apua imetyksen ja alkoholin kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Join eilen kaksi pulloa viiniä koko illan/yön aikana.. viimeisen lasillisen klo 3. moneltahan sitä uskaltaisi imettää vauvaa ja pitääkö tämä nyt rinnoissa oleva maito pumpata pois vai haihtuuko alkoholi myös rintamaidosta kuin verestäkin?

Humalassa ei saisi imettää, koska saattaa pudottaa vauvan tai nukahtaa/sammua vauvan päälle. Siis silleen oikeesti kännissä. Pikku hiprakka on asia erikseen tai jos esim selvinpäin oleva henkilö valvoo vieressä imetystä ja sitten ottaa taas vauvan omaan hoitoonsa.

Maitoon alkoholi ei imeydy nimeksikään, sen puolesta ei tarvitse olla imettämättä. Eikä todellakaan tarvitse pumpata maitoa - alkoholi poistuu maidosta yhtälailla kuin verestä.

Maidon alkoholipitoisuus on sama kuin veren, eli promilleja, tuhannesosia. Jos olet 3 promillen kaatokännissä ja muksu imee 2dl maitoa, on siinä 0,6ml alkoholia, josta imeytyy täysin mittaamattomissa oleva määrä vauvan verenkiertoon.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;24695669:
siis oikeesti??! Miks ihmeessä täytyy juoda jos imettää?

Miksi ei saisi?

Itse tarvitsen hyvin usein viinilasillisen illalla nukahtaakseni, kärsin kroonisesta unettomuudesta. Lapsia 2 ja molempia imettänyt (lähes yhtäsoittoa vuodesta -08). Unilääkkeitä en voi syödä.

täh, koska mammojen päät ei kestä raskausajan jälkeen enää hetkeekään ilman humalatilaa ja on kyse myös tasa-arvosta, miehenkin on saatava hoitaa vauvaa ja se hoituu ku muija ei itse kykene! ;)

Mulla olis kahesta pullosta viiniä niin jumalaton darra etten uskaltais ottaa mukulaa ees syliin, joten en imettäiskään...Mut alkoholimäärä maidossa on jo niin pieni et sen mukaan varmaan uskaltais..

Siksi saa juoda ja imettää, koska siitä ei ole mitään haittaa vauvalle, jos äiti vain pystyy vauvaa hoitamaan tai joku muu (selvä) on vauvasta vastuussa. Missään tapauksessa humalainen äiti ei saa vauvaa hoitaa, mutta imettää voi.

Alkuperäinen kirjoittaja pölöjä;24695728:
Lasillinen viiniä? Tässä ap oli juonut kaksi (2) pulloa viiniä...Huomaatko eron?

Huomaan eron. Jotkut kuitenkin joskus harrastavat pään nollaamista. Itse en, mutta en nyt kertaluontosesta jutusta hepuleitakaan ottaisi.

Huomaan eron. Jotkut kuitenkin joskus harrastavat pään nollaamista. Itse en, mutta en nyt kertaluontosesta jutusta hepuleitakaan ottaisi.

Ei, kukaan tällä palstalla olevista mammoista ei KOSKAAN juo kännejä. Jos juo niin on paska äiti ja lapset pitäis ottaa huostaan, koska KUNNON ÄITI ei juo kuin lasillisen viiniä tai yhden oluen saunassa sen jälkeen kun lapset ovat menneet nukkumaan ;)

• Tykkää
Reactions: Maira
[QUOTE="vieras";24695831]Miksi joit noin tajuttoman määrän?[/QUOTE]

Onko muka tajuton määrä? Itse ainakin sillon jos meen ryyppään, niin pystyn ihan helpolla juomaan pari pulloa viiniä. En kyllä yleensä viiniä juo, mutta jotain muuta ihan vastaavan määrän. En kyllä imetä joten siitä en mitään tiedä. Onko se sitten niin kauheaa jos joku äiti joskus ryyppää perseet olalle? Ja miks? No huvin vuoksi.

Onko muka tajuton määrä? Itse ainakin sillon jos meen ryyppään, niin pystyn ihan helpolla juomaan pari pulloa viiniä. En kyllä yleensä viiniä juo, mutta jotain muuta ihan vastaavan määrän. En kyllä imetä joten siitä en mitään tiedä. Onko se sitten niin kauheaa jos joku äiti joskus ryyppää perseet olalle? Ja miks? No huvin vuoksi.

Voisko ne perseet vetää vasta sitten kun on imetyksen lopettanu.

No todellakin on paljon. Jos tuollaiset määrät uppoaa ihan huomaamatta viittaa se usein siihen että on jo tottunut ryyppäämääm liikaa.

Naisten suurkulutuksen alarajat on:

Annoksina tai alkoholijuomina
5 annosta kerralla

= 5 pulloa keskiolutta tai
2/3 pulloa mietoa viiniä tai
= 1/3 pulloa viinaa

[QUOTE="vieras";24695893]Voisko ne perseet vetää vasta sitten kun on imetyksen lopettanu.[/QUOTE]

No ihan hyvin voi imetyksenkin aikana vetää perseet, tosin ite tekisin niin et antaisin pullosta seuraavaan iltapäivään asti tms..Koska mun omassa päässäni olis jotenkin moraalitonta antaa lapsen imeä maitoa missä voi olla alkoholia, en siis halua lähtee leikkimään tai arvuuttelemaan asian kanssa.

Jestas mitä jeesustelua jostain viinistä! Oikeesti, moni on vuoroin raskaana ja vuoroin imettää jopa vuosikausia putkeen niin sehän onki synti et joku juo kaks viinipulloa. Jokainen ymmärtää raskausajan ettei silloin törpötellä mut kyllä imetyksen kanssa voi käyttää sitä järkeä ja faktaakin ettei alkoholista ole silloin mitään haittaa, muuten kuin vauvan käsittelyssä ja se onki taas sitten jokaisen oma asia miten sen hoitaa.

Yhteistyössä