Mitä jos miehesi sanoisi sinulle...

  • Viestiketjun aloittaja "näin meillä"
  • Ensimmäinen viesti
JONSERED Karhunkantaja
No juuri niin, sokerikuorrutettuna. Herranen aika, en kai minäkään kerro miten haluaisin että Johnny Depp antaisi maistaa paksua munaa ja ottaisi sit minut auton konepellillä ensi eestä ja sitte takaa jne.

Ehkä olen outo, mutta minusta tuo ei vain ole soveliasta enkä näe yhtäkään hyvää syytä tuohon käytökseen. Ehkä jos varta vasten haluaisin ärsyttää miestä, mutta muuten.
Välimuotokin on.. Voihan sitä vaikka vain todeta, että "panisin", eikä selittää tuntikaupalla fantasioitaan. Jos siis pakko jotain on kommentoida.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor ja emppu75
[QUOTE="vieras";24903877]Musta on ihan eri asia kommentoida jonkun hyvää ulkonäköä ku sanoa haluavansa panna jotain toista. Mitäs sitten jos tämä olis vaikka tapahtunut irl, jossain baarissa vaikka? Kyllä mä loukkaantuisin vaikka olisikin vain vitsillä heitetty. Ihan sama, että ajatteleeko näin, mutta ei sitä pidä ääneen sanoa.[/QUOTE]

No minusta on eri asia sanoa jostain tyyliin "panisin" kuin "minä haluaisin panna tuota naista tänään". Ensimmäinen nyt vain kertoo ihmisen mieltymyksestä ja toinen kertoo siitä, että haluaisi myös asian toteuttaa lähiaikoina.
 
ööööö
Siis ensinnäkin se että joku oikeasti sanoo jotakin tuollasta ja sitten taas toisekseen että täällä toisten mielestä joku tollanen on vain vitsi? En kyllä tosin henkilökohtaisesti halua muutenkaan kuulla mitään kommentteja muista ihmisistä, en positiivisia enkä negatiivisiä sillä se kertoo vain siitä että on tarve arvostella.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";24903937]Uskoisitko minua, jos kertoisin, että kyseessä on akateemisesti koulutettu johtotason tehtävissä oleva mies?[/QUOTE]

Uskoisin, koska koulutus ja status eivät takaa sivistystä ja käytöstapoja :D
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="aapee";24903968]Ei mun miehellä aina. Ääliö soitti esim. kerran Peter Nygårdia youtubesta leikki-ikäinen kainalossaan...[/QUOTE]

Tuolta pohjalta ajatellen, ei ruusu-kommentti ole yllätys, eihän? Ja laittaa koko jutun eri valoon. Jos alitajunta muistuttaa tuollaisesta, kun toinen laukoo "totuuksiaan", saattaa ärsytyskynnys ylittyä jo kerrasta.
 
"aapee"
Aika hyvin ihmiset ilmeisesti sitten kumppaninsa valitsevat. Ronskipuheisilla on samanmoinen parinaan ja kainommilla myös. Mikäs sen parempi? Ei tarvitse pitää huolta kuin siitä, että omassa parisuhteessa mennään sen mukaan, että siinä on hyvä olla, antaa toisten olla sellaisia kuin ovat.
Toiset ovat tainneet onnistua paremmin mitä toiset. Meillä sisäinen sovinisti on valinnut sisäisen feministin ja toisin päin...
 
"aapee"
Tuolta pohjalta ajatellen, ei ruusu-kommentti ole yllätys, eihän? Ja laittaa koko jutun eri valoon. Jos alitajunta muistuttaa tuollaisesta, kun toinen laukoo "totuuksiaan", saattaa ärsytyskynnys ylittyä jo kerrasta.
No ei ollut. Siksi tarjosin hänelle jopa nopeaa exitiä puheistaan, mutta ääliö vain jatkoi. Ja ne jatko "hauskuudet" sitten mun kupin todella kaatoi.
 
unbelievable
Mun mies ei ikinä sanoisi noin.

Jos kuitenkin sanoisi, niin olisi varmaan saanut vähintään aivotärähdyksen ja kyselisin siis tietääkö mitä vuotta eletään ja kuka on pääministeri. Olisin siis huolissani ja epäilisin jopa aivovammaa.

En ikinä katselisi tuollaista miestä, enkä olis lasta tuollaiselle tehnyt. En tajua miten jotkut vain hymältelis tuolle?! Tuohan on alentuvaa, sovinistista ja idioottimasta. Vain täysin juntti sanoo tuollaista. Ja vielä omalle vaimolleen.
 
[QUOTE="aapee";24904003]No ei ollut. Siksi tarjosin hänelle jopa nopeaa exitiä puheistaan, mutta ääliö vain jatkoi. Ja ne jatko "hauskuudet" sitten mun kupin todella kaatoi.[/QUOTE]Teinien kanssa tuo toimii, jos päästävät suustaan jotain tosi pösilöä. Kysyn, että anteeksi kuinka? Voitko toistaa? Yleensä eivät, sillä huomaavat itsekin, että nyt meni vähän överiksi.
 
unbelievable
Mun mies ei ikinä sanoisi noin.

Jos kuitenkin sanoisi, niin olisi varmaan saanut vähintään aivotärähdyksen ja kyselisin siis tietääkö mitä vuotta eletään ja kuka on pääministeri. Olisin siis huolissani ja epäilisin jopa aivovammaa.

En ikinä katselisi tuollaista miestä, enkä olis lasta tuollaiselle tehnyt. En tajua miten jotkut vain hymältelis tuolle?! Tuohan on alentuvaa, sovinistista ja idioottimasta. Vain täysin juntti sanoo tuollaista. Ja vielä omalle vaimolleen.
Tuntuu, että tuollaiselle ääliökommentille HYMÄHTELEE naiset, joille parisuhteen mitta on se, että huumorintaso "kestää" yhdessä sohvalla piereskelyn. Täältä palstalta olen oppinut, että parisuhde ei ole kestävällä tasolla, ellei käydä ovi auki kakalla...

Mun mies ei ikinä sanoisi noin kuin AP:n mies, eikä me myöskään harrasteta yhdessä piereskelyä.
 
[QUOTE="aapee";24903897]:D Ei voi olla totta, nyt alkoi naurattamaan, oma ukkokultako se tänne palstalle on eksynyt? :D :D

Mies nimittäin on aina selitellyt törkypuheitaan, sillä että hän voi olla seurassani "oma itsensä" huonon huumorinsa kanssa. Mutta onko se oikein, että hänen olemisensa "oma itsensä" loukkaa minua naisena? Eli onko oikein, että vaikka minä en voi sietää sovinistisia (tai rasistisia, jne.) vitsejä, niin mies vain jatkaa niitä, kun on kerran "oma itsensä" mun kanssa?

Ja edelleen, kyse ei ole minun osalta mustasukkaisuudesta, eikä mieskään suuttumista hänen puheistaan sinä pidä.[/QUOTE]

Juu, en mäkään puhu mustasukkaisuudesta :)

En tiedä, missä vaiheessa sitä kukin nainen sitten päättää valita tapailemansa miehen kumppanikseen, jopa aviomiehekseen. Kai nyt mies siihen mennessä on jo karvansa paljastanut ja nainen voi pohtia sitä, että käykö tämä vähän roisimpi suustaan siipakseni, vai pitääkö minun katsella vähän kaunopuheisempaa miestä vielä. Sillä minusta toista ihmistä ei oikein voi muuttaa. Meillä isäntä on aina ollut suorapuheinen kaikissa asioissa ja se on aina ollut minulle ok. Tosin, suhteiden kehityskaaria on yhtä monta kuin on suhteitakin, eivätkä kaikki huomaa miettiä ko. asioita(kaan). Mutta tuleeko miehen verbaalinen taso sitten jollekin yllätyksenä - ts. alkaako kaunopuheinen mies yhtäkkiä puhua hyvinkin suorin sanoin?
 
Tuntuu, että tuollaiselle ääliökommentille HYMÄHTELEE naiset, joille parisuhteen mitta on se, että huumorintaso "kestää" yhdessä sohvalla piereskelyn. Täältä palstalta olen oppinut, että parisuhde ei ole kestävällä tasolla, ellei käydä ovi auki kakalla...

Mun mies ei ikinä sanoisi noin kuin AP:n mies, eikä me myöskään harrasteta yhdessä piereskelyä.
Mua ei pieruhuumori naurata sitten pätkääkään, mutta en mä jaksa olla nuttura tiukalla jostain, jonka mies sanoo selvästi huumorilla. Ja suuttua sitten vielä siitä, kun itse alkaisin kaivaa noiden sanojen vaikuttimia ja selityksiä selville.
 
*
Ei apua, mun mies ei kyllä ikinä puhuisi tuollaisia :D Huh huh. En tiedä mitä sanoisin, jos yhtäkkiä laukaisisi. Varmaan "MITÄH?? Okei. No en mä kyllä tota panis / no kyllä mäkin tota panisin". Ei mua haittaa, jos mieheni pitää jotain muita naisia seksikkäinä, mutta tollainen pumppauskommentti on kyllä jo vähän roisi. En mäkään puhu miehelleni mitään "Ooh, haluaisin saada lempinäyttelijäni munaa kovaa takaapäin aah". En tuollaisesta loukkaantuisi tai suuttuisi, mutta ihmettelisin kyllä. Olisi pakko tarkastaa, onko mieskulta saanut iskun päähänsä jostain.
 
[QUOTE="aapee";24904003]No ei ollut. Siksi tarjosin hänelle jopa nopeaa exitiä puheistaan, mutta ääliö vain jatkoi. Ja ne jatko "hauskuudet" sitten mun kupin todella kaatoi.[/QUOTE]

Tietysti jatkoi :D
Mikäs saa sinut kuvittelemaan että olet siinä asemassa että voi tarjoilla mitään 'exitiä' ulos hänelle ?

Tuo on perinteistä naisen epävarmuutta jota yritetään muuttaa jonkinlaiseen rationaaliseen muotoon jotta päästään nalkuttamaan kumppanille.

Yritys kontrolloida toista ihmistä ja 'siivota' ympäristöä sellaisista tekijöistä/asioista jotka tuo epävarmuuden tunteen pintaan.
 
"vieras"
Tietysti jatkoi :D
Mikäs saa sinut kuvittelemaan että olet siinä asemassa että voi tarjoilla mitään 'exitiä' ulos hänelle ?

Tuo on perinteistä naisen epävarmuutta jota yritetään muuttaa jonkinlaiseen rationaaliseen muotoon jotta päästään nalkuttamaan kumppanille.

Yritys kontrolloida toista ihmistä ja 'siivota' ympäristöä sellaisista tekijöistä/asioista jotka tuo epävarmuuden tunteen pintaan.
Ainoa epävarmuuden tunne, mitä tällainen kommentointi minussa herättää - onko mieheni seonnut tai seurustelenko idiootin kanssa... Tällaisia kommentteja päästävät suustaan itsestään epävarmat äijänkuvatukset...

"tuosta kun saisi ottaa tukasta kiinni, heittää pöydälle pers pystyssä ja pumpata"
 
maui
voisin hyvin kuvitella että mies heittäisi jotain tuollaista vitsinä. tietää kyllä että siitä vähän loukkaannun vaikka varmasti nauraisin ja paljon joten luultavasti mä potkaisisin ja sen jälkeen joutuisi loppu illan pahoittelemaan ja hellimään mua. eikä olisi eka kerta :)
 
[QUOTE="aapee";24903937]Uskoisitko minua, jos kertoisin, että kyseessä on akateemisesti koulutettu johtotason tehtävissä oleva mies?[/QUOTE]

Uskoisin helposti. Tunnen aika nipun kuvauksen täyttäviä heppuja ja siltä pohjalta sanoisin, että ovat samanlaisia miehiä kuin muutkin. Ehkä jopa pahempia koska monet on harvinaisia hyviä suustaan, eihän sitä johtotehtäviin muuten pääsisikään.

Itelleni moinen ajatus saattaisi tulla mieleen mutta onneksi on suussa sen verran porstuaa että olen saanut pidettyä omana tietonani. Jos lipsahtaisi niin vaimoni suhtautuis vaihtoehdon C mukaan ja tiedossa olisi pitkäaikaiset yöpakkaset kamarissa.
 

Yhteistyössä