Te jotka haluatte JOKA PAIKKAAN mennä ilman sukkia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On kyllä jännä, ettei väki jaksa edes miettiä, mitä toinen voisi oikeasti tarkoittaa, kun ei mennytkään sillä ensilukemalla sanoma perille. Tai sitten ei enää keksitä mitään muuta, kuin vitsin vääntäminen.

:D Sit pitää vaihtaa sukat ja taas mennään!

Tää koko keskustelu on ihan älytön! :laugh: Huomaa että mullakin on tylsää...

:D No eiks se oo sit ihan sama pestä jalat tai vaihtaa sukat? :D Mä olen oikeesti tosi paljon ilman sukkia, mutta mä myös pesen jalkoja paljon. :D No joo, tää on ihan älytön aihe, ja se on ihan varmaa, ettei tästä inttämisestä heti tule loppua :p

Taas sen huomaa kun typerät kanat kotkottaa ja naureskelee Rollolle, joka on tämän asian suhteen aivan oikeassa. Elintarvike- ravitsemus- ja hoitopuolen työasuun KUULUU sukat, jo ihan työturvallisuudenkin takia. Vakuutusyhtiö EI KORVAA työtapaturman sattuessa, mikäli työntekijä on laiminlyönyt työnantajan ohjeistusta, ja voidaan todeta että sukat + asianmukaiset työjalkineet olisivat suojanneet vahingon sattuessa. Siis sukat + asianmukaiset työkengät, jotka suojaavat jalan kärkeä, ja joissa on takana remmi JALKAAN.

• Tykkää
Reactions: Wicked Mary
Mullakin meni vähän ohi että miten sukat jalassa kokkaaminen on hygieenisempää kun ilman sukkia :D

Eniveis, jos työpaikalla sukat vaaditaan niin tottahan niitä pidän,
esim. kerrohoitajana ollessa piti olla VALKOISET sukat ja mielellään UMPINAISET sisäkengät ihan vaan ulkonäöllisistä syistä.
Ja työturvallisuusseikat on sitten asia ihan erikseen (esim. kaupassa meillä ei saanut olla crocseja liukastumisvaaran takia, mutta ilman sukkia sai olla kyllä..)
Ainiin ja eräs tuttuni oli töissä pienessä lounasravintolassa josta juostiin keittiöstä kassalle ja tarjoilemaan koko ajan, siellä myös ulkonäöllisistä syistä piti olla sukat. Hygieniaan ne ei liittyneet mitenkään :)
Samoten kun kotisiivous hommissa paras ystäväni sai huutia kun kesäkuumalla paineli ilman sukkia siivoamassa ihmisten koteja, antoi kuulemma "epäammattimaisen" kuvan itsestään ja firmasta :O

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24329641:
On kyllä jännä, ettei väki jaksa edes miettiä, mitä toinen voisi oikeasti tarkoittaa, kun ei mennytkään sillä ensilukemalla sanoma perille. Tai sitten ei enää keksitä mitään muuta, kuin vitsin vääntäminen.

No anteeks, mut onhan tää vähän huvittava aihe.

Ja anteeks jos toinen on ihan vakavissaan huolissaan ja muut vaan nauraa... :x

:D No eiks se oo sit ihan sama pestä jalat tai vaihtaa sukat? :D Mä olen oikeesti tosi paljon ilman sukkia, mutta mä myös pesen jalkoja paljon. :D No joo, tää on ihan älytön aihe, ja se on ihan varmaa, ettei tästä inttämisestä heti tule loppua :p

No on älytön aihe. Ihan yhtä älytöntä olisi ihmetellä, miksei siellä grillin lattialla saisi olla koirankakkaa? Eihän se mitenkään sinne ruokaan voi joutua ja jos se olisi vielä jossain nurkassa pölyyntymässä, eikä siihen kukaan voisi liukastua, niin mikäs siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24329641:

Voisiko syynä olla että se väittelijä ei suostu kertomaan mitään lisäinfoa. Ympäripyöreitä juttuja kerrotaan vain.
Eli saisiko jostain ihan luotettavaa tietoa siitä että sukat ois hygienisemmat kuin puhtaat jalat? Mitä pöpöjä jaloista voi kulkeutua sinne ruokiin?

No anteeks, mut onhan tää vähän huvittava aihe.

Ja anteeks jos toinen on ihan vakavissaan huolissaan ja muut vaan nauraa... :x

No en minä ole mistään huolissani, paitsi joidenkin pakkomielteestä nälviä rollolle. Tuo on nyt vain sääntö, rollo ei ole sitä keksinyt. Ja on jotenkin outoa, että aikuiset ihmiset jaksavat nauraa tällaiselle itsestäänselvyydelle.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24329675:
No on älytön aihe. Ihan yhtä älytöntä olisi ihmetellä, miksei siellä grillin lattialla saisi olla koirankakkaa? Eihän se mitenkään sinne ruokaan voi joutua ja jos se olisi vielä jossain nurkassa pölyyntymässä, eikä siihen kukaan voisi liukastua, niin mikäs siinä.

Mä en ole kyllä mistään koiran kakasta puhunut yhtään mitään. :)

Uskon siihen, että sukat pitää olla jalassa turvallisuussyistä, vähemmän liukkaathan ne on kuin paljaat jalat jos jotain sattuisi, lisäksi tieten suojaavat...

Käsittääkseni keittiössä on kuitekin tietyt vaatimukset työkengillekin liukkauden takia.

Mutta että sukat jalassa ruuan laittaiminen olisi jotenkin hygieenisempää niin en kyllä usko.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24329667:
Taas sen huomaa kun typerät kanat kotkottaa ja naureskelee Rollolle, joka on tämän asian suhteen aivan oikeassa. Elintarvike- ravitsemus- ja hoitopuolen työasuun KUULUU sukat, jo ihan työturvallisuudenkin takia. Vakuutusyhtiö EI KORVAA työtapaturman sattuessa, mikäli työntekijä on laiminlyönyt työnantajan ohjeistusta, ja voidaan todeta että sukat + asianmukaiset työjalkineet olisivat suojanneet vahingon sattuessa. Siis sukat + asianmukaiset työkengät, jotka suojaavat jalan kärkeä, ja joissa on takana remmi JALKAAN.

Tän mäkin ymmärrän eli työturvallisuuden. Vieläkin haluan kuulla miksi sukat olisivat hygienisemmät? Mun ymmärrys ei riitä moiseen asiaan ilman selitystä, mutta mä oonkin insinööri eli rajallisella ymmärryksellä varustettu.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24329686:
No en minä ole mistään huolissani, paitsi joidenkin pakkomielteestä nälviä rollolle. Tuo on nyt vain sääntö, rollo ei ole sitä keksinyt. Ja on jotenkin outoa, että aikuiset ihmiset jaksavat nauraa tällaiselle itsestäänselvyydelle.

no kun heidän van on PERIAATTEESTAKIN oltava eri mieltä, se on ni helvetin hauskaa nälviä toisille koko ajan :|

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24329686:

No en mä sua tarkottanutkaan, vaan Rolloa joka tän keskustelun aloitti. Ilmeisesti halus keskustella aiheesta kun toi aiheen esiin. Vai onko hänellä tapana jättää keskustelut "roikkumaan"?

Voisiko syynä olla että se väittelijä ei suostu kertomaan mitään lisäinfoa. Ympäripyöreitä juttuja kerrotaan vain.
Eli saisiko jostain ihan luotettavaa tietoa siitä että sukat ois hygienisemmat kuin puhtaat jalat? Mitä pöpöjä jaloista voi kulkeutua sinne ruokiin?

No mitä lisäinfoa siihen nyt tarvittiin? Olen pahoillani, jos ei kaikille auennut. Siis alunperin kerroin että alalla on muitakin hygieniaan liittyviä sääntöjä (esim se lävistysjuttu), sitten siihen kommentoitiin, että siinä voikin ruokaan pudota jotain, jolloin vedin toisen sääntöesimerkin ja sitä nyt ei osattu käsitellä hygieniasääntönä vaan se liitettiin noihin sukkiin. Anteeksi nyt tosiaan, kun en jaksanut koko aiempaa keskustelua siihen samaan kommenttiin enää referoida. Ensi kerralla yritän muistaa, että joillekin se kokonaisuuden hahmottaminen onkin vähän hankalampaa. :)

Tän mäkin ymmärrän eli työturvallisuuden. Vieläkin haluan kuulla miksi sukat olisivat hygienisemmät? Mun ymmärrys ei riitä moiseen asiaan ilman selitystä, mutta mä oonkin insinööri eli rajallisella ymmärryksellä varustettu.

Samaa mieltä, eli Björn puhuu ihan asiaa työturvallisuudesta, Rollolaisen pointti kuitenkin oli se hygienia. Mua kiinnostaa, että miten se on hygienisempaa olla sukat jalassa umpinaisissa kengissä kuin ilman sukkia umpinaisissa kengissä? Mä en ota tätä mitenkään naureskellakseni tai nälviäkseni esiin, enkä yleensä näihin aloittajan keskusteluihin osallistukaan, koska hän itse ei mielestäni osaa asiallisesti vastata eikä syvällisesti keskustella esille tuoduista, erilaisista näkökohdista. En sitten tiedä, mikä on keskustelupalstan tarkoitus, jos ei juuri se, että tuodaan esiin erilaisia näkökohtia ja mielipiteitä, kun täällä nyt niin voimakkaasti joidenkin taholta tuomitaan aloittajan toisenlaiset kuin aloittajan mielipiteet.

no kun heidän van on PERIAATTEESTAKIN oltava eri mieltä, se on ni helvetin hauskaa nälviä toisille koko ajan :|

No äläs nyt! Älä ota niin vakavasti! Mulle kuittaillaan vähän väliä irl ja mä otan kaiken huumorilla ja heitän itseironista läppää. Ei elämän tarvii aina olla niin helvetin vakavaa, eikä kaikkea tarvii ottaa tosissaan ja kaikesta ottaa itteensä! RELAX! ;)

Mistähän tääkin nyt yht'äkkiä tuli rollolle mieleen.. ?

Mutta juu ei meille opetettu koulussa että sukat olisivat osa PAKOLLISTA työvaatetusta :D
(ja olen muutama vuosi sitten valmistunut ravintolakokiksi sekä tarjoilijaksi.
Teen välillä grilliin vuoroja ja arvatkaas mitä...En aina kesällä pidä sukkia jalassa(väljiä lenkkareita vain) :D
Ja mun pomoni ei ole sanonut asiasta mitään...

Samaa mieltä, eli Björn puhuu ihan asiaa työturvallisuudesta, Rollolaisen pointti kuitenkin oli se hygienia. Mua kiinnostaa, että miten se on hygienisempaa olla sukat jalassa umpinaisissa kengissä kuin ilman sukkia umpinaisissa kengissä? Mä en ota tätä mitenkään naureskellakseni tai nälviäkseni esiin, enkä yleensä näihin aloittajan keskusteluihin osallistukaan, koska hän itse ei mielestäni osaa asiallisesti vastata eikä syvällisesti keskustella esille tuoduista, erilaisista näkökohdista. En sitten tiedä, mikä on keskustelupalstan tarkoitus, jos ei juuri se, että tuodaan esiin erilaisia näkökohtia ja mielipiteitä, kun täällä nyt niin voimakkaasti joidenkin taholta tuomitaan aloittajan toisenlaiset kuin aloittajan mielipiteet.

No eihän tässä ole kyse mistään mielipiteestä, vaan säännöstä (jota edelleenkään rollo ei ole keksinyt).

Teidän mielestänne ei varmaan alaston kokkikaan olisi millään tavalla epähygieeninen?

No äläs nyt! Älä ota niin vakavasti! Mulle kuittaillaan vähän väliä irl ja mä otan kaiken huumorilla ja heitän itseironista läppää. Ei elämän tarvii aina olla niin helvetin vakavaa, eikä kaikkea tarvii ottaa tosissaan ja kaikesta ottaa itteensä! RELAX! ;)

Tässä on nyt vain (taas kerran) huomattavissa se, että jos tämän aloituksen olisi tehnyt joku muu, olisivat kommentit ihan erilaisia. Jatkuvastihan täällä muutkin yökkäilevät mitä omituisempia asioita. Mutta sitähän nälvijät eivät voi myöntää.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24329738:
No eihän tässä ole kyse mistään mielipiteestä, vaan säännöstä (jota edelleenkään rollo ei ole keksinyt).

Teidän mielestänne ei varmaan alaston kokkikaan olisi millään tavalla epähygieeninen?

Ahaa, jos tosiaan sellainenkin sääntö on, että kokin on pidettävä sukkia umpinaisissakin kengissä, niin asiahan on täysin ok. :) Siitä täällä kuitenkin tuntuu olevan alan ammattilaistenkin kesken erimielisyyksiä, että onko sellaista sääntöä vai ei. Mutta itse kuitenkin työssäni, muualla kuin keittiössä, olen mielelläni usein ilmankin sukkia. Kukaan ei sitä edes kengät jalassa tiedä, onko mulla sukat vai ei. Mä en ole alastomasta kokista puhunut mitään, tää oli nyt ihan sun omaa tulkintaasi ja omia heittojasi taas. :)

Yhteistyössä