Voiko imetyksen lopettaminen oikeasti olla näin helppoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä päätin keskiviikkona, kun pojalle tuli 1 v 8 kk mittariin, että nyt loppui imetys. Ja lopetin siis kuin seinään. Kuvittelin, että lopettaminen voisi olla hankalaakin, kun pojalla oli siihen asti ollut tapana syödä päivisin moneen kertaan ja ehdottomasti aina aamulla heti heräämisen jälkeen. No, toisin kävi: poika on kysynyt tissiä kaksi kertaa, ja molemmilla kerroilla olen vain todennut, että tisseistä on maito loppunut. Nyt se menee itse jääkaapin ovelle, kun haluaa maitoa :)

mul kans tyttö oli 1v6kk kun lopetin. tosin siinä vaiheessa imetin enää 2xpv. mut aina kun jätin yhden imetyksen pois, ei tuumannu mittän. kertaakaan ei oo tissiä pyytänyt. minä sen sijaan en päässyt niin helpolla... vieroitusahdistus oli kova, kun vauvoja ei enää tuu... :/

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
mul kans tyttö oli 1v6kk kun lopetin. tosin siinä vaiheessa imetin enää 2xpv. mut aina kun jätin yhden imetyksen pois, ei tuumannu mittän. kertaakaan ei oo tissiä pyytänyt. minä sen sijaan en päässyt niin helpolla... vieroitusahdistus oli kova, kun vauvoja ei enää tuu... :/

Mullakin on vähän haikea mieli, kun tämä oli viimeinen vauva :( Mutta niinhän se on, että aika aikaansa kutakin...

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Mä imetin toista lastani niin kauan kunnes mulle iski vitutus. :D Ajattelin että kun imetän täydelliseen kyllästymiseen asti, sitä haikeutta ei tule. Eikä ole tullut. Lapsiluku täynnä siis täälläkin.

Yhteistyössä