Te jotka haluatte JOKA PAIKKAAN mennä ilman sukkia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Mitä stten jos työnantaja vaati että sukat on oltava jalassa, uhmaatteko siloinkin. Esim keittiöillä ON PAKKO olla sukat jalassa. Sehän on jo hygieniakysymys. ajattelepa jotkain grillimyyjää ilma sukkia :x

grillimyyjä ilman sukkia, mitä sitten? Mä ainakin kesällä joskus unohdan sukat kotiin ja sit oon työkengissä (ravintolassa) ilman sukkia. Eikä oo tullu mieleenkään et siinä ois muuta ällöä kun se tunne mun omissa jaloissa.

• Tykkää
Reactions: Näkymätön Ninni
Voi! Grillin myyjä ilman sukkia, onko se edes mahdollista, hyi yäääk!!1
Oikeesti, ketä kiinnostaa kytätä keillä on sukat ja keillä ei? Kai sitä itte osaa päättää onko fiksua olla paljasvarpain esim keittiössä tai sairaalassa. Naurettavaa tollanen kyttäys.

Ja juu, paljasvarpain liikun täällä toimistolla, eikä oo tullu mieleenkään että joku voisi katsoa pahana sitä... Ja se ois sitte sen kyttääjän ongelma, ei minun :D

Eikähän grillimyyjällä ole vähintäänkin sandaalit jalassa eli ei tule mieleen miettiä mitä niiden alla on.
Tiedän muuten yhden yliopiston proffan joka luennoi jotakuinkin aina paljain varpain - ja hyvä opettaja on.
:)

meille ainakin on opetettu että AINA kun olaan tekemissisä ruokien kanssa on HYGIENIASYSITÄ oltava sukat jalassa. Mun mielestä tää opetetaan ravitsemispuolella ihan ekana. Sinä kun kerrotaan miten kuuluu pukeutua oikin. muistan että nosita sukista meiläkin tuli jollakinjoskus purnausta, mutta jos hygieniaa ajatellaan sukat pitää olla jalassa, oli sit kesä tai talvi.

• Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="akka";24329263]Mä työskentelen keittiössä eikä meillä ole sukkapakkoa.[/QUOTE]

YÖK!!!
Eikä sulle oel opetettu että keittiöllä on aina oltava sukat? se on ihan perusaisa siinä kun muukin keittiäpukeutuminen

meille ainakin on opetettu että AINA kun olaan tekemissisä ruokien kanssa on HYGIENIASYSITÄ oltava sukat jalassa. Mun mielestä tää opetetaan ravitsemispuolella ihan ekana. Sinä kun kerrotaan miten kuuluu pukeutua oikin. muistan että nosita sukista meiläkin tuli jollakinjoskus purnausta, mutta jos hygieniaa ajatellaan sukat pitää olla jalassa, oli sit kesä tai talvi.
ei tarvii ola paksut, myös ihonväriset nilkkasukat voi olla

Millä tavalla sukat päällä on hygienisempi kuin ilman sukkia? Ei kai se grillimyyjäkään varpailla ruokia laita? Mulle on sama vaikka olisi ilman alushousuja.

• Tykkää
Reactions: Näkymätön Ninni

Etkö voisi selittää miten se on hygienisempää olla sukkien kanssa kuin ilman? Itse ainakin koen että jalat ja sukat ovat päivän päätteessä paljon likasemmanoloset jos sukkia käyttää kesällä. Paljasvarpain ne jalat pääsee tuulettumaan ihan eri tavalla, eikä sitä sukkahikeä keräänny minnekkään.
Ja kerro toki myös minkälaiset jalka-pöpöt sieltä lattialta pomppaa sinne ruuan sekaan?

Miksi?

Eihän sitä ruokaa käsittellä lähelläkään jalkoja, ja jos tipahtaa niin roskiin (ainakin maalaisjärjen mukaan). En siis kysy millään pahalla vaan puhtaasti uteliaisuudesta, että millä perusteella sukattomuus on epä hygienistä.

Rollo lopeta nyt jo, sulla ei mitään kokin koulutusta olekaan tai sitten oot saanut sen joksus 60-luvulla etkä päivittänyt ollenkaan. KAIKKI mitä oot kertonut ruoanlaitosta ja kokin ammatista on ihan vanhentunutta tietoa!!! Kannattas varmaan mennä johonkin päivityskoulutukseen niin ehkä löytyis sullekin hommia, ei tarttis kyyliä toisten sukkia tai sukattomuutta.

Mitä stten jos työnantaja vaati että sukat on oltava jalassa, uhmaatteko siloinkin. Esim keittiöillä ON PAKKO olla sukat jalassa. Sehän on jo hygieniakysymys. ajattelepa jotkain grillimyyjää ilma sukkia :x

Työnantajan (järkeviä) ohjeita on syytä noudattaa. Mutta eipä taida oikeasti olla missään virallisissa vaatimuksissa, että "grillimyyjän on käytettävä sukkia". Jos joku työnantaja sitä vaatii, niin se on työpaikan oma asia. Jos vaatimus on kohtuuton esim. kuumalla ilmalla, niin siitä voinee neuvotella.

Yhteistyössä