R
"RIIKKA"
Vieras
Mitä tuumitte? Kun mulla on äitikavereita, joilla useempi lapsi. Ovat olleet kotona parista vuodesta kuuteenkin vuoteen. Kokoajan tuntuu, että siellä on pinna kireellä ja aina vaan "kuulema" huudetaan ja tapellaan. Okei, mun lapsi on aika kiltti, arka ja rauhallinen, mut silti. Mä mietin, kun meillä ei riidellä. Siis korotan ääntä kerran ehkä viikossa. Lapsi on jäähyllä kerran parissa viikossa ja muutenkin olo on oikein lepposaa. Siis lapsi saa kilareita ja uhmaa päivittäin, mut ei sille tarvii raivota. Mietin tässä vaan, että olisko tekemistä sen kans kun olen töissä? Pari kolme päivää vaan viikossa kylläkin, mut kaiken muun ajan haluun olla vaan lapsen kanssa ja eletään tosi kivaa elämää ilman karjumisia ja kurittamista. Siis, että väsymyshän ajaa ihmisiä aika raivon partaalle, mut voin kyllä kertoo, etten ikinä ollut niin väsynyt kotona kun nyt kun tasapainottelen töitä ja arkee. Aika monesti sit äitikaverit sanoo, että kun ovat niin väsyneitä niin siellä vaan huudetaan. Voiko siis olla niin, että minä olen väsynyt töistä, mutta syyllisyyden takia en kilahtele ja kotona olevet äidit on väsyneitä lapsista ja siks siellä raivotaan jatkuvasti?? Musta tuntuu välillä, että mun lapsesta tulee joku sairas hulttio ja sillä ei ole kasvatusta kun meillä ei ole tuollaista menoa...