Siis voiko jollain oikeasti olla näin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ja mitähän pahaa siinä taas on, jos jossain kodissa imuroidaan siksi, että lapsi pelkää imuria silloin, kun molemmat vanhemmat on kotona? :o

Se on kauhiaa. Opetat lapsesi pelkääväksi nössöksi joka lopun elämäänsä pillittää sängyn alla.

Meidän 5-vuotiaskaan ei varsinaisesti rakasta imurin ääntä, vaikkei mitään paniikkia saakaan enää.

Ja olen sitten vaikka laiska ja paska äiti, mutta imuroin mieluummin niin että mies on lasten kanssa ulkona, kuin silloin kun nuo 3 täystuhoa pyörii jaloissa.
Voihan sen toki tehdä vaikeasti, jos haluaa. Mä teen mieluummin homman niin, että kukaan ei roiku lahkeessa tai pyöri tiellä ja se vie 10 minuuttia, kuin niin että koko ajan joku on jotain vailla ja vinkumassa, ja homma vie keskeytyksineen puoli tuntia- tunnin.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Meidän 5-vuotiaskaan ei varsinaisesti rakasta imurin ääntä, vaikkei mitään paniikkia saakaan enää.

Ja olen sitten vaikka laiska ja paska äiti, mutta imuroin mieluummin niin että mies on lasten kanssa ulkona, kuin silloin kun nuo 3 täystuhoa pyörii jaloissa.
Voihan sen toki tehdä vaikeasti, jos haluaa. Mä teen mieluummin homman niin, että kukaan ei roiku lahkeessa tai pyöri tiellä ja se vie 10 minuuttia, kuin niin että koko ajan joku on jotain vailla ja vinkumassa, ja homma vie keskeytyksineen puoli tuntia- tunnin.

Juuri näin!! Ja onhan se kaikille kivempaa kun tulee siistiä eikä tartte huolehtia heti et olis jotain suuhunpantavia roskia lattialla.

Ajatelkaa, meillä ei keskimmäinen käynyt suihkussa muutamaan kuukauteen kun parivuotiaana alkoi yhtäkkiä pelätä suihkua :o Kunnioitin hänen tunteitaan ja hän kävi vain kylvyssä, hiukset pestiin kuupalla vettä päähän kaataen. Mikäli et ap ole vielä kuullut, lapsille voi tulla aikuisista järjettömiltä tuntuvia pelkoja, jotka menevät kyllä ohi yleensä ihan itsestään. Nykyään meilläkin suihku on jo ihan kiva juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Aika paha imuroida lapsi sylissä. Ja aika paha imuroida jos toinen saa paniikkikohtauksen.

Mä imuroin päivittäin lapsi sylissä. Vaikeeta ois varmaan nykyään ilman lasta kun oon niin tottunu.

En kyllä ymmärrä miten joku voi imuroida lapsi sylissä jos haluaa oikeasti imuroida kunnolla matot, kaappien ja sänkyjen aluset, saunan, tuolien välistä jne. Jos imuroisit kerran viikossa kunnolla ja huolella, niin sun ei tarvisi joka päivä retuuttaa lasta ja leikkiä imuroivasi.

:laugh:
Mä leikin imuroivani joka päivä eteisen ja keittiön jne. Ovien ym oäältä en imuroi vaan pyyhin.
Täytyy kyllä myöntää että kerran viikossa siivoan ihan yksin kun mummo hakee lapset heille.

mä en kyllä ymmärrä minkä ihmeen vuoksi just tarvii imuroida silloin jos lapsi pelkää.Ketä se haittaa vaikka imuroidaan juuri silloin ku iskä on kotona pitämässä lasta.Eiköhän tuo vaihe mene kuitenkin pian ohi itsestään ilman mitään -näin käyttäydytään kun näet imurin-kursseja!

Meillä esikoinen alkoi vuoden ikäisenä pelätä imuria, en mä olisi viimeisillään raskaana jaksanut esikoinen sylissä imuroida, kun ei ollut mikään pakko vaan imuroin vain viikonloppuna, kun mies oli kotona. Ei se ajanjakso kauaa kestänyt, jonkun kuukauden vain. Mitä sen on väliä, jos jossain ei imuroida lapsen takia? Mikä pakko se on joka päivä imuroida? On muitakin keinoja pitää paikat siisteinä. En mä nytkään ole imuroinut ainakaan kuukauteen, vaikka lapset ei pelkääkkään :/

Alkuperäinen kirjoittaja ed. äiti:
Perheemme kasvatustapaan ei kuulu turha huudattaminen, vaan turvallinen koti!
Nyt menen laittamaan pienokaisille välipalaa.sitten voisi imuroida keittiön lattian...

ja turvalliseen kotiinko ei kuulu normaali arki ja imuroiminen? :D

No ei meillä ainakaan joka päivä imuroida eikä tehdä muutakaan kovaäänistä, kuten porata, leikatayleiskoneella... mitä joskus tehdään, mutta ei joka päivä. Tai noh, joskus taidettiin lähes päivittäin imuroidakin ja sen puoleen noi kaksi keskimmäistä ei niin kovasti imuria ole koskaan pelännytkään kuin esikoinen ja kuopus.

Meilläkin on 8 kk ikäinen lapsi alkanut ihan yhtäkkiä pelätä imuria. Roikkuu kiinni mun lahkeissa ja huutaa. Eli en pääse liikkumaan. Olen yrittänyt imuroida myös niin, että lapsi on sylissä, mutta esim. mattojen imurointiin tarvitsen voimaa ja molemmat kädet. Välillä täytyy myös olla sellaisissa asennoissa, ettei kanniskelu onnistu. Toisinaan imuroin silti ja välillä niin, että isäkin on kotona. En ymmärrä, mitä ihmeen outoa tuossa jälkimmäisessä vaihtoehdossa on.

aapeella ei ole kaikki kohdillaan omassa elämässä, kun pitää vauhkota tällaisesta mitään sanomattomasta aiheesta. Keskustelu tyyli on enemmänkin tasapainottoman henkilön kuin hyvän kasvattajan. Lastenpsykiatri ei liittyisi aapeen mielipiteeseen aiheesta. Kaikilla lapsilla on jossain vaiheessa pelkoja kovia ääniä kohtaan; myös aikuiset pelästyvät yht äkkiä tulevaa kovaa ääntä. Lapsen pelkoa tulee ymmärtää ja yrittää pehmittää asiaa. Eikä se tarkoita että imuri näyttäisi lapsen silmissä sen takia pelottavalta. Se on se imurin ääni kun lasta pelottaa, ei itse laite. Ja jos ääntä ei saada siitä poistettua, jatkuu pelko kunnes lapsi itse sisäistää asian; kova ääni ei tarkoita AINA pelon aihetta. Aapeen asenne kuvastaa karrikoidusti sitä, että jos ihminen pelkää krokotiilejä, hänet täytyy heittää uimaan ja pelehtimään niiden kanssa jokeen jotta pääsee pelostaan. Sairasta. Tai jos aikuinen pelkää murisevaa, hampaitaan näyttelevää irlannin paimenkoiraa, hänet täytyy laittaa koiran kanssa samaan huoneeseen ja antaa koiran hoitaa pelko pois?! Aapeen kannattaisi ihan lastensa vuoksi käydä terapiassa, kaikki ei ole kunnossa omassa elämässäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ed. äiti:
Eli aika moni lapsi tuntuu pelkäävän kovia ääniä jossakin vaiheessa. Meillä pelko jäi itsestään pois ajan kanssa, eikä vaatinut mitään totuttelua tai väkisin paniikkiin ajamista!

p.s. minä en saa yhdellä kädellä imuroimalla kyllä mitenkään siistiä esim. sängyn alta. Varsinkin jos lapsi huutaa paniikissa kainalossa.

oot vissiin sit jotenkin estynyt tyyppi jos et saa siistiä imuroidessa yhdellä kädellä :laugh:
kahdella kädelläkös sitä siistiä saa :laugh: voi hyvää päivää sentään, tää oli kyllä päivän paras, kiitti siitä :D

^olispa kiva nähdä, miten sä imuroit :D
kyllä mäkin, jos ihan "pakko" oli, imuroin lapsi kainalossa, mutta yleensä kyllä käytän kahta kättä.. johtuen siitä, että toisella kädellä siirrän huonekaluja. Imuroin siis myös huonekalujen alta, toisin kuin näemmä eräät.. :D

olipahan kiva TAAS todeta miten plussan mammoja viedään :laugh: kiitos päivän parhaista :laugh: :laugh: täältä saa aina hyvää viihdettä kun tylsyys iskee.
Kukkasia kaikille teille, ihania skitsoilijoita olette.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olipahan kiva TAAS todeta miten plussan mammoja viedään :laugh: kiitos päivän parhaista :laugh: :laugh: täältä saa aina hyvää viihdettä kun tylsyys iskee.
Kukkasia kaikille teille, ihania skitsoilijoita olette.

muoks
yhä vaan jaksatte täällä jauhaa samaa paskaa monta tuntia putkeen. menkääs välillä lapsianne hoitamaan. :D

Mä oon muutes aina kuvitellut että meillä imuroidaan harvoin, mutta herranjestas sentään täällähän muijat imuroi niin harvoin että lapsoset jopa pelkäävät sitä masiinaa :D
Onpa taas hyvä että on yh niin on voinut aina siivota, imuroida ja soittaa musiikkia silloin kun tykkää eikä mukulat oo ikinä pelänneet mitään niistä.

MÄ PELKÄSIN LAPSENA PÖLYNIMURIA MUTTA ÄITI OPETTI ETTÄ EI IMURIA TARVITTE PELIÄTÄ YHDESSÄ TUTUSTTIIN IMURIIN KUN SE OLI PÄÄLLÅ JA POIS PÄÄLTÄ NÄIN AIKUISENA ASIA ON LÅHINNÄ HUVITTANU ITSEÄ

Yhteistyössä