Miten sais puhelinmyyjille 'jauhot suuhun'? Kertokaa ideoita.

• Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti
cc
Aika monille toimii kun heti alkuun ilmaisee umpikujan: sähkö/ netti kuuluu vuokraan / on määräaikainen sopimus puhelimessa/liittymässä/mokkulassa
Yleensä myyjä toteaa tässä kohtaa että eipä sitten mitään :D

Mutta ne sukkamyyjät on rasittavimpia kun niiden spiikkiin kuuluu ihme jankuttaminen "tottakai sä hei otat, älä hei viitti c'mon hei"

Yhdelle lehtimyyjäraukalle sain vahingossa jauhot suuhun kun kyselin tarkemmin :D taisi olla ekapäivää töissä... kyselin ihan olennaisia että kun tää tilaus sitten jatkuu kestona niin mikä sen hinta on ja koska se pitää viimestään perua jos ei halua jatkaa.. myyjä totes että ei tiedä ja luovutti saman tien myymisensä :D

hj
eikö ois helpompi ottaa robinson esto käyttöön?

http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu

mulle on tullut tasan 1 soitto tuon jälkeen, sekin heti pian sen jälkeen kun olin laittanut eston päälle. Ja aiiiiinaki yli vuosi on menny.

Sanon HETi että EI KIITOS! ja suljen puhelimen.

Sori vaan, mutta mä en kertakaikkiaan jaksa sitä että mun sanomistani ei oteta vakavasti- ei kiitos, en halua, mulla on esto (joka ei nähtävästi toimi tai sitten sitä kierretään tosi tehokkaasti, en nimittäin osallistu netissäkään mihinkään kilpailuihin).

Viimepäivien huippu oli kun yritystelestä ilmoituksen myyjä yritti jo etukäteen myydä mulle ilmoitustilaa että JOS mä sitten kouluni jälkeen alkaisinkin uudelleen yrittäjäkti, oletko nyt iiiiihan varma että en ala? Oletko? Muistathan sitten meidät? Saanko udella mitä alaa opiskelet?

No. Et. (Rli kuuntelin sen hetken, kun en käsittänyt että mitä myy ja miksi. Sen jälkeen en meinannutkaan kohteliaasti päästä eroon.)

hehaho
[QUOTE="kyllästynyt";24487228]Itse mietin et jos olis pokkaa niin aloittais jotenkin. Tosi kiva kun soitit, mulla onkin ollu niin yksinäistä. Tiiäkkö, mun vatsa ei oo toiminu moneen päivään. Kamala ummetus ja koko maha kipeenä. Mitähän mun kannattas tehä, olisko sulla vinkkiä?... Varmaan puhelu loppus jo tuohon =)

Toinen vaihtoehto olis keksiä joku kauhukertomus umpisuolen poistosta ja haavan tulehtumisesta tms.

Lisää ideoita =)[/QUOTE]

:D Toi ois hyvä!! :D Minä ainakin tiiän, että puhelinmyyjät osaa ollu tosi töykeitä ja kettuja. Mm. yks myyjä lähetti kaverille lehtitilauksen laskuineen päivineen, vaikka kaveri ihan selkeesti sanoi että EN tilaa. Myyjä oli vähän aikaa jotain jankuttanut ja jupissut. Sai katos provikka-palkkaa niin aatteli sit laittaa tilauksen voimaan joka tapauksessa, oli vastaus mikä tahansa. Kun kaveri sitten tästä valitti, niin sieltä sanottiin, että jotkut myyjät ikävä kyllä harrastaa tätä vähän enemmänkin. Ja näitä esimerkkejä jatkuu pilvin pimein. Ja nyt mammat täällä alkaa horiseen että "ei saa yleistää blaablaaa....", mutta tässä vaiheessa elämää voin hyvällä omallatunnolla pitää vähän hauskaa puhelinmyyjien kustannuksella. :D Luultavasti tulee vaan luuria korvaan puhelinmyyjiltä niinku tähän asti muutenkin, mut on se vaan mukavata saada kunnon naurut sen jälkeen. :D

"vieras"
No voi haloo taas.
Se nyt on aivan se ja sama mitä sille puhelinmyyjälle alat selittämään, samat selitykset se on kuullut miljoona kertaa ennemminkin.
Kun soitat yli sata puhelua/päivä niin ei siina kovin uusia hienoja selityksiä enään vastaan tule, varsinkin jos on tehnyt työtä jo useamman vuoden.
henkilökohtaisesti mulla aina säälitti ja nauratti ihmisten "omaperäiset" ja "näppärät", "jauhot suuhun" jutut, ihan samat ne on kaikilla muillakin.

Luuria korvaan
Nykyään ne lehtimyyjät ja gallupin tekijät soittavat harvemmin, mutta uutena riesana on liittymäpölhöt jotka soittelevat joskus ihan viikottain. Vittu mitä touhua.

:D :D
Nämä muut kauppiaat on sitten myös hauskoja :D kerran mulla soi töissä puhelin,ja siellä myyjä kauppas mulle miesten boksereita..nyt sais halvalla,vain ## eurolla ja suoraan kotiin toimitettuna! aloin nauramaan ja sanoin etten tarvi! myyjä siihen: et saa kaupastakaan näin edullisesti! Tuumasin siihen että kun ei tule niitä itsellä pidettyä! en siis omistanut miestä :D

ei niin vaan
:D Toi ois hyvä!! :D Minä ainakin tiiän, että puhelinmyyjät osaa ollu tosi töykeitä ja kettuja. Mm. yks myyjä lähetti kaverille lehtitilauksen laskuineen päivineen, vaikka kaveri ihan selkeesti sanoi että EN tilaa. Myyjä oli vähän aikaa jotain jankuttanut ja jupissut. Sai katos provikka-palkkaa niin aatteli sit laittaa tilauksen voimaan joka tapauksessa, oli vastaus mikä tahansa. Kun kaveri sitten tästä valitti, niin sieltä sanottiin, että jotkut myyjät ikävä kyllä harrastaa tätä vähän enemmänkin. Ja näitä esimerkkejä jatkuu pilvin pimein. Ja nyt mammat täällä alkaa horiseen että "ei saa yleistää blaablaaa....", mutta tässä vaiheessa elämää voin hyvällä omallatunnolla pitää vähän hauskaa puhelinmyyjien kustannuksella. :D Luultavasti tulee vaan luuria korvaan puhelinmyyjiltä niinku tähän asti muutenkin, mut on se vaan mukavata saada kunnon naurut sen jälkeen. :D
jos asiakas peruu tilauksen niin myyjä ei saa luonnollisestikaan siitä proviikkaa.

exmyyjä
Minä sanon "ei kiitos, en tilaa mitään". Yleensä se on aina riittänyt. Jos ei riitä, toistan. Ja jos vieläkään ei riitä sanon ystävällisesti että "usko pois, vaikka puhuisit mitä niin en tilaa mitään. Tuhlaat aikaasi. Ja jos vielä jatkat, niin alan ärsyyntyä tästä enkä missään nimessä silloinkaan tilaa mitään". Tuo on aina riittänyt, eikä yleensä ole tarvinnut mennä noin pitkälle.

Työtään ne tekevät, itse olen tehnyt opiskeluaikoina samaa. Minä kyllä uskoin aina heti, jos joku sanoi ei. Yllättävää kyllä, olin silti oikein hyvä myyjä :)

"lissu"
[QUOTE="vieras";24493158]No voi haloo taas.
Se nyt on aivan se ja sama mitä sille puhelinmyyjälle alat selittämään, samat selitykset se on kuullut miljoona kertaa ennemminkin.
Kun soitat yli sata puhelua/päivä niin ei siina kovin uusia hienoja selityksiä enään vastaan tule, varsinkin jos on tehnyt työtä jo useamman vuoden.
henkilökohtaisesti mulla aina säälitti ja nauratti ihmisten "omaperäiset" ja "näppärät", "jauhot suuhun" jutut, ihan samat ne on kaikilla muillakin.[/QUOTE]

Sama. Jos ei halua nolata itseään niin sanoo vaan ihan rehellisesti ei kiitos.

"vieras"
Nykyään ne lehtimyyjät ja gallupin tekijät soittavat harvemmin, mutta uutena riesana on liittymäpölhöt jotka soittelevat joskus ihan viikottain. Vittu mitä touhua.
Niistä pääsi helpoiten eroon, pyysi vaan kahden eri firman soittajalta, että merkkaavat minun tietojeni kohdalle puhelinmarkkinointikiellon. Sen jälkeen eivät ole puhelinliittymiä kaupitelleet.

:S
Alkuperäinen kirjoittaja höm;24493615:
se

tollasista ihmisistä me aina kahvihuoneessa juteltiin. Saa suhde olla hyvin ikävä jos mies ei anna ostaa. Kenen mies kieltää ja kuka kaikkea mieheltä kysyy??
No kuinkakohan monelta se mies kieltää oikeesti?? Ei multa ainakaan, mutta alkaako tuntematon lehtimyyjä kyseenalaistamaan sen millaisessa suhteessa toinen on?

"vieras"
Mulle soitti eräs tosi inhottava myyjä päivä synnytyksen jälkeen kun olin vielä sairaalassa. Alkoi kauppaamaan prinsessa lehteä ja uteli että onkos perheessä pieniä tyttöjä joita lehti voisi kiinnostaa. Totesin prinsessan olevan vasta muutaman tunnin ikäinen, eli ei ihan ajankohtainen aihe, ja muutenkin huono hetki tässä nyt puhua... Setäpä alkoi jankkaamaan että no mutta voihan sen lehden tilata jo nyt ja sitten kerätä säästöön ne, kyllähän se tyttö siitä kasvaa. No sepäs olisikin ollut fiksu idea! Sitten kun sanoin että en nyt tilaa mitään, hei vaan, niin tämä kehtasi sanoa että no "vittuakos sinä niitä äpäröitä sitten maailmaan suollat". ja iski sitten hän luurin kiinni. O_O

jos tilanne olisi ollut toinen, niin olisin saattanut ottaa asiakseni tehdä valitus moisesta juipista, mutta sillä hetkellä oli tosiaan paljon muuta tärkeämpää mielessä.

"yksi"
Me ollaan sovittu miehen kanssa, ettei kumpikaan tilaile lehtiä tmv. puhelimitse vaan ruvetaa tilaushommiin ihan omasta alotteesta, jos jokin kiinnostaa. Tämän ku sanoo puhelinmyyjälle, nii nopeasti puhelu loppuu sen kummemmin jankkaamatta. Usein riittää kyllä "ei kiitos" myös.

"Minna"
Miksi pitää olla ilkeä niille? Mä sanon että en tarvitse mitään lehtiä, sanoo et no ois hyvä tarjous, sanon että saan töissä luettua tarvitsemani lehdet, sitten hyvää päivän jatkoa :D

"vieras"
Mun mies kysy kerran lehtimyyjältä, että oisko niillä jotain kuvallisia lehtiä, kun tykkäis niitä kattella. Tiedätte varmaan mitä tarkoitti, aika nopeasti oli myyjä lopettanut :D

Yhteistyössä