöpä. Koska muutos oli pieni ja yksi ainoa, joka oli poistettu koepalan kanssa. Se että toistu niin mahdollisuus on melkein olematon ja syöpä ei tulee. Paitsi jos saan uudeen tartunnan, niin vast silloin voi olla riski, riipu mikä tartunnan... En tiedä miks se sanoi noin varmasti. Hän kertoi myös ettei se ole mikään virustyppi 16 tai 18, vaikka korkea riskityppi se on. Mutta ymmärtäkseni se ei ollut tutkittu mikä virustyppi se on, vaan koepalan takia he päätivät, että on varatonta...?!
Sen jälkeen vaikka on tullut rauhallinen olo, että olen kuulema taas terveiden listalla, niin silti se välillä vähän kummittele mun päässä. Että voiko oikeasti olla niin että se ei enää mulle aiheuttaa mitään. Ehkä, ei olisi pitänyt netistä lukea, koko kuukauden ajan kamalat tiedot:)

Mutta jos joku halua tai uskalla, kertokaa vaan omia kokemuksia, hyviä tai huonoja:wave:

P.s. Mistä sen viruksen olen saanut, en tajua vieläkään, toinen mies on nyt mun elämässä vast, jokaista miestä pakotanut aina tutkia itseä, ettei ole mitään, mutta siitä virusta ei näköjään tutkitaan ja mä en tiennyt että sellaista edes on olemassa:/ ja että melkein jokainen kantaa siitä

Nii'i, jompikumpi miehes on harrastanut seksiä jonkun muun kuin sun kanssa niiden testien jälkeen ja siten tartuttanut sulle sen.

Ei se noin mee:D. Ei se miehillä testataan:/. Vitutti kyllä silloin paljon, kun en tiennyt tästä yhtään mitään, luulin jopa että ainoa olen ongelman kanssa tai joku harvinainen. Mutta lääkäri sanoi että 9 ihmistä 10stä kantaa sellaista virusta. Hirveä ja kamala

[QUOTE="vieras";24922036]Siis haluatko sä oikeasti lukea MUIDEN kokemuksista vai mahdollisesti turista omista jutuistasi viiden sivun verran?[/QUOTE]

Haluan muiden kokemuskset, kinosta aika paljon. Enemmän vertaistukea mä täällä haen

niin siis mikä papaluokka sulla oli ?
mulla joskus vuosia sitten oli luokka2 ja sain kontrolliajan puolen vuoden päähän jolloin taas oli tulos ihan puhdas.
hyvä et sullakin asiat ok. koita nyt nauttia raskaudestasi vaan täysin rinnoin!

No hpv on yleinen virus ihmisillä, edes kondomilla suoja ei ole täydellinen eikäpä sitä testata sukupuolitautitesteissä edes eli se että tuota virusta kantaa ei tee ihmisestä mitenkään erityisen kevytkenkäistä tai riskikäyttäytyjää. Tuon yleisyyden vuoksi onkin tärkeää käydä säännöllisesti niissä papa-kokeissa, että muutokset huomattaisiin mahdollisimman pian ja saataisiin hoidettua pois ajoissa.

No hpv on yleinen virus ihmisillä, edes kondomilla suoja ei ole täydellinen eikäpä sitä testata sukupuolitautitesteissä edes eli se että tuota virusta kantaa ei tee ihmisestä mitenkään erityisen kevytkenkäistä tai riskikäyttäytyjää. Tuon yleisyyden vuoksi onkin tärkeää käydä säännöllisesti niissä papa-kokeissa, että muutokset huomattaisiin mahdollisimman pian ja saataisiin hoidettua pois ajoissa.

Mä olen niin tyhmä, kun en ikinä tiennyt että papa oli keksitty HPV:n takia:D

Onko tämä sitten väärä palsta? Kun vaan tiedän että tämä sairaus ei ole mikään harvinaisuus ja luulin täällä on muitakin, mutta näköjään olen väärässä:/

Yhteistyössä