milloin uudestaan neuvolaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli olen raskaana 12 viikolla ja neuvolasta sanottiin ,että ultran jälkeen uudestaan neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä eli milloin te olette menneet neuvolaan?Odottelenko ihan kaikessa rauhassa ei haluaisi olla koko ajan soittamassa neuvolaan muutenkin jo joutunut soittamaan pari kertaa.

Mä sain aina seuraavan ajan käynnin yhteydessä. Ensimmäisessä raskaudessa alkuun käynnit oli 4 viikon välein, sitten 2, sitten viikottain. Sä siis soitat ultran jälkeen uutta aikaa sinne.

No jos sulle on sanottu että ultran jälkeen,niin sittenhän sä varaat ajan sinne ultran jälkeen.. Vai oliko puhetta minkä ultran? Mä kävin ekan kerran neuvolassa n vk 8,np-ultra oli vk 11+,seuraava neuvola (sain ekalla käynnillä soittaa ajan tähän kohtaan) vk 18,rakenneultra vk 20.. Eli oliko tarkemmin puhe pitikö sun mennä np- vai rakenneultran jälkeen? Mä muistan miten se ekan ja tokan neuvolan välinen aika tuntu ikuisuudelta..

Nyt jos (toivottavasti) tuun raskaaks uudelleen niin asutaan eri kaupungissa kun viime raskausaikana,ja täällä on kuulemma "vähän erilainen" käytäntö mm neuvolakäyntien suhteen..

Mulla oli eka neuvola rv8. Nt-ultra oli 12+6. Toka neuvola rv13. Kolmas neuvola on rv18. Sitä seuraava sitten rakenneultran jälkeen rv22-23. Ja aina on ajat annettu edellisen käynnin yhteydessä, itse ei oo tarvinnut soittaa ku nt-ultra.

Mä soittelin kans nt-ultran jälkeen uutta aikaa ja mulle sanottiin,et jos ei ole ensisynnyttäjä,seuraava käynti on n vkolla 20..eli ultrassa olen käynyt heinäkuun puolessa välissä,seuraavaksi meen syyskuun puolessa välissä rakenneultraan,sitä ennen elän ns epätietoisuudessa,miten mahassa voidaan,kun en vielä liikkeitäkään tunne..seuraava neuvolakäynti on sitten vasta syyskuun lopulla..

Täällä on aina annettu seuraava aika valmiiksi ja ei erotella mitenkään ensisynnyttäjiä ja uudelleensynnyttäjiä, ihan samalla tavalla siellä kävin
esikoinen:
8+3
9+0 nt
10+1
11+3 uusi nt
14+1
18+1
20+4 rakenne
22+1
25+2
jne

Kuopus:
8+6
11+4 nt
12+6
16+5
20+5
20+6 rakenne
24+4
jne

Esikoisesta mulla on 20 merkintää neuvolakortissa, tosin se menikin 2 viikkoa yli lasketun ajan ja kuopuksesta on 16 merkintää, kun syntyi 3 päivää ennen laskettua aikaa.

[QUOTE="shihtzu";24404992]Täällä on aina annettu seuraava aika valmiiksi ja ei erotella mitenkään ensisynnyttäjiä ja uudelleensynnyttäjiä, ihan samalla tavalla siellä kävin
esikoinen:
8+3
9+0 nt
10+1
11+3 uusi nt
14+1
18+1
20+4 rakenne
22+1
25+2
jne

Kuopus:
8+6
11+4 nt
12+6
16+5
20+5
20+6 rakenne
24+4
jne

Esikoisesta mulla on 20 merkintää neuvolakortissa, tosin se menikin 2 viikkoa yli lasketun ajan ja kuopuksesta on 16 merkintää, kun syntyi 3 päivää ennen laskettua aikaa.[/QUOTE]

onko sun lapset kuinka vanhoja jo?ainakin pääkaupunkiseudulla systeemi on muuttunut jotain 5-6 vuotta sitten,että neuvola käyntejä on tosi harvoin..säästösyistä kaiketi,kun verenpaine,paino ja virtsanäytekin täytyy itse hoitaa ennen terkkarille menoa..

Yhteistyössä