Aseksuaali paikalla, saa kysyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aada"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Helin";24636956]Oletko koskaan ajatellut, että psykoseksuaalisessa kehitysvaiheessasi on joku mennyt pieleen?[/QUOTE]

En oikeastaan, turhapa sitä on mennä ominpäin arvailemaan.

Oletko eronnut aiemmin juuri tuon seksiasian takia?

Haluaisitko lisää lapsia?

Kaksi suhdetta on kariutunut tuohon, yhdessäolo ei vaan pidemmän päälle onnistu vaikka toista rakastaakin. Toinen kun kaipaa seksiä ja minusta sen harrastaminen "väkisin" tuntuu pahalta. Muutaman kerran vuodessa tai esim. kerran kuussa voisin vielä ehkä jaksaa, mutta useammin en. Lisäksi toista osapuolta usein rassaa se kun en nauti yhtään.

En ole miettinyt että haluaisin toista lasta.

Rehellisesti, harmittaako tämä sinua? Aseksuaalisuus on kuitenkin melko usein parisuhteen tiellä, vai etkö halua edes parisuhdetta?

Ei mua harmita muu kuin se, että on tosi hankalaa löytää kumppania jolle seksi ei ole välttämättömyys. Läheisyyttä kaipaan, mutta useimmat haluavat lisäksi seksiäkin. Toki unelma olisi löytää samanlainen ihminen rinnalle.

Tykkäätkö pussailla/halailla vastakkaisen sukupuolen kanssa? Onko sinulle tärkeää näyttää puoleensa vetävältä, tai kuinka tärkeä seikka ulkonäkö sinulle on?

[QUOTE="Kipsu";24637095]Oletko aina ollut haluton seksin suhteen?[/QUOTE]

Olen. Seksi ei ole koskaan ollut mitään mitä erityisesti haluaisin tai mikä tuntuisi hyvältä, mutta nuorempana sitä harrastin koska "niin kuuluu tehdä".

• Tykkää
Reactions: Halikatti
Tykkäätkö pussailla/halailla vastakkaisen sukupuolen kanssa? Onko sinulle tärkeää näyttää puoleensa vetävältä, tai kuinka tärkeä seikka ulkonäkö sinulle on?

Tykkään halailla ja pussailla ja olla kainalossa, ja myös näyttää hyvältä mutta siihen on syynä varmaan se että tunnen itseni paremmaksi. Toki tykkään ihailusta ja ihastumisesta ym. mutta en kaipaa seksuaalista huomiota.

• Tykkää
Reactions: Halikatti
Minua alkoi kiinnostamaan, onko aseksuaalisuus psykologinen vai fysiologinen ilmiö. Voiko ihmisen (lapsuus/nuoruus) kehitysvaiheessa tapahtua jotain, jonka vuoksi henkilö ei onnistu ottamaan seksuaalista identiteettiä omakseen, vai onko kyseessä ehkäpä hormonaaliselta pohjalta muodostunut ilmiö.

[QUOTE="Kipsu";24637135]Minua alkoi kiinnostamaan, onko aseksuaalisuus psykologinen vai fysiologinen ilmiö. Voiko ihmisen (lapsuus/nuoruus) kehitysvaiheessa tapahtua jotain, jonka vuoksi henkilö ei onnistu ottamaan seksuaalista identiteettiä omakseen, vai onko kyseessä ehkäpä hormonaaliselta pohjalta muodostunut ilmiö.[/QUOTE]

Tuon selvittämiseksi pitäis varmaan käydä mittauttamassa hormoniarvoja jutella psykiatrin kanssa ym. mutta olisihan se kiinnostavaa tietää

Kumma, miten moni leimaa aseksuaalisuuden viaksi, peräti vammaksi. Jos lähdetään biologiselta pohjalta, niin kaikki seksi ilman lisääntymistarkoitusta on turhaa - peräti hukataan energiaa, jonka vois käyttää geenien siirtämiseen eteenpäin ja jo siirrettyistä geeneistä (=lapset) huolehtimiseen. Minun mielestä koko seksihulluus ihmisellä on merkki ihmislajin degenroitumisesta - siitähän osoituksena jo vakavien sukupuolitautien jatkuva lisääntyminen ja seksin varjolla tapahtuva riisto ja väkivalta

[QUOTE="Kipsu";24637135]Minua alkoi kiinnostamaan, onko aseksuaalisuus psykologinen vai fysiologinen ilmiö. Voiko ihmisen (lapsuus/nuoruus) kehitysvaiheessa tapahtua jotain, jonka vuoksi henkilö ei onnistu ottamaan seksuaalista identiteettiä omakseen, vai onko kyseessä ehkäpä hormonaaliselta pohjalta muodostunut ilmiö.[/QUOTE]

Aseksuaalisuus ei ole "ilmiö" vaan seksuaalinen suuntautuminen samalla tavalla kuin hetero/homo/biseksuaalisuuskin. Kyseessä on yhdenlainen identiteetti, ei sen puute. Aseksuaalin henkilön seksuaalinen identiteetti on aseksuaalisuus, ei häneltä puutu mitään.

[QUOTE="vieras";24637199]Aseksuaalisuus ei ole "ilmiö" vaan seksuaalinen suuntautuminen samalla tavalla kuin hetero/homo/biseksuaalisuuskin. Kyseessä on yhdenlainen identiteetti, ei sen puute. Aseksuaalin henkilön seksuaalinen identiteetti on aseksuaalisuus, ei häneltä puutu mitään.[/QUOTE]

Kiitos valaisevasta määritelmästä. Myönnän olevani vanhanaikainen heteroseksin kannattaja, jonka maailmassa on vain tyttöjä ja poikia. Siksi ehkä käytän termiä "ilmiö", sillä aiheesta kiinnostuneena yritän ymmärtää ja laajentaa ahdasmielistä ajattelutapaani.

[QUOTE="kide";24637267]kipsu, harrastaako sun maailmassa tytöt ja pojat seksiä? Eikös se ole aikuisten hommaa?[/QUOTE]

Tytöt/pojat/miehet/naiset.... Voihan tässä vaikka halkoa hiuksiakin. Tai nussia pilkkuja.

Yhteistyössä