Karppaatteko? Miksi/Miksi ette?

  • Viestiketjun aloittaja Real
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Liila";24436017]Tästä tuli mieleen, että suurin osa karppaajista taitaa olla ylipainoisia, joilla on vääristynyt käsitys siitä, mikä on normaali määrä ruokaa.[/QUOTE]
Tarkentaisin määritystä näihin vihamielisiin karppaajiin. Oletusta tukee myös kyseisten karppaajien käsittämätön olettamus, että normaalia ruokavaliota noudattavat syövät hiilihydraattia päivittäin aivan poskettomat määrät. Perunaa, riisiä, pastaa, leipää, sipsiä, pullaa, karkkia, suklaata...
 
Cilla.
[QUOTE="vieras";24436070]Tarkentaisin määritystä näihin vihamielisiin karppaajiin. Oletusta tukee myös kyseisten karppaajien käsittämätön olettamus, että normaalia ruokavaliota noudattavat syövät hiilihydraattia päivittäin aivan poskettomat määrät. Perunaa, riisiä, pastaa, leipää, sipsiä, pullaa, karkkia, suklaata...[/QUOTE]

ja hitosti leipää. Aamupalalla ja ruoan kanssa
 
Cilla.
[QUOTE="mä";24436124]En karppaa, olen syönyt tällä viikolla neljä palaa leipää. Käsitätkö miten naurettava oletuksesi on?[/QUOTE]

Kuinka paljon olet syönyt viimeisen 2 päivän aikana:
Leipää?
Perunaa?
Riisiä?
Makaroonia tai pastaa?
 
KARPPI
KARPPAAN! Elämäni on kokenut vallankumouksellisen muutoksen parempaan jätettyäni huonot hiilarit pois. En ole koskaan syönyt enemmän kasviksia kuin nyt, syön proteiinia ja lihaa, kalaa, kananmunia. Veriarvoni ovat parantuneet ja ihoni ja hiukseni voivat hienosti. Mutta mikä hienointa, olen laihtunut kuin sivussa syöden todella hyvin ja paljon. Masennusoireet ovat poissa ja energiaa on kuin pienessä kylässä.

Ihanaa!
 
"Anne"
[QUOTE="äiti";24436142]en karppaa, tulee aivan liian kalliiksi syödä pelkkiä höysteitä. Ruokabudjetti muutenkin nyt tosi pieni tulevien suurten menojen vuoksi.[/QUOTE]

Siis nehän ne just höysteitä on mitä karppauksessa jätetään syömättä. Okei, myönnetään että pelkän makaronin ja leivän syöminen on halpaa, mutta ei ne kasviksetkaan kovin kalliita ole.
 
"Liila"
[QUOTE="vieras";24436070]Tarkentaisin määritystä näihin vihamielisiin karppaajiin. Oletusta tukee myös kyseisten karppaajien käsittämätön olettamus, että normaalia ruokavaliota noudattavat syövät hiilihydraattia päivittäin aivan poskettomat määrät. Perunaa, riisiä, pastaa, leipää, sipsiä, pullaa, karkkia, suklaata...[/QUOTE]

Hyvä pointti. Hyväksyn tarkennuksen.
 
Cilla.
[QUOTE="minä";24436176]1 pala leipää päivässä
2 normaalikokoista perunaa aterialla / 2 ateriaa päivässä

Olen mies.[/QUOTE]

eli normi satsi?
Sä et kuitenkaan taida edustaa kaikkia suomalaisia?? vai?


Esim. ruokalassa näkee osan ihmisista ottavan kauheesti leipää ja kahvin kanssa pullaa.
 
Carppi-Kaisa
Jos ette karppaa, mitä syötte aamupalaksi ja ruoan llisukkeena?




Vähähiilihydraattisessa ruokavaliossa (VHH) eli karppauksessa (johdettu englanninkielisestä "low carb"-nimikkeestä) rajoitetaan hiilihydraattien määrää virallisiin ravintosuosituksiin verrattuna, eli syöhään normaalia vähemmän perunaa, riisiä ja vilja tuotteita.
 
"minä"
eli normi satsi?
Sä et kuitenkaan taida edustaa kaikkia suomalaisia?? vai?

Esim. ruokalassa näkee osan ihmisista ottavan kauheesti leipää ja kahvin kanssa pullaa.
En taida edustaa kaikkia ja siksi naurattaakin, kun karpit leimaavat kaikki ei-karpit tuhoon tuomituiksi. Se siitä avarakatseisuudesta... Ei sekasyönti tarkoita hiilihydraattihamstrausta. Jos et usko, katso ravintopyramidia tai lautasmallia.

So? Olen minäkin nähnyt ylipainoisia karppaajia ja karppaamisesta luopuneita, kun painoa tuli vain lisää tai paino ei karppaamalla laskenutkaan. Näitä ihmisiä sekä pullansyöjiä taitaa yhdistää se, että oikeita ruokatapoja sekä itsekuria ei ole. (poislukien sairaat)
 
niih
Jos ette karppaa, mitä syötte aamupalaksi ja ruoan llisukkeena?




Vähähiilihydraattisessa ruokavaliossa (VHH) eli karppauksessa (johdettu englanninkielisestä "low carb"-nimikkeestä) rajoitetaan hiilihydraattien määrää virallisiin ravintosuosituksiin verrattuna, eli syöhään normaalia vähemmän perunaa, riisiä ja vilja tuotteita.
Eiköhän se ole sitä suomalaisten hellimää puuroa, leipää, pottuja tai pastaa.
 
karppaaja
Olen karpannut jo muutaman vuoden :) Syy karppaukseen oli jatkuva turvotus ja muut mahavaivat jotka katosivat karppauksen myötä. Koholla ollut (6,8) paastoverensokeri on nyt normaali (5,0) ja sain avun jatkuvaan makeannälkään. Myös kolesteroliarvot parani. Paino ei ole pudonnut sillä olen ihannepainossa.

Olen myös huomattavasti virkeämpi kuin ennen. Huomaan ison eron kun joskus tulee "hiilaripäiviä" (esim. juhlat) ja sen jälkeen tulee aina kamala väsy ja "hiilarikrapula". Tosi tiukkapipoisesti en karppaa, vaan syön jonkun verran hiilareita perunan ja leivän muodossa ja herkuttenkin välillä esim. maitosuklaalla. Normaalisti hiilareita menee joku 50-70 g päivässä. Tämä on mulle elämäntapa josta en luovu :)
 
"saana"
[QUOTE="minä";24436287]Mikä estää ei-karppia syömästä aterialla lisukkeena kasviksia, lanttua, naurista, porkkanaa, kukkakaalta, perunaa, makaroonia, kesäkurpitsaa, ohraa, linssejä, parsakaalta. Tai aamupalalla rahkaa, marjoja sekä leipäpalasta.

Ei minua ainakaan mikään.[/QUOTE]

Ei mikään. Mikä estää minua karppia syömästä aamupalaksi luonnonjogua kurpitsansiementen kanssa? Sen pekonin ja munien sijasta. Ei mikään.
 
Cilla.
[QUOTE="minä";24436287]Mikä estää ei-karppia syömästä aterialla lisukkeena , perunaa, makaroonia, leipäpalasta.

Ei minua ainakaan mikään.[/QUOTE]


oli puhe että ei just noita.. ja oikeestikko syöt linssejä ja kukkakaalia aamupalana? tai tilaat pihvisi ohran kanssa?
 
"minä"
[QUOTE="saana";24436303]Ei mikään. Mikä estää minua karppia syömästä aamupalaksi luonnonjogua kurpitsansiementen kanssa? Sen pekonin ja munien sijasta. Ei mikään.[/QUOTE]
Ei niin, en minä sellaista ole olettanutkaan. Se minua vain naurattaa, kun karpit olettavat sekasyöjän mohnaavan hiilaria aivan ylettömästi.
 
Cilla.
[QUOTE="saana";24436303]Ei mikään. Mikä estää minua karppia syömästä aamupalaksi luonnonjogua kurpitsansiementen kanssa? Sen pekonin ja munien sijasta. Ei mikään.[/QUOTE]

Entä luonas ja päivällinen?

p.s karppajat syövät myös aamupalaksi luonnonjogua kurpitsansiementen kanssa.
 
Hakkaro
[QUOTE="minä";24436326]Ei niin, en minä sellaista ole olettanutkaan. Se minua vain naurattaa, kun karpit olettavat sekasyöjän mohnaavan hiilaria aivan ylettömästi.[/QUOTE]

No mitä te sekasyöjät syötte lisukkeena jos ette hiilareita?
Jos nimittäin syötte normaalia vähemmän hiilareita, olette karpaajia.
 
"minä"
oli puhe että ei just noita.. ja oikeestikko syöt linssejä ja kukkakaalia aamupalana? tai tilaat pihvisi ohran kanssa?
Onko sulla vaikeuksia luetunymmärtämisen kanssa? Ei maailma ole niin mustavalkoinen. En karppaa, en myöskään syö joka aterialla perunaa/pastaa/riisiä/makaroonia vaan muita luettelemiani sekä lukuisia muita ruoka-aineita. En siltikään karppaa. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Ja aamupalalla syön rahkaa, marjoja sekä puurohiutaleita/ruisleipää. Joskus nappaan jonkun hedelmän tai vihanneksenkin, mikäli mieli tekee. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Ja mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että pihvin voi syödä muunkin kuin perunan kanssa? En edes muista koska olisin kunnon pihvin viimeksi syönyt. Sunnuntaina olisi kai tarkoitus, kun ravintolaan ollaan menossa.

Ja kyllä, olen suomalainen valkoinen heteromies.
 

Yhteistyössä