Syyskuun Sydänkäpyset *heinäkuu*

Suuren suuret onnittelut myös täältä Huldikselle perheineen
Toivottavasti oma olosi pian kohentuisi! ( en siis näemmä kerennyt toivottamaan onnea tulevaan, kun siellä oli jo täysi tällinki päällä )

-Laura

Paljon Onnea pienestä prinsessasta Huldikselle :flower:
Mä eilen kävin lukemassa kuulumiset ja mietin et taitaa olla siellä pinon ensimmäinen synnyttäjä...
Toivottavasti oma olo pian kohenee :hug: Ja toivottavasti pikkunenki voi hyvin!

Meillä esikoinen osottelee monesti mun mahaa ja hokee et vauva...
Yks ilta rasvaili mun kanssa mahaa ku tulin suihkusta... :)
No tänä aamuna taas osotti mahaa ja sano et vauva. Sitten tuumas et pipi (oon joutunu monesti sanomaan et tulee pipi ku poika tulee hakkaamaan mahaa) ja silitti niin nätisti mahaa... :) Sitten seuraavaks totes et auki :LOL:
Voi toista, niinhän se lapsi ajattelee että jos äitin mahan aukasee niin vauvan saa sieltä näkyviin :heart: Totta tuo poika (1v9kk) sitten jotain jo tajuaa että vauva on tulossa? :D

Talvicci ja Torsti rv.32+2 :heart:

Huldikselle oikein lämpöiset onnittelut pikku tytöstä :flower: Tiedän että tämä on helpommin sanottu kun tehty, mutta koita levätä ja parannella itsesi. Koko raskaus on varmasti ollut aika koettelemus kropalle (ja mielelle!) ja viimeinen rutistus siihen vielä päälle.

Onnea kovasti Huldikselle ja tyttärelle! Niin se tuli tähänkin porukkaan ensimmäinen vauva.

Touhuiluista MökinAkka vielä jaksaa heinäpaalejaa nostella ja muilla tuntuu olevan sen ja vuodelevon välistä. Itsellä alkoi äitiysloma eilisestä ja siihen saakka olikin vointi ollut hyvä. Eilen alkoi jo aamusta supistella ja muutenkin tuntuu, että sängystä ja sohvalta nousut vaatii ponnistelua... Täytyy vaan yrittää puuhailla jotain pientäkin, niin pysyy vetreänä.

Sairaalakassin voisi koota jo maanantaina, sitten lipastoa ostamaan ja sinne vaatteita ja muuta tavaraa. Ja tänään koota pinnasänky ja laitella lakanat.

Tunteeko sen muuten selkeästi kun pää kiinnittyy? Tässä on vähän h-moilaisena näiden asioiden äärellä, supistuksetkin aloin tunnistaa vasta viime aikoina...

Kseena ja tyyppi 33 + 6

Oi, Huldis, paljon onnea :) Hassua, miten sitä ihan herkistyy lukiessaan täältä tällaisia uutisia, tuntuu kuin tuntisi paremminkin ihmiset kuin vain netin kautta :) Paljon voimia molemmille :hug:

Talvicci, kaverin poika 2,5v yritti katsoa mun vauvaa hupparin etutaskun kautta, kun ei sieltä nähnyt, nosti paidan helmaa ja kun ei se sielläkään näkynyt, kurkkasi kaula-aukosta :LOL:

Huldikselle paljon paljon onnea!

Touhuilusta sen verran, että täällä myös olo sen verran hyvä, että ihan normaalisti raskaampiakin hommia edelleen saan touhuttua. Toki jalat välillä oikein kiivaan päivän päätteeksi ovat väsyneet, mutta muita tuntemuksia ei ole ollut.

Raisu 35+1

Onnea Huldis sinulle ja koko perheelle!:heart: Ja pikaista toipumista!

Mulla supisteli eilen illalla muutaman minuutin välein parin tunnin ajan ja voipi kyllä olla että nuo lyhensivät kohdunkaulaa jonkun verran. Rauhoittuivat kuitenkin sitten varsinkin kun pääsin käymään veskissä isommalla tarpeella ja tulin siihen tulokseen taasen (kuten viime raskaudessa) että ummetus ei tee hyvää mulle ja laittaa supistelemaan...No, menen seuraavan kerran lääkäriin torstaina ja sitten nähdään tekivätkö nuo mitä tuhoja kohdunsuulla.

Tuntuu myös että eilisestä lähtien vauva on laskeutunut vielä alemmas. Liikkeitä tuntuu alempana ja ihan tuolla alhaalla ja nivusissa. Samoin hikka tuntuu alempana.

Laitoin tänään vauvalle sairaalaa varten kotiutumisvaatteet valmiiksi:
pitkähihainen body
lämpöiset potkuhousut ja samaan pukuun kuuluva pehmeä ja lämmin takki nallenkorvilla
isomummon virkkaamat tossut
pipo ja lapaset
ja peitto otetaan mukaan jos on tosi kylmä.
ja varalta otin ihan normaalit puuvillaiset potkuhousut ja ohuen myssyn jos sattuisi olemaan lämmintä.

Casanna 33+4

Ja omasta kunnosta vielä: mua alkaa raivostuttamaan, kun en pysty mitään tekemään :( Joko nivuset, häntäluu tai polvet estää puuhailun, tai sitten alkaa heti mahaan sattumaan pahasti. Kumartelu on ainakin yks sellanen homma mitä en sais tehdä yhtään, ja voi herranenaika miten paljon ihmisen elämään mahtuu kumartelua! :O Koitan kyllä touhuta aina kun vähänkin pystyn, ja se kyllä sitten kostautuu kovilla maha- ja nivuskivuilla illalla. Viime yönä en saanut unta, kun kättä ja jalkoja särki niin kovin :( Olkaa onnellisia te ketkä voitte touhuilla kunnolla!

Täällä ei kyllä tunnu vielä ilma viilenneen, toivottavasti pian :)

Voikaa hyvin,
tömpsis ja super 34+3

Kumartelu ja kyykistely ei täälläkään kuulu niihin suosikki asentoihin :D Ja niitä tosiaan tarvii paljon! Mä sanoinkin jo miehelle, että alan kohta jättää jalat kuivaamatta suihkun jälkeen kun en oikeen meinaa ylettää enää :D
Toinen mitä huomaa tarviivansa vähän väliä, on vatsalihakset! Mutta kun ne on tossa mahan molemmin puolin niin ei niistä oikeen apua ole. Baden-baden tuolin kun päästää ihan pohjaan, eli makuulle, niin eipä sieltä ole ylösnousemista ilman apua :( Jopa autolla ajaessa oon huomannut tarviivani vatsalihaksia :LOL: Mutkasta kun kääntää, esim kääntyessä vasemmalla käännän oikealla kädellä sen kaiken mitä tarvii ja nojaan sinne vasempaan, niin vatsalihaksia tarvii siinäkin :) Joo tota yhtä mutkaa tulee ajettua aika reippaasti ;)

Tänään käytiin itiksessä ja ostin vauvalle kotiutumis vaatteksi vielä 50cm bodyn :) Olis meillä kaksi sen kokoista ollut, mutta kumpikaan ei (mukamas) sopinut mun valkkaamien housujen kanssa :D Lisäksi ostin itelleni kahden imetysliivit Changesta.

31+2

Elokuisia kurkkineena, laitettaisiinko meilläkin syntyneet ylös ennen LA listaa ja LA:n perään sitten vaikka :heart: kun on ssynnyttänyt?

Elokuisilla on kukkakimppu synnyttäneen perässä. Syntyneiden listassa heillä on päivämäärä, nimimerkki, viikot, sukupuoli ja mitat

Kunhan ehdottelen, päivittäjä tehkööt päätöksen :)

Zophie
:LOL: Kyllä nuo lapset on ihania :D

Omasta olosta...
Aikalailla samalla tavalla tulee touhuttua... Toki pitää levähtää välissä ku ylämahaa ja selkää alkaa särkemään illan puolelle mennessä... Huomaa että on tuota mahaa tullu...

Vauvan kotiintulovaatteista...
Esikoisen synty lokakuussa ja sillon täällä oli ainaki vähän luntaki muistaakseni maassa.
Päällä oli henkkamaukan nallepuku, semmonen velourin tapanen päällyshaalari, body ja puolipotkarit. Ja tietty myssy, sukat ja tumput käsissä.
Nyt ajattelin pukee samat kuteet tälle vauvalle päälle ku muistissa on tasan mitkä vaatteet esikoisella oli päällä :D
Tosin luulen et kelit on nyt lämpimämmät kotiin tullessa ku sillon, niin tuota nallepukua tuskin tarttee ku autolla mennään kuitenki kotiin... :)

Oon tänään urakalla siivonnu kaappeja. Paljon lähtee tavaraa kiertoon, kuhan saa aikaseks kuvata ja laittaa ne myyntiin/lahjotettavaks... Miten sitä kertyyki kaikkee kaapin perälle...

Talvicci ja Torsti rv.32+2 :heart:

Yhteistyössä