Onnistuisikohan, jos tekisi muffinsseihin kuorrutteen mokkapalojen kuorrutteen ohjeella?

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Vai minkälainen olisi hyvä kuorrute?

Mä oon tehnyt aina ennen sellaisen kuorrutteen, mihin laitetaan tuorejuustoa, mutta nyt unohdin tuoda kaupasta maustamatonta sellaista. Ei taida ruohosipuli oikein sopia ;).

Meillä on kuorrutettu usein mokkaruutukuorrutteella, sekä sillä normaalilla että sillä, jossa kahvinsijasta on sitruunamehua ja maussa voimakas sitruunainen väänne.

Onnistuu.. oon tehny ainaki ja teen kuorutteen tällä ohjeella!

SUKLAAKUVIOT

6 munaa
6dl sokeria
9 1/2 dl vehnäjauhoja
5tl leivinjauhetta
3 tl vaniljasokeria
5 rkt tummaa kaakaojauhetta
300g sulatettua voita
3dl maitoa

- Vaahdota munat ja sokeri
- Sekoita kuivat aineet ja lisää vaahtoon
- Lisää voi ja maito keokseen
- Paista 200*C n. 20-30 min.

KUORRUTE

3 rkl maitoa
150g voita
1,5rkl tummaa kaakaojauhetta
reilu 5dl tomusokeria
12 palaa minttusuklaata

- Sekoita kaikki kuorrutteen ainekset kattilassa ja sulata
- Lisää jäähtyneen piirakan päälle
- koristeeksi piirakan päälle suklaarouhetta lopusta minttusuklaalevystä veitsellä kuutioiden

täl ohjeella oon tehny myös makiaisia.. suklaaksi käy myös esim. valkosuklaa tai voit jättää sen pois ja korvata vaik tummalla kaakaojauholla

Jossain muistaakseni näin ihan ohjeenkin mokkapalamuffineihin, oli siis just se pohja vaan tehty muffinssivuokiin ja päällys päälle. Uskoisin siis että onnistuu..tuu kertoo miten kävi :)

Onnistuu ja aivan älyttömän hyvältä maistuu! :) Mutta,tee tosiaan tarpeeks paksua,eli mielellään paksumpaa kun mokkapaloissa (eli vähemmän nestettä/enemmän tomusokeria) ja jos sun muffinsit on keskeltä kunnolla kohonnu,eli sellasia "vuoria" niin vois ainaki kokeilla leikkaa "hatun" pois eli että tulee edes pieni tasainen alue siihen päälle. Vitsit että alko tekee mieli mokkapaloja..

Yhteistyössä