Voi luoja näitä lasten nimiä nykyään! :-)

• Viestiketjun aloittaja Jaana79
  • Ensimmäinen viesti
kaikkee kans
Anatolia sanokin jo sen mitä meinasin mut tervetuloa vaan munkin puolesta tälle vuosituhannelle. Mä en edes tiedä mitä kaikkia nimiä pojan ryhmässä on mutta on sen verran kansainvälinen ryhmä ettei siellä kauheasti tavis Marttoja ja Jennoja ole.

"tiina"
[QUOTE="Ansku";24385768]Mä nyt sitten olen varmaan typerä, mutta siis mikä tuossa Nico/Niko-Petteri nimessä on se huvittava juttu ?[/QUOTE]

toi niko-petteri vois mun mielestä olla ihan kiva nimi. ellei täällä palstalla siitä olis tullut joku vitsi. Tai ainakin Niko etunimenä ilman väliviivaa ja toi Petteri sopis siihen hyvin toiseks nimeks.

jotkut nimet ovat ihan nättejä ja käyttökelpoisia, mutta monet menevät kyllä pahasti yli! esim. Ramses, Ea, Keiju, ja Kuutti ovat nimiä, joita en mistään hinnasta laittaisi lapselleni.
kuvitelkaa nyt lentokapteeni Kuuttia tai kehonrakentaja Keijua :O
sen sijaan sellaiset nimet kelpuuttaisin kuin Usva, Illusia, Adele, Talvi, Marius, Tiitus, Casimir..

Viimeksi muokattu:
"tjaa"
Mun miehen toinen ja kolmas nimi on Niko Petteri... koskaan en oo niistä tykänny mutta en oo tajunnu että ne on top 1 järkytys lähiö yökötys nimet ennen kun tulin tälle palstalle :D

"alma"
Jooh, samaa mieltä. Miesten nimistä väännetyt naisten nimet tuo jotenkin valmiiksi mielikuvan itäsaksalaisesta kuulantyöntäjänaisesta.

Aika moni naisen nimi on väännetty miehen nimestä, esim. Johanna, Mikaela ja Pauliina. Ei minulle niistä tule kuulantyöntäjä mielikuvaa.
Mutta ei sellaista nimeä olekaan, mikä ei olisi jonkun mielestä ihan kauhea.

[QUOTE="Huoh";24384448]Just kuulin kun joku äiti huuteli ulkona Petriinaa... Siis miten joku voi antaa sellasen nimen lapselleen?[/QUOTE]

musta tuo petriina olis taas sellainen nimi, jonka voisin omallekin antaa. mutta ihan oikeesti mäkin ihmettelen tätä nykyaikaa, että pitää vääntää mitä ihmeellisimpiä nimiä lapselle. ja sit siinä voi käydä vielä niin, että lapsi joutuu nimensä takia kiusatuksi

-----
Samaa olen ihmetellyt kuin ap... En nyt tähän viitsi laittaa millaisia nimiä meidän lapsen pk-ryhmästä löytyy, mutta aikamoisia väännöksiä kuitenkin ;)

Nico-Petteriin olen minäkin törmännyt, muuten.

Oletteko koskaan miettineet, että monet nimet voi tulla jommankumman vanhemman suvusta. Meidän tytöstä meinasi tulla Ksenia isoisomummon nimen mukaan ja hänellä ollut ihan perus nen-päätteinen sukunimi.

Yhteistyössä