Voiko potalle opettelu olla näin helppoa? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aktiivinen jäsen
27.08.2010
1 931
0
36
Helsinki
minalupaan.blogspot.com
Lapsi 1 v 3 kk on nyt kolmen päivän aikana treenannut kunnolla pottailua. Esim eilinen ilta 16-22 meni kokonaan ilman vaippaa ja tyttö meni itse istumaan potalle kun tuli pissahätä (n 10 kertaa) ja yhdet kakatkin teki.

Aamulla vaippa oli kuiva, mikä oli luultavasti vain sattumaa, mutta myös tämän aamun aikana kaikki tarpeet ovat tulleet pottaan. Mun ei siis itse tarvitse muistuttaa juurikaan tai istuttaa potalle, vaan tyttö menee itse istumaan ja on innoissaan kun lorisee ja sitten riemuitaan ja kehutaan yhdessä.

Onko tää nyt oikeesti mahdollista? Ja miten sitten opetellaan pikkuhousujen kanssa? Ruvetaanko niitä heti käyttämään ja opetanko ottamaan itse pois vai kuinka? Tajuaakohan lapsi, että ne ovat pikkuhousut eikä vaippa?

Karma kiittää!

Viimeksi muokattu:
Kyllä helppoakin voi olla, tai sitten voi tulla takapakkiakin. Aika näyttää. :)

Mun muksuni oppi vasta nyt vähän ennen 3v synttäreitään, että pikkukalsarit eivät ole vaippa. Jos jalassa on ollut vain pitkät housut, lapsi on osannut käydä potalla. Pikkareihin on tullut pissa joka ikinen kerta, vaikka mä olen miten yrittänyt muistuttaa, että käythän sitten potalla, onko pissahätä, muistathan sun liirum laarum...

Aina välillä ollaan kokeiltu pikkareita ja nyt yhtäkkiä homma toimii. Lapset ovat hauskoja, moni asia loksahtaa kerrasta kohdalleen, kun vain on oikea hetki. :)

meidän ahne pikku kapitalisti ymmärsi potan kun alettiin palkita. hyvin äkkiä 2v oppi myös tupo-neuvottelujen tärkeyden, isänsä on hiukan hmm... vietävissä.

no, parempi silti. aiemmin pottaa vain mulkoiltiin ja hiukan pelättiinkin.

Kiitos kommenteista!

Osaako kukaan vielä auttaa pikkuhousujen kanssa? Miten toimin niiden kanssa?

Luulenpa, että vahinkoja kuitenkin vielä tulee sattumaan, aina ei muista leikeiltään pissalle mennä ja ehkä tuo pottailu on vielä "uutuuden viehätystä". Parit pisut pikkuhousuihin on lapselle oiva muistutus, että pikkarit eivät ole sama asia kuin vaippa, siitä se lapsi oppii, kokemalla itse.

• Tykkää
Reactions: karma
Pidä ensin ilman pikkuhousuja jonkin aikaa. Mä oon pitäny paljain pyllyin ehkä viikon tai kaksi siinä alkuvaiheessa. Ero tulee selväksi lapselle, että vaippoja ei enää tule päivällä. Meillä pikkuhousuja luultiin aluksi vaipaksi.

Toivottavasti löydät tarpeeksi pieniä pikkuhousuja. :) Meillä oli vähän ongelmia kun pienin löytämäni koko oli 90 ja lapsi olisi tarvinnut 74-kokoiset pikkuhousut. Ostin sitten noita 90 kokoisia ja pesin liian kuumassa ja laitoin pitkän ohjelman kuivausrumpuun. :D Saatiin sopivia pikkuhousuja pikkupyllylle.

• Tykkää
Reactions: karma
Se voi olla noin helppoa tai sitten ei. Meillä aika tasan 2v kävi pojan kuupassa välähdys ja samantein vaippa pois. Sitä ennen ei mitään tajua eikä tulosta. Annoin olla ensialkuun pylly paljaana jolloin meni potalle. Vähitellen laitoin housut ja piti se oppia vaan että ne ei oo vaipat vaan housut. Tuli housupyykkiä jonkun aikaa. Takapakkiaki voi tulla jossain kohtaa. Yks hoitolapsi mulla on joka reilu 1v teki pottaan kaikki mut yhtäkkiä loppui. Nyt on 2,5v eikä pottaan tee yhtään mitään koskaan. Totaalilakko jota ei saada katkastua. kai se ajallaan taas sujuu.

Yhteistyössä