Ihanaa:) mies saa pian lankupöydän valmiiks

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kyllä sä vielä opit, kielioppiasiat on tosi vaikeita kaikissa kielissä, erilaisia kun ovat ja eri säännöt.

MUTTA venäjänkieli se vasta vaikealta kuulostaakin, ässääkin on jos jonkinlaista :D suomessa kun on vain yksi :)

Kuinka monta strippikaveriasi mahtuu pöydän ympärille syömaan sushia, juomaan viiniä? Itse varmaan tanssit pöydällä ja esittelet paikkojasi, lapsesi ovat, ties missä, miehesi yrittää nukkua, koska aamulla on aikainen herätys tienaamaan...

Mua aina jaksaa ihmetyttää toi kielestä v*ttuilu, kaikesta on selvän saanu, ainakin minä!
Jos on tarve vinoilla vajavaisesta(?) kielitaidosta, niin miksi samaan syssyyn ei voi oikoa, ystävällisesti?
Kuten tuossa joku/jotkut just tekivätkin, Venakko ei varmaan pahakseen siitä pistä :)
Uskoisin niin.

• Tykkää
Reactions: rops
Mua aina jaksaa ihmetyttää toi kielestä v*ttuilu, kaikesta on selvän saanu, ainakin minä!
Jos on tarve vinoilla vajavaisesta(?) kielitaidosta, niin miksi samaan syssyyn ei voi oikoa, ystävällisesti?
Kuten tuossa joku/jotkut just tekivätkin, Venakko ei varmaan pahakseen siitä pistä :)
Uskoisin niin.

Mut mä en uskonet suomenkielessä auttaa ees tuo että korjaa, koska se korjaus koskee vain sitä lausetta, toisenlaisessa lauseessa sama sana voi taas olla eri muodossa :D ihana kielemme..

Mut mä en uskonet suomenkielessä auttaa ees tuo että korjaa, koska se korjaus koskee vain sitä lausetta, toisenlaisessa lauseessa sama sana voi taas olla eri muodossa :D ihana kielemme..

No tämä kieli on vaikea kyllä :D Mutta kokemuksesta voin sanoa, että se tuottaa tulostakin. Mun mies on asunut täällä alle 10 vuotta, ja useamman vuoden hän on puhunut/kirjoittanut kieliopillisesti täysin oikein. Paitsi silloin kun on väsynyt, stressaantunut tai ollut Virossa pitempään. Silloin tulee helpommin virheitä.
Mutta yleisesti ottaen virheetöntä kieltä pystyy tuottamaan.

Tosin, oli aika kun aina ja jatkuvasti korjasin, hän myös itse aina pyysi korjaamaan ja kysyi, jos jonkin sanan taivuttelua ei osannut tai ei ollut varma.