Naapurin mies tuli huutamaan minulle ja lapsilleni.

• Viestiketjun aloittaja :S
  • Ensimmäinen viesti
Olet! Minua ainakin ärsyttää suunnattomasti ap:n asenne, että lapset saa tehdä tyyliin mitä tahansa. Se ainakin paistaa kirjoituksesta läpi, kuten myös "halveksunta" toisen omaisuutta kohtaan. Myös se vaiva mikä tuosta aiheutui auton omistajalle tulisi ottaa huomioon. itse olisin todella,todella höäpeissäni jos lapselleni kävisi noin, koska ei mikään vakuutus korvaa tuossa sitä vaivaa ja mahdollisia haittoja auton omistajalle!
Minä en kyllä tuollaista huomannut, en kai osaa lukea rivien välistä.

Joo, minustkain tyhmää että annetaan tuollaista kivenviskomista leikkiä, mutta joo, en silti nää oikeutettuna että aletaan huutaa niin että 6v saadaan itkemään.

Olisin minäkin huutanut pää punaisena, jos jonkun penskat heittäisivät autoani kivellä. Vaikka olis miten vahinko. "Kuulantyöntöä" harrastetaan urheilukentällä, ei suinkaan kenenkään pihamaalla. Kivien heittely ei vaan asutusalueella sovi, vaikka se tapahtuisi millä verukkeella.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;24892711:
voi luoja. Siis eri asia olisi, jos olisi heitelty jotain palloa, tms. normaalia, mutta sitäkin riittävän kaukana, vaikka voihan se siltikin vahinkoja sattua.
Mutta ap on antanut lasten heitellä isoa kivenmurikkaa nähtävästi 10 m2 pihalla.
Joutaa sitä kuulaa mennä kentälle heittelemään. Entä jos olisi joku vieras lapsirynnännyt jostain, ja saanut kienmurikan päähänsä.
Sanooko ap silloinkin, että vakuutushan korvaa, joten mitä sitä hermostumaan.

Mitä tuollainen vakuutus mahtaa maksaa, joka korvaa kaikki tyhmyydet?
Minustakaan ei ole fiksua antaa viskoa kiveä. Mutta silti, ei oikeuta huutamista. Kummaa kun asiallinen käytös on niin kadonnut tästä maailmasta. En minä ainakaan alkaisi karjua vaikka ottaisi miten helvetisti pattiin tahansa.
Vastuuvakuutukset korvaa melko laajalle? Ja ei AP ole sanonut, etteikö maksaisi itse, ellei vakuutus jostain syysätä korvaakaan...

"mää"
Ihan hyvää se tekee joskus huuto pikkupiruille. Muutenhan ne eivät koskaan opi, kun vanhemmat avaavat lompakonnyörejä tyynesti.
Vois ap:llakin mieli muuttua, kun naapurin kakarat hajottais ikkunan/auton, ja kohta tapahtuisi samanlainen "vahinko" uudestaan, koska naapuri on antanut lasten ampua ilmakiväärillä takapihalla..
Ap vain kerta toisensa jälkeen käyttäytyisi niin hyvinkasvatetusti, " ettei lapsille tule traumoja", vai oikeuttaako sitten vasta toinen tai kolmas kerta huutamaan lapsille ja itkettämään heitä?

"vieras"
Minä en kyllä tuollaista huomannut, en kai osaa lukea rivien välistä.

Joo, minustkain tyhmää että annetaan tuollaista kivenviskomista leikkiä, mutta joo, en silti nää oikeutettuna että aletaan huutaa niin että 6v saadaan itkemään.
No ei se maailma siihen itkuun kaadu...
Sitäpaitsi oon huomannu että lapset kyllä osaa joskus pelata ja esittää itkua, että ei oltais äkäsiä...

"elli"
Oliko muuten naapuri pysäköinyt autonsa parkkipaikalle vai pihalle? Yleensä pihoille ei saa pysäköidä muuta kuin erityistunnuksilla. Hätätiet on pidettävä vapaina...

[QUOTE="vieras";24892836]No ei se maailma siihen itkuun kaadu...
Sitäpaitsi oon huomannu että lapset kyllä osaa joskus pelata ja esittää itkua, että ei oltais äkäsiä...[/QUOTE]
Mistä tiedät, että ap:n tapauksessa lapsi on esittänyt itkua?

Ei maailma itkuun kaadu, mutta melko kummallista että aikuinen ihminen ei osaa olla asiallinen... Vaikka miten ottaisi kupoliin.
Silloin kun itsellä oli auto, se meni lunariin kun joku tuli kylkeen vasemmalta. Ja oli mulle kallis auto ja olin siihen säästänyt. Vakuutuksesta en saanu omiani pois..
Vtutti sairaasti kun pasahti.. mutta toisen osapuolen kanssa hoidettiin asiallisesti kaikki ja se siitä. Mitä se huuto olisi enää tapahtuneeseen auttanut, kun toinen kuitenkin oli pahoillaan. Vai olisiko minulla ollut oikeus huutaa? No ei.

po
"Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven." :) :) Ollaanpa täällä tuohtuneita! On varmaan kukin itsekin joskus jotain hölmöä tehnyt, joko lapsena tai lasta kasvattaessa. Minä ainakin.

Joo, suuttuminen täysin ymmärrettävää, mutta koulutustason parjaaminen... not. Ei silti kannata heittäytyä puolustuskannalle tyyliin, "ei sitten kannata parkkeerata autoaan meidän tontin viereen."

"vieras"
[QUOTE="elli";24892847]Oliko muuten naapuri pysäköinyt autonsa parkkipaikalle vai pihalle? Yleensä pihoille ei saa pysäköidä muuta kuin erityistunnuksilla. Hätätiet on pidettävä vapaina...[/QUOTE]

Jos luet kunnolla niin se oli omassa pihassa ja heittäjät olivat naapurin lapsia. Omassa pihassa saa pitää autoa missä tykkää, siellä mitään parkkialueita ole.

määä
Minustakaan ei ole fiksua antaa viskoa kiveä. Mutta silti, ei oikeuta huutamista. Kummaa kun asiallinen käytös on niin kadonnut tästä maailmasta. En minä ainakaan alkaisi karjua vaikka ottaisi miten helvetisti pattiin tahansa.
Vastuuvakuutukset korvaa melko laajalle? Ja ei AP ole sanonut, etteikö maksaisi itse, ellei vakuutus jostain syysätä korvaakaan...
no, jos ap joutuisi maksamaan itse jonkun tonnin laskuja lastensa tekosista, luulenpa ettei itsekään pysyisi enää nahoissaan kovin montaa kertaa.
Paitsi tietenkäänhän se ei ole lasten syytä, koska ap itse on antanut näiden tehdä asioita joista saattaa seurata vahinkoja..
Mutta ap kyllä ansaitsee huutoa niin paljon kuin keuhkoista lähtee. Näkee lapsetkin miten siinä käy, kun ei kukaan ole kasvattanut arvostamaan toisten omaisuutta.

"vieras"

Ei maailma itkuun kaadu, mutta melko kummallista että aikuinen ihminen ei osaa olla asiallinen... Vaikka miten ottaisi kupoliin.
Silloin kun itsellä oli auto, se meni lunariin kun joku tuli kylkeen vasemmalta. Ja oli mulle kallis auto ja olin siihen säästänyt. Vakuutuksesta en saanu omiani pois..
Vtutti sairaasti kun pasahti.. mutta toisen osapuolen kanssa hoidettiin asiallisesti kaikki ja se siitä. Mitä se huuto olisi enää tapahtuneeseen auttanut, kun toinen kuitenkin oli pahoillaan. Vai olisiko minulla ollut oikeus huutaa? No ei.
En sanonutkaan, että ap:n tapauksessa ois niin ollut.
Maailma nyt vain on semmoinen paikka, että täällä meitä on niin moneen lähtöön. Siksi kannattaakin pitää huomio enemmän omissa tekemisissään.
Tässäkin tuli nyt monta opetusta ap:lle, kannattaa ottaa ne vastaan sen sijaan että keskittyy siihen mitä naapuri teki väärin.

määä

Tuo on hiukan eri asia, jos kyse todella on vahingosta. Olisit sinäkin huutanut, jos olisi selvästi käynyt ilmi, että kyseessä oli törkeä piittaamattomuus, kylkeen tullut olisi kaivellut takapenkiltä jotain tms. Tai antanut lapsen ajaa autoa..

määä
[QUOTE="vieras";24892891]En sanonutkaan, että ap:n tapauksessa ois niin ollut.
Maailma nyt vain on semmoinen paikka, että täällä meitä on niin moneen lähtöön. Siksi kannattaakin pitää huomio enemmän omissa tekemisissään.
Tässäkin tuli nyt monta opetusta ap:lle, kannattaa ottaa ne vastaan sen sijaan että keskittyy siihen mitä naapuri teki väärin.[/QUOTE]

Totta tuokin, joku ei jätä asiaa pelkkään huutoon, ja voi pienemmistäkin asioista kilahtaa vaarallisesti. Siksipä ap:n velvollisuus lapsiaan kohtaan on kasvattaa heidät varomaan, etteivät joudu sellaisiin tilanteisiin.
Lapselle on aina eduksi olla muutenkin mahdollisimman huomaamaton.
Vaikka lapsi mekastaisi jossain piha-alueella, tai taittaisi risuja, joku saattaa pillastua.
Ja niin, niitä on sellaisiakin lapsia jotka heittelevät kiviä autoihin ihan tahallaan, joten ehkäpä naapuri ei jaksa uskoa vahinkoon.
Varsinkin kun useimmille lapsille lienee opetettu jo pienestä pitäen, että kiviä ei heitellä, tai edes lumipalloja.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;24892906:
Tuo on hiukan eri asia, jos kyse todella on vahingosta. Olisit sinäkin huutanut, jos olisi selvästi käynyt ilmi, että kyseessä oli törkeä piittaamattomuus, kylkeen tullut olisi kaivellut takapenkiltä jotain tms. Tai antanut lapsen ajaa autoa..
no olihan se piittaamattomuutta, kuvitella että "ehtii ensin" vaikka minä tulin oikealta. Kuitenkin sanoi että vakuutukset korvaa, ei hätiä mitiä ja sovittiin asia. Ilman huutoa.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;24892884:
no, jos ap joutuisi maksamaan itse jonkun tonnin laskuja lastensa tekosista, luulenpa ettei itsekään pysyisi enää nahoissaan kovin montaa kertaa.
Paitsi tietenkäänhän se ei ole lasten syytä, koska ap itse on antanut näiden tehdä asioita joista saattaa seurata vahinkoja..
Mutta ap kyllä ansaitsee huutoa niin paljon kuin keuhkoista lähtee. Näkee lapsetkin miten siinä käy, kun ei kukaan ole kasvattanut arvostamaan toisten omaisuutta.
Ansaitsee huutoa? Siis täh? Kyllä edelleen aikuinen ihminen osaa sanoa asiansa ilman huutoa ja toinen sen puheen ymmärtää.
AP ottti varmaan opikseen ja ei jatkossa anna lasten sitä kuuantyöntöä leikkiä pihassa.
APn tapauksessa ei voi sanoa, ettei lapsi kunnioita toisen omaa, koska kyse oli vahingosta, ei tahallisesta teosta.

määä
no olihan se piittaamattomuutta, kuvitella että "ehtii ensin" vaikka minä tulin oikealta. Kuitenkin sanoi että vakuutukset korvaa, ei hätiä mitiä ja sovittiin asia. Ilman huutoa.
no, paha sanoa kun ei tilannetta tiedä, mutta sattuu kai niitä tuossakin vahinkoja, huomaa liian myöhään ja tekee äkkitilanteessa ratkaisun painaa kaasua tms.
No, sinä kai sen tiedät millainen tilanne oli :)

määä
Ansaitsee huutoa? Siis täh? Kyllä edelleen aikuinen ihminen osaa sanoa asiansa ilman huutoa ja toinen sen puheen ymmärtää.
AP ottti varmaan opikseen ja ei jatkossa anna lasten sitä kuuantyöntöä leikkiä pihassa.
APn tapauksessa ei voi sanoa, ettei lapsi kunnioita toisen omaa, koska kyse oli vahingosta, ei tahallisesta teosta.
ei se ap:lta ollut vahinko. Ei kukaan, joka arvostaa toisten omaisuutta, anna tieten tahtoen lasten heitellä kiviä.
Enkä usko että ap otti opikseen noiden juttujensa perusteella. Mahtaa ap:n lapset saada tehdä vielä paljon muutakin turhan riskialtista, koska ap:llahan on vakuutus.

"vieras"
Mä varmaan itkisin jos mulla viimein olis varaa ostaa uus auto, ja joku kakara murjoisi sen kivenmurikalla!!! Siinä olis sitten ongelmia työajojen kanssa, ja omat lapseni joutuis ehkä kärsimään kun harrastuksiin meneminen ei välttis onnistuis jos auto olis just korjautteilla, jne.

Itkun jälkeen ihan varmasti huutaisin sen kakaran ajattelemattomalle äidille eräitä valittuja sanoja! Ihan käsittämättömän juntti kun antaa lasten heitellä kiviä, eikä opeta mitään kunnioitusta toisten omaisuutta kohtaan!!! Olisiks itse vaan hymyillyt vienosti "ei se mitään" jos naapurin kakarat olis vaikka pesismailalla mätkineet sun ikkunoita säpäleiksi?

Yhteistyössä