onko noloa vai ei

• Viestiketjun aloittaja ??????
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olen luukirurgisella osatolla töissä ja voin kertoa, että on helvetin paljon nolonpaa olla käyttämättä kypärää. Niin monta pyöräilyonnettomuuden uhria on tänäkin kesänä osastolla nähty.

Se vaan kuulemma "unohtui". Mutta ei kuulemma unohdu enää niiltä, jotka tällin jälkeen vielä pyöränselkään pääsee. Kaikki ei enää pääse. Koskaan.

"vieras"
Ei ole noloa. Itse käytän aina. Ihan sama jos näyttää vähän hassulta jonkun hienohelman mielestä tai hiukset menee lyttyyn, parempi se kuin että aivot roiskuu pitkin tietä jos sattuu onnettomuus.

Noloa olla käyttämättä, niin kuin on noloa olla käyttämättä ratsastuskypärää hevosen selässä, turvavyötä autossa ja suojalaseja ilotulittaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Itse en käytä, en keksi yhtään hyvää syytä käyttää pyöräilykypärää.

Voi pelastaa hengen? Mun mielestä se on hyvä syy.
Niin varmasti, pyöräillessä. Mutta kun mun fillari raahattiin vasta tänä keväänä takaisin tänne siskon muutettua ulkomaille (se oli sillä lainassa muutaman vuoden). Nyt se pyörä seisoo tossa talon seinustalla, ja sieltä on pinnojen välistä ja tangon ympäri kasvanut joku halvatun köynnösrikkaruoho.
Se ei lähde varmaan irti ilman oksasaksia... Kertaakaan en ole sillä mihinkään polkenut.

Niin onnettomuusaltis en ole, että viitsisin hommata pyöräilykypärää, kun en aja pyörälläkään. :D

Viimeksi muokattu:
Mun mielestä on noloa olla käyttämättä pyöräilykypärää. Ja aika paljon näkee vanhempia joilla ei ole kypärää mutta lapsella siinä pyörän istuimessa sentään on. Vaan entäpä jos sattuu jotain ja se kypärätön äiti/iskä kolauttaa kuuppansa pahasti ja lapsi jää sormi suussa ihmettelemään tai itkemään tilannetta.

Yhteistyössä