Te jotka haluatte JOKA PAIKKAAN mennä ilman sukkia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mii";24329313]niillä varpaillako te sitä ruokaa teette?[/QUOTE]

Niipä. Ja jos nyt varpaita on ihan pakko sinne soppaan upottaa, niin mieluummin ilman sukkia kiitos!!

Toivottavasti kenenkään muksut ei salaa lue tätä ketjua, muuten niillä on kohta taas yksi syy vältellä kouluruokalaa :D

:O öö... Mä alan tuntea oloni hieman hitaaksi kun en pysy näissä sun jutuissa mukana... :x Yhtäkkiä tulee aloituksia mitkä ihan oikeesti kirjaimellisesti pompsauttaa...

Voi! Grillin myyjä ilman sukkia, onko se edes mahdollista, hyi yäääk!!1
Oikeesti, ketä kiinnostaa kytätä keillä on sukat ja keillä ei? Kai sitä itte osaa päättää onko fiksua olla paljasvarpain esim keittiössä tai sairaalassa. Naurettavaa tollanen kyttäys.

Ja juu, paljasvarpain liikun täällä toimistolla, eikä oo tullu mieleenkään että joku voisi katsoa pahana sitä... Ja se ois sitte sen kyttääjän ongelma, ei minun :D

Paljain jaloin toimistolla on kivaa!

YÖK!!!
Eikä sulle oel opetettu että keittiöllä on aina oltava sukat? se on ihan perusaisa siinä kun muukin keittiäpukeutuminen

Ei ole opetettu kouluaikana koskaan sitä että keittiössä on oltava sukat.Käsienpesua ja hanskojen käyttöä sen sijaan on opetettu,samoin sitä ettei käsillä kosketella,hiuksia,nenää,kasvoja ja jos kosketaan,sen jälkeen pestään kädet.Myöskään kynsilakkaa ei käytetä.

Alkuperäinen kirjoittaja kokki myös;24329322:
Ei meilläkään opetettu aina sukkia pitämään jaloissa.. johtusko se siitä että meillä päin käytetään käsiä, eikä jalkoja ruoanvalmistuksessa..

No ollaanpa sitä nyt vitsikkäitä. Ette kai ruokaa kasvoillakaan tehdä, mutta silti kasvojen lävistykset ovat kiellettyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24329419:
No ollaanpa sitä nyt vitsikkäitä. Ette kai ruokaa kasvoillakaan tehdä, mutta silti kasvojen lävistykset ovat kiellettyjä.

Ooto huomannut että KASVOT ovat käsien yläpuolella, ts. kun ruokia tehdään yleensä käsien tasolla, voi kasvoista tippua jotakin ruokaan. Siksi kokit eivät useinkaan saa käyttää koruja kasvoissaan koska ne voivat tippua ruokaan.

Mutta jaloista tuskin tipahtelee ruokaan mitään, ellet seiso päälläsi keittiössä.

Ooto huomannut että KASVOT ovat käsien yläpuolella, ts. kun ruokia tehdään yleensä käsien tasolla, voi kasvoista tippua jotakin ruokaan. Siksi kokit eivät useinkaan saa käyttää koruja kasvoissaan koska ne voivat tippua ruokaan.

Mutta jaloista tuskin tipahtelee ruokaan mitään, ellet seiso päälläsi keittiössä.

Eli sinusta on käytännössä myös ihan sama onko lattialla kakkaa, koska eihän se sieltä lattialta ruokaan mitenkään voi joutua?

mä en muista oliko meillä ravintolakoulussa puhetta sukista, mut ainakin vanhainkodin keittiölle ei työntekijällä ollu asiaa ilman sukkia.
itse myös pidän AINA töissä sukkia, jo senkin takia et jos jotain kuumaa kaatuu jaloille, ne sukat ees vähän auttaa.
muuten mä sit kuljenkin kesät ilman sukkia =)

[QUOTE="vieras";24329348]Paljain jaloin toimistolla on kivaa![/QUOTE]

Mä hipsuttelen talvisin villasukissa =)

On mulla siistin kengätkin jos tulee asiakkaita tms muuten tarvii.

Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;24329569:
Työ on työ, vapaa-aika on vapaa-aika. Sinäkin luultavasti peset kätesi töissä pissallakäynnin jälkeen vaikka kotona et pesekään...?

tottakai pesen ja desnfioin. pesen myös sen jälkeen kun olen esim vienyt roskat tai biojätteet

Mä olen lähes aina ilman sukkia. Töissäkin olen ollut, jos on kerran kengät jalassa. Tokikaan en siellä ilman kenkiä ja sukkia ole ollut. En tosin ole keittiössä töissä. Mutta en nyt tosiaankaan ymmärrä, että miten sukat on jotankin hygienisemmat kuin jalat?

[QUOTE="vieras";24329583]Ja sukat jalassa pelastaa tämän tilanteen.. miten?[/QUOTE]

Olenko sanonut noin? Kyse oli yleisistä hygieniaan liittyvistä säännöistä ja ohjeista. Lattiat pidetään puhtaina, sukat jalassa, lävistykset otetaan pois jne. Tuossa äsken vedottiin lävistysten kohdalla siihen, että ne voi pudota ruokaan, koska ne on työskentelytason yläpuolella. Tämän logiikan mukaan myös lattiat saavat sitten olla miten p***aiset tahansa.

No jopas on saatu ketju aiheesta. Täällä myös joku jolla ei mene ymmärrykseen miksi grillimyyjällä pitäisi pakolla olla sukat kenkien alla. Ja en, itsekään en pidä kesäaikana sukkia työkengissä, vaikka hoitoalalla olen. Mutta yövuorot tepastelelen sukkasillaan, kesällä ohuet sukat jalassa ja talvella pelkät villasukat.

[QUOTE="sondersson";24329237]miksi mulle olis jotain väliä grillimyyjän sukilla/sukattomuudella?[/QUOTE]

Nih, tekeekö se grillimyyjä sapuskat varpaillaan, häh? :D Kesällä en käytä sukkia. Paitsi töissä.

Yhteistyössä