Saa kauhistella
Meiltä löytyy alle kouluikäiset lapset Urho Ilmari, Arvo Einari, Rauha Orvokki
Saat ihan vapaasti ottaa käyttöösi. xDJormiina on muuten aika hieno!
Mun mielestä sitä pitäisi lähinnä miettiä, onko sukunimen ja etunimen yhdistelmä jotenkin outo, hölmö tai huvittava, oli nimi sitten suomalainen tai ulkomaalainen. Jos joku Sini ottaa naimisiin mennessä miehensä sukunimen Sorsa ja hänestä tulee Sini Sorsa, niin onhan se aika hassua, mutta jos se ei Siniä itseään häiritse, niin sen kuin on Sini Sorsa. Sama jonkun Michelle Pöntisen kanssa. Toki naimisiin menevä aikuinen ihminen saa itse päättää omasta nimestään ja tehdä siitä niin hassun kuin huvittaa vaikka vaihtamalla maistraatissa, jos pokka riittää.Kun täällä aina protkotetaan tuosta ulkomaalainen etunimi ja suomalainen sukuni yhdistelmästä niin olisiko mun nyt pitänyt ajatella naimisiin mentäessä, että pidän oman sukunimeni?
huh, toivottavasti tämä ei oo totta.Meiltä löytyy alle kouluikäiset lapset Urho Ilmari, Arvo Einari, Rauha Orvokki
Oikeastaan yksikään nimi ei sovi yhtään mihinkään jos oikein tarkkoja ollaan....Mun mielestä sitä pitäisi lähinnä miettiä, onko sukunimen ja etunimen yhdistelmä jotenkin outo, hölmö tai huvittava, oli nimi sitten suomalainen tai ulkomaalainen. Jos joku Sini ottaa naimisiin mennessä miehensä sukunimen Sorsa ja hänestä tulee Sini Sorsa, niin onhan se aika hassua, mutta jos se ei Siniä itseään häiritse, niin sen kuin on Sini Sorsa. Sama jonkun Michelle Pöntisen kanssa. Toki naimisiin menevä aikuinen ihminen saa itse päättää omasta nimestään ja tehdä siitä niin hassun kuin huvittaa vaikka vaihtamalla maistraatissa, jos pokka riittää.
Isompi vastuu on mielestäni vanhemmilla, jotka valitsevat lapselleen nimen, koska lapsi ei voi siihen itse vaikuttaa. Vanhempien mielestä voi olla hauskaa tehdä lapsesta Alexandra-Patricia Rissanen tai Valo Lamppu, mutta lapsi joutuu sitten kärsimään seuraukset. Vähän vois käyttää järkeään ja miettiä, onko nimi ihan asiallinen.
Aivan ihanat nimet teidän lapsilla. =)Meiltä löytyy alle kouluikäiset lapset Urho Ilmari, Arvo Einari, Rauha Orvokki
Tuokin on totta, mutta moni ehkä arvostelee (ja haukkuu) nimiä palstalla, koska ei uskalla netin ulkopuolella niitä arvostella mikä onkin ihan viisasta ja ymmärrettävää. Tarkoitan, että monesti voi käydä niin, että jos alkaa arvostelemaan jotain nimeä esim. työpaikan kahvipaikassa niin sitten paljastuukin, että jollain työntekijällä on sen niminen lapsi tai kummilapsi ym. Siis parempi toki arvostella palstalla kuin muualla niitä nimiä jos siihen on jollain pakottava tarve.Vai pari ekaa sivua lukeneena kommentoin että eikö kenenkään muun mielestä toisten nimien haukkuminen ja ihmettely ala olla aika väsähtänyttä puuhaa?
Mukava ku tykkäät. =)Aivan ihanat nimet teidän lapsilla. =)
Nyt vasta hokasin!!Kun täällä aina protkotetaan tuosta ulkomaalainen etunimi ja suomalainen sukuni yhdistelmästä niin olisiko mun nyt pitänyt ajatella naimisiin mentäessä, että pidän oman sukunimeni?
Harvinaiset nimet ovat hauskoja (jos siis ovat järkeviä nimiä) ja suositut taas siitä hankalia, että just esim. samalla luokalla on monta samannimistä. Oma tyttöni on Sara ja silloin kun nimeä valitsin, en voinut arvata, että siitä tulee yllättäin niin suosittu. Itse en ollut nimeen törmännyt aikaisemmin. Nyt tytölläni on Sara-niminen kaveri ja onhan siitä vinoilua koulussa ollut.Kuulin hetki sitten nimen Mynni, mun mielestä tosi kiva! Muutenkin tykkään vähän erikoisemmista nimistä, missä on kuitenkin suomalainen kirjoitusasu. Niko on kiva nimi, mutta ihmetyttää miksi se pitää kääntää Nicoksi, etenkin jos sukunimi on tavallinen suomalainen sukunimi.
Mutta jokainen tyylillään ja onneksi kaikkien ei tarvii olla Veetejä tai Saroja