Antaisitko 10 miljoonan potista rahaa myös ystäväperheellesi, jotta heidän arkensa olisi helpompaa?

  • Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
näin
Minä yritän auttaa pienestä kuukausipalkastani ajoittain perhettäni esim. ostamalla heille matkalipun, jotta pääsevät minulle kylään. Jos sydämessä on halu auttaa, niin ei siinä suuria rahoja tarvita, jotta ympärille voi luoda hyvää mieltä.

Suuret rahat tuovat ihmisille suuria vaikeuksia joka sektorilla mitattuna.
 
No mä en kyllä antaisi.
Itselläni on 10 sisarusta, 52 serkkua joista 45 on läheisiä ja todella tuttuja.
Muita läheisiä sukulaisia sellaiset 10 kappaletta.
Ystäviä ja kavereita sellaiset 20-30 kappaletta.
Jos noille kaikille antaisi vaikkapa sen 10 000e, niin EI jäisi itselleen mitään.
En voisi edes tonnia antaa. Ja sekin vielä, että useille noista se 10 000:kin on aika pikkuraha.

Joten, ei mun oikeasti kannattaisi sitä rahaa alkaa jakelemaan. :D
Jos antaisit sadalle ihmiselle 10 000 € niin sinulle jäisi silti vielä noin 9 miljoonaa.
 
"vieras"
En usko, että antaisin. Mulla ei taida olla sellaisia ystäviä eikä perheen jäseniä, joilla olis taloudellisesti kovin tiukkaa, vanhemmilla raha menis juomiin, joten sinne en todellakaan raha syytäis. En haluais että kukaan olisi minun ystävä vain sen rahan takia, joten todennäköisesti pitäisin suuni supussa voitosta.
 
ap.
Mä kyllä jelppisin, jos tietäisin jonkun elämän siitä helpottuvan. Lahjavero toki tuottais ongelman, mutta se täytyis vaan sitten kiertää ;)
Kyllä jaettu ilo olisi moninkertainen ilo!
 
No mä en kyllä antaisi.
Itselläni on 10 sisarusta, 52 serkkua joista 45 on läheisiä ja todella tuttuja.
Muita läheisiä sukulaisia sellaiset 10 kappaletta.
Ystäviä ja kavereita sellaiset 20-30 kappaletta.
Jos noille kaikille antaisi vaikkapa sen 10 000e, niin EI jäisi itselleen mitään.
En voisi edes tonnia antaa. Ja sekin vielä, että useille noista se 10 000:kin on aika pikkuraha.

Joten, ei mun oikeasti kannattaisi sitä rahaa alkaa jakelemaan. :D
Minun laskupääni mukaan 100 x 10 000 on miljoona. Ja 10 miljoonaa - 1 miljoona = yhdeksän miljoonaa. Sekö ei ole mielestäsi mitään? Ja jos tosiaan joukossa on sellaisia, joille 10 000 on pikkuraha, niin eihän heille mitään tarvitsisi edes antaa.
 
102
No mä en kyllä antaisi.
Itselläni on 10 sisarusta, 52 serkkua joista 45 on läheisiä ja todella tuttuja.
Muita läheisiä sukulaisia sellaiset 10 kappaletta.
Ystäviä ja kavereita sellaiset 20-30 kappaletta.
Jos noille kaikille antaisi vaikkapa sen 10 000e, niin EI jäisi itselleen mitään.
En voisi edes tonnia antaa. Ja sekin vielä, että useille noista se 10 000:kin on aika pikkuraha.

Joten, ei mun oikeasti kannattaisi sitä rahaa alkaa jakelemaan. :D
öö, laskutaitosi pettää. Jos antaist näillä kaikille (102hlöä) vaikka 50 000e/nuppi, niin sinulle jäisi vielä lähes 5 miljoonaa... 10 miljoonaa on katsos aika iso summa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24740500:
Minun laskupääni mukaan 100 x 10 000 on miljoona. Ja 10 miljoonaa - 1 miljoona = yhdeksän miljoonaa. Sekö ei ole mielestäsi mitään? Ja jos tosiaan joukossa on sellaisia, joille 10 000 on pikkuraha, niin eihän heille mitään tarvitsisi edes antaa.
Joo mulla meni nyt nollat sekasin. :D
Ajattelin, että miljoonasta puhutaan vaikka nythän puhuttiin 10miljoonasta, sori. :D

En usko siltikään, että alkaisin rahallisesti auttamaan, mutta voisin maksaa jotain isompia hankintoja joillekin perheille. Sellaisessa tilanteessa auttaisin tietenkin, jos jonkin perheen kodistä löytyisi hometta tmv.

Mutta noista läheisistä ja sukulaisista moni ei edes haluaisi niitä rahoja, koska olisin voittanut ne lotossa, eli toisinsanoen olisin säälittävä lusmuilija. :D
Yrittäisin pitää aika lailla salassa voittoni, niin säilyttäisin kasvonikin ehkä..
 
porukkalotto
[QUOTE="liitu";24740517]Tietinkin, jos se on vaan mitenkään mahdollista siten, että verottaja ei puutu touhuun.[/QUOTE]

Ennen voitonmaksua voi tehdä ns. porukkasitoumuksen, jonka mukaan voitto jaetaan eri tileille, eli ennen kuin rahat laitetaan maksuun on vielä mahdollisuus jakaa pottia esim. sukulaisten kesken. (periaatteessahan sitoumus olisi pitänyt tehdä jo lottoamisvaiheessa, mutta onnistuu jälkikäteenkin, kun sopimushan on voinut olla suullinen, mikä on yhtä pitävä kuin kirjallinenkin)
 
Tuskin antaisin rahaa.
Mun ja miehen vanhempia ja meidän sisaruskia voitaisi auttaa ihan rahallisestikin, mutta ystäville mielumin tarjoaisin vaikka ravintolassa ruokia tms arkipäiväisiä asioita sitten vaikka useamin.
 
car
Tuskin kovin isosti jakelisin. Kummilapsille antaisin pesämunarahaa säännöllisesti. Vanhemmille ostaisin siivous yms. palveluita. Ystävää hädässä voisin auttaa, mut en normi tilanteessa. En itsekkään tahtoisi saada ystävän lottopotista osinkoja.
 
Joo mulla meni nyt nollat sekasin. :D
Ajattelin, että miljoonasta puhutaan vaikka nythän puhuttiin 10miljoonasta, sori. :D

En usko siltikään, että alkaisin rahallisesti auttamaan, mutta voisin maksaa jotain isompia hankintoja joillekin perheille. Sellaisessa tilanteessa auttaisin tietenkin, jos jonkin perheen kodistä löytyisi hometta tmv.

Mutta noista läheisistä ja sukulaisista moni ei edes haluaisi niitä rahoja, koska olisin voittanut ne lotossa, eli toisinsanoen olisin säälittävä lusmuilija. :D
Yrittäisin pitää aika lailla salassa voittoni, niin säilyttäisin kasvonikin ehkä..
Oho, aika jännä ajatustapa tuo, että jos lottoat, olet säälittävä lusmuilija. Eihän se raha itsessään sinua lusmuilijaksi tee.

Mutta joo, ymmärrän kyllä hyvin, että haluaisit pitää voiton salassa ja että rikkaana on enemmän toisten hampaissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24740644:
Oho, aika jännä ajatustapa tuo, että jos lottoat, olet säälittävä lusmuilija. Eihän se raha itsessään sinua lusmuilijaksi tee.

Mutta joo, ymmärrän kyllä hyvin, että haluaisit pitää voiton salassa ja että rikkaana on enemmän toisten hampaissa.
Ei teekään, mutta tavallaan en olisi ansainnut sitä rahaa.

*muoks* Mietin myös, että en haluaisi tietää jos joku ystävistäni olisi voittanut lotossa.
 
Viimeksi muokattu:
Lunatic
Siskoni perheelle antasin. Ja äitille sekä rakkaimmalle serkulleni.
En kavereille alkas jakamaan, ainakaan sellasia summia kuin edellä mainituille.. satkut voisin heittää.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Yhden ystäväperheen taloudellinen tilanne on sellainen, että heidän asuntolainansa maksaisin riemuiten pois. Eihän heidän ole pakko tietää, mistä rahat tulivat? Kai sitä joltain Karibian saarten pankkitililtä voi maksaa salassa tms.. :)
Sitä paitsi yksi normi asuntolaina ei tunnu missään 10 miljoonassa.
 
höh sanon minä
Ennen voitonmaksua voi tehdä ns. porukkasitoumuksen, jonka mukaan voitto jaetaan eri tileille, eli ennen kuin rahat laitetaan maksuun on vielä mahdollisuus jakaa pottia esim. sukulaisten kesken. (periaatteessahan sitoumus olisi pitänyt tehdä jo lottoamisvaiheessa, mutta onnistuu jälkikäteenkin, kun sopimushan on voinut olla suullinen, mikä on yhtä pitävä kuin kirjallinenkin)
Minä en tajua tuota ongelmaa, ettei muka voisi lahjoittaa jollekin rahaa, ettei hän joutuisi maksamaan lahjaveroa. Jos minä saisin 10 000 euroa sitä vastaan, että maksan siitä 1300 € veroa, niin ottaisin kyllä rahan vastaan kiljuen ja niin tekisivät varmaan kaikki muutkin maailman ihmiset. Mieluummin tietysti en maksaisi veroja mistään tuloistani kun rahaa on aina liian vähän, mutta ymmärrän että niitä on pakko maksaa, että Ab Suomi Oy pyörii.
 

Yhteistyössä