Antaisitko 10 miljoonan potista rahaa myös ystäväperheellesi, jotta heidän arkensa olisi helpompaa?

  • Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
ilman lintu
Auttaisin toki. Sitä kannattaa kyllä miettiä, että ketä kannattaa auttaa. Moni lottovoittajakin on jälleen veloissa muutaman vuoden päästä eli taitamattomalla rahankäyttäjällä isot sekä pienet rahat saattavat valua käsistä samaa vauhtia. En tajua miten tumpelo rahankäyttäjä velkaantuu muutamassa vuodessa uudestaan, vaikka olisi saanut vaikka 100 000 tai 1000 000 euroa voittoa, mutta niin kuulemma käy monille:O Sama velkajärjestelyyn joutuneiden kanssa. Monet uhoavat etteivät enää koskaa päästä vastaavaa tilaisuutta syntymään, mutta ovat samassa jamassa viiden vuoden päästä.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
jäätelötikku
Antaisin :) Olen niin monta kertaa lottovoitosta haaveillu, ja aina miettiny mitä antaisin kellekkin.. Oi, miten ihanaa olis voittaa 10miljoonaa!! Siitä menis kyllä varmaan puolet perheen ja ystävien auttamiseen ja muuhun maailman parantamiseen, mutta siinähän menis. :D Miten ihanaa olis auttaa muita!!
 
kuukt
En, koska sitten pitäisi alkaa jaella rahaa jokaiseen ystäväperheeseen ja siinä olisinkin kohta jo puilla paljailla. :D
Omille vanhemmilleni voisin kyllä antaa, jos heillä olisi tarvetta.
Samaa mieltä. Jos olisi pomminvarmaa, että tieto ei leviäisi, niin antaisin, mutta koska tämä ei käytännössä ole ikinä pomminvarmaa, niin en antaisi.
 
  • Tykkää
Reactions: lauantaipussi
"vieras"
Todellakin antaisin, kaikille läheisille. Ei kellään taida olla niin monta ystävää, että jos antaa semmosen kivan summan 10 miljoonasta, et siitä ei jäis rahaa jäljelle. Rahasumma vois olla esim. 5000-20 000 euroa.
 
"vieras"
Minulle se ystäväperhe tarkoittaa parhaan ystäväni perhettä ja varmasti auttaisin heitä. "Arkea helpottamaan" kuulostaa kyllä siltä, että heillä olisi pahojakin taloudellisia ongelmia, mutta minulle se tarkoittaisi heidän talolainansa pois maksua ym. muuta rahaa, vaikka ihan hyvin elämässä pärjäävätkin. Millekkään kaukaisemmille "ystäväperheille" en alkaisi rahaa jakamaan.
 
pilipali
En edes kertoisi kaikille, että olen voittanut. Tai yrittäisin pitää mahdollisimman pitkään salassa vaikka mahdotonta taitaisi olla. Sukulaisille antaisin, ja varmaan ystävillekin tarjoilisin kaikkea kivaa, mutta en suoraan rahaa antaisi. Jos näin tekisi niin kohta sitä oliis kaikki pyytämässä ja sitten haukuttaisiin pitkin kyliä jos ei sitä jokaiselle pyytäjälle antaisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
"marianna"
Antaisin. Ensin maksaisin omat, sisarusten ja vanhempien velat pois (näihin ei yhteensäkään saisi edes miljoonaa menemään) ja sitten auttaisin varmaan ainakin paria ystävääni ja heidän perhettään taloudellisesti (eli maksaisin velat pois ja lapsille jotain pesämunaa tilille esim.) Ja koko köörillä lähdettäisiin vielä lomailemaankin :) Eniten tuntuu, että rahoista voisi nauttia noin kun pääsisi jelppimään lähipiiriäkin.
 
"hmmm"
En ehkä rahana, jotain luksusta voisin tarjota vaikkapa matkan tai tarvitsevalle ostaa ja vuokrata kohtuu hinnalla kämpän. Mutta en haluaisi heitä taas lahjaveron vuoksi pilmiin.
 
Keittiönoita
Luultavasti en. Koitin miettiä asiaa, mutta mulla ei ole yhtäkään sellaista ystävää, joka olisi tarpeessa saada multa rahaa. Kaikilla ystävilläni tuntuu menevän taloudellisesti suhteellisen hyvin. Sen sijaan voisin auttaa sellaisia ihmisiä, joilla ihan oikeasti on taloudellisia vaikeuksia.
 
[QUOTE="marianna";24740447]Antaisin. Ensin maksaisin omat, sisarusten ja vanhempien velat pois (näihin ei yhteensäkään saisi edes miljoonaa menemään) ja sitten auttaisin varmaan ainakin paria ystävääni ja heidän perhettään taloudellisesti (eli maksaisin velat pois ja lapsille jotain pesämunaa tilille esim.) Ja koko köörillä lähdettäisiin vielä lomailemaankin :) Eniten tuntuu, että rahoista voisi nauttia noin kun pääsisi jelppimään lähipiiriäkin.[/QUOTE]

Näin juuri. Samahan se on jääkö itselle 10 vai 9 miljoonaa. Paljon se on silti.
 
[QUOTE="vieras";24740417]Todellakin antaisin, kaikille läheisille. Ei kellään taida olla niin monta ystävää, että jos antaa semmosen kivan summan 10 miljoonasta, et siitä ei jäis rahaa jäljelle. Rahasumma vois olla esim. 5000-20 000 euroa.[/QUOTE]

No mä en kyllä antaisi.
Itselläni on 10 sisarusta, 52 serkkua joista 45 on läheisiä ja todella tuttuja.
Muita läheisiä sukulaisia sellaiset 10 kappaletta.
Ystäviä ja kavereita sellaiset 20-30 kappaletta.
Jos noille kaikille antaisi vaikkapa sen 10 000e, niin EI jäisi itselleen mitään.
En voisi edes tonnia antaa. Ja sekin vielä, että useille noista se 10 000:kin on aika pikkuraha.

Joten, ei mun oikeasti kannattaisi sitä rahaa alkaa jakelemaan. :D
 

Yhteistyössä