Hmmm...pitää kattoa jos uskallan. Etten sitten sekota koko paskaa ja kiroa seuraavaa viikkoaSiis se Poimulanka on sellanen josta vedetään alalanka ja siinä samalla kangas poimuttuu. Sitä lankaa on helpompi vetää jos lankankireys on löysä ja tikin pituus on pitkä. Koita vähän tilkulle vaikka niin tiedät mistä nappulasta tapahtuu mitäkin.
Höh. Kun se on niin ikävä ihoakin vasten. Hiostaa, jos siihen osuu vaikka ranne.Hihojen vuorikangas on hyvä olla liukasta jotta käsi menee hyvin eikä kinnaa.
Kyllä se varmaan käsinkin onnistuu. Sitä poimua ei saa olla liikaa eli sen tarkotus on lievästi poimuttua. Vaikee selittää.Hmmm...pitää kattoa jos uskallan. Etten sitten sekota koko paskaa ja kiroa seuraavaa viikkoa
Mutta sitä siis ei voi tehdä ilman sitä poimutusta? Siis niin että poimuttelen käsin?
Hmm. Mulla ei ainakaan ole ompelukoneessa nappulaa, jossa olisi asteikko 1-4.kyseessä taita olla istutettu hiha. eli tikun pituus 4 ( nappula josta löytyy asteikko 1-4)
Voit poimuttaa käsinkin. Harsit 4-5 mm pistoin hihan pyöriön, noin 0.5 mm päähän toisistaan 2 kertaa vierekkäin, siis samalle kohdalle ompeleet.Poimulanka on hepreaa. Enkä mä osaa käyttää tuota konetta, kun ei ole ohjetta. En tiedä mistään tikinpituuksista, tai löysyyksistä.
Joten mennään sitten taas sillä, mitä on
Sä olet NIIIIIN ylpeä musta, kun sä näät tuon takin. Se on TÄYDELLINEN (kunhan ei ihan hirmu läheltä katso)!Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24786979:Voi kiesus, Chef on siirtynyt hellan ääreltä ompelukonheen taakke.
Apua
Älä nyt, chefissä on ruutia ja yritystä enemmän kuin meissä muissa yhteensä =)Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24786979:Voi kiesus, Chef on siirtynyt hellan ääreltä ompelukonheen taakke.
Apua
Juu, siis en mä ota sun juttujas itteeni tmsAlkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24787089:Varmasti olen ylpeä sinusta
Sorge, kylläs tiedät mun huumorini, mutta mä olen toisinaan aidon kauhistunut kun sä käärit hihat ja alat hommiin
Hyvin sä handlaat silti, ottaen huomioon mitä kaikkea ennätät palstalta kysyä teon lomassa......
hienoa!!!!Juu, siis en mä ota sun juttujas itteeni tms
Ja ymmärrän kyllä, että hirvittää. Niin hirvittää mun miestäkin
Mutta nyt eka takki on valmis. Tai siis napit on laittamatta paikoilleen ja napinlävet tekemättä. Mä kyllä taidan laittaa sittenkin jotkut muut napit...noi ei näytäkään enää niin kivoilta, kuin mitä ne mun mielestäni ennen näytti. Ne on jotenkin liian oranssiset tjtn.
Yritin leikata kangasta siten, että se kuvio olisi ollut järkevä...mutten onnistunut. Aina ei voi voittaa Mutta tosi tyytyväinen mä siltikin olen, vaikkei tuo mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Hihat ompelin kolmesti, enkä vieläkään tiedä miten ne kuuluu ommella...ei vaan mene jakeluun. Joten sama ongelma on edessä sen toisenkin takin kanssa minkä teen. Sen sijaan moni muu juttu ratkesi melko helposti ja tiedän nyt, mitä EN tee sen seuraavan takin kohdalla
Mä kävin tänään ostamassa sisustuskankaita ja kirjainsabluunan...tarkoituksena siis tehdä kotiin jotakin uutta ja kivaa (lähinnä pikkutyttöjen huoneeseen), kun takit on saatu valmiiksi.Hieno takki!
Itsekin ajattelin ostaa ompelukoneen,pääsisi ompelemaan lapsille kaikkea kivaa..