Siskon mies mollaa meitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanna33
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24294317]Mikä on se koulutus ja oman alan homma, joka esti sinua menemästä siskon miehelle palkalliseen töihin?

"No ei se ny ihan niin mee, että työttömän tarttee kaiken maailman paskahommia ruveta tekemään kun oman alan hommia ei oo."[/QUOTE]

No semmonen mitä oon tehny. Oon ollu esim. myyjänä ja sitten asiakaspalvelus. Eli oon mä tässä neljän lapsen äityiden lisäksi kans töit tehny.

Se on kyllä Venäjälläkin kertakorvaus se 10 000 kun lapsi syntyy, ei mikään vuosimaksu. :D Ja kyllä ansiosidonnainenkin on ihan yhtä lailla tukien varassa elämistä kuin sossun luukulla ravaaminenkin, nimike vaan on eri. Ryhdistäytykää ihmiset!

[QUOTE="ap";24294191]Niihä me elätetäänki ittemme. Oisko pitäny ryhtyy siskon ja sen miehen elättämäksi. Huh huh.

Mä mitään "kyräile". Mitä se ees oikeestaan tarkottaaa. No ihan sama. Tietty mä oon kans ahkera jos vaan olis sopivaa jobia. Ja mies on aina ollu ahkera ja sen työ meni alta ku koko tehas lakkautettiin, että minkäs se sille voi. Vittu pitääks sitte mennä paskahommiin ku omat työt viedään ?[/QUOTE]

Eli ette saa mitään (pl.lapsilisät) suoria tukia mistään? No sehän on sitten hieno homma! :) Susta saa kyllä niin patalaiskan mielikuvan tämän ketjun perusteella? Itse olen sen tyyppinen henkilö, että jos ei ole suoraan tarjolla oman alan töitä, teen aivan mitä tahansa muuta työtä sillä välin kun samaan aikaan etsin niitä omia hommia. Miehellesi pisteet siitä, että on sentään tehnyt töitä ja elättänyt varmasti niillä palkoilla suakin. Ikävää, että meni työt alta, mutta toivottavasti löytäisi pian jotain muuta.

Ja aika moni asia on täällä elämässä kiinni tuurista ja sattumasta, perinnöt, terveys ja vaikka mitkä.. Silti suurin osa asioista on kiinni itsestä ja siitä kuinka paljon on valmis näkemään vaivaa ja työtä niiden eteen.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="ap";24294351]Lisäski mä en ole KOSKAAN saanu sossusta penniäkään enkä oo ees hakenu. Että sossupummiksi on ihan turha syyttää.[/QUOTE]

Onko täällä niin väitetty? Minä sanoin että yhteiskunta elättää teidät tuilla. Sinä olet valinnut pienituloisuuden ja 4 lasta ilman koulutusta. Oma moka, turha vikistä.

Mäkin oon perinyt mökin ja joutunut maksaa sellaiset perintöverot, että jouduin ottamaan lainaa, että se siitä ilmaiseksi saamisesta. Toiseksi, yksikään mökki ei tuolla ilmaiseksi tönötä vaan ylläpito maksaa, vakuutukset, jätemaksut jne. Ja yleisestikin mökin huolto. Mä todella toivon ettei ap:n kaltaisia vähä-älyisiä ole olemassa.

[QUOTE="Argh";24294369]Mäkin oon perinyt mökin ja joutunut maksaa sellaiset perintöverot, että jouduin ottamaan lainaa, että se siitä ilmaiseksi saamisesta. Toiseksi, yksikään mökki ei tuolla ilmaiseksi tönötä vaan ylläpito maksaa, vakuutukset, jätemaksut jne. Ja yleisestikin mökin huolto. Mä todella toivon ettei ap:n kaltaisia vähä-älyisiä ole olemassa.[/QUOTE]

Nuo hommat ne maksaa osakerahoilla, sitä ukko joskus leuhki että sen periaate on se että vapaa-ajan ylläpidot menee osakkeista jotka kans varmaan peritty

[QUOTE="ap";24294405]Nuo hommat ne maksaa osakerahoilla, sitä ukko joskus leuhki että sen periaate on se että vapaa-ajan ylläpidot menee osakkeista jotka kans varmaan peritty[/QUOTE]

Tarkoitatko pörssiosakkeita? Niittenhän arvo voi muutttua ihan miten tahansa ja pahimmillaan kadota täysin. Muutenkin niitähän saa ostaa kuka tahansa, että siitä vain omia osakkeita nyt ostelemaan. Ties vaikka niiden arvo kymmenkertaistuu jos osaat valita oikein. =)

Tarkoitatko pörssiosakkeita? Niittenhän arvo voi muutttua ihan miten tahansa ja pahimmillaan kadota täysin. Muutenkin niitähän saa ostaa kuka tahansa, että siitä vain omia osakkeita nyt ostelemaan. Ties vaikka niiden arvo kymmenkertaistuu jos osaat valita oikein. =)

Joo se on ihan sama kuin että lottois, paitti että lotossa voi voittaa paljonkin. Mul ei oo rahaa mihkään osakkeisiin. Tuo on niitä ostanu. Ja aina sanonut, että kantsii ostaa. Kyllä oli muuten hiljaa pitkän aikaa kun Nokia mokas :)

Ei kai sun isäs oo sulle mitän opintoja pystyny maksamaankaan, jos sä oot koko ajan maha pystyssä kulkenu... Vai mikset hakemu uudelleen kouluun esikoisen jälkeen? Tai myöhemmin. Ootko huomannu, että ihmiset pystyy myös opiskelemaan, vaikka olis pieniä lapsia. Jopa yksinhuoltajatkin. Ja joo, onhan se aika raskasta, eikä tuu kun manulle illallinen, mutta yleensä ainoa keino, jolla voi saavutta jotakin. Sun kaltaiset itsekkäät ja veltot kitisijät on tän yhteiskunnan piina.

[QUOTE="ap";24294797]Joo se on ihan sama kuin että lottois, paitti että lotossa voi voittaa paljonkin. Mul ei oo rahaa mihkään osakkeisiin. Tuo on niitä ostanu. Ja aina sanonut, että kantsii ostaa. Kyllä oli muuten hiljaa pitkän aikaa kun Nokia mokas :)[/QUOTE]

Mä ostin niitä juuri hiljattain pienellä summalla. Osake on tällä hetkellä niin arvoton ettei ole paljoa enää varaa pudota, mutta pidemmällä tähtäimellä on mahdollisuuksia arvon nousuun. Eikä sen tarvi edes nousta paljoa, niin alkuperäisen sijoutuksen on jo tuplannut. :) Saa nähdä miten käy.. ;)

Mä ostin niitä juuri hiljattain pienellä summalla. Osake on tällä hetkellä niin arvoton ettei ole paljoa enää varaa pudota, mutta pidemmällä tähtäimellä on mahdollisuuksia arvon nousuun. Eikä sen tarvi edes nousta paljoa, niin alkuperäisen sijoutuksen on jo tuplannut. :) Saa nähdä miten käy.. ;)

Helppohan se on ostella ku on rahaa. Itte laittaisin ylimääräiset mieluummin perheeseen.

[QUOTE="ap";24294922]Helppohan se on ostella ku on rahaa. Itte laittaisin ylimääräiset mieluummin perheeseen.[/QUOTE]

Niin.. koulutus ja työpaikka kieltämättä helpottaa hieman tilannetta. =) Ei munkaan Nokia sijoitukset kyllä isoja ole, pari tonnia.

Nyt pitää mennä, mutta sen vielä sanon ettei kannata kadehtia siskosi miehen omaisuuksia. Ja ei sinullekaan ole vielä mikään liian myöhäistä. Uskon että kynnys on iso lähteä kouluun tai töihin jos ei ole mitään taustaa ja ollut niin kauan kotona. Yritä vaikka johonkin aikuislinjalle. Se on vapaampaa ja lisäksi siellä on aikuisia ihmisiä, joista jotkut voivat olla samassa tilanteessa kuin sinä.

Tsemppiä!

Nyt pitää mennä, mutta sen vielä sanon ettei kannata kadehtia siskosi miehen omaisuuksia. Ja ei sinullekaan ole vielä mikään liian myöhäistä. Uskon että kynnys on iso lähteä kouluun tai töihin jos ei ole mitään taustaa ja ollut niin kauan kotona. Yritä vaikka johonkin aikuislinjalle. Se on vapaampaa ja lisäksi siellä on aikuisia ihmisiä, joista jotkut voivat olla samassa tilanteessa kuin sinä.

Tsemppiä!

Minähän en aikuislinjalle lähde. Kerran yritin aikuisviihdettä puhelinmuodossa ja vaikka siitä jotain tienas, oli se liika iljettävää. Moraalinsa kullakin.

[QUOTE="ap";24294976]Minähän en aikuislinjalle lähde. Kerran yritin aikuisviihdettä puhelinmuodossa ja vaikka siitä jotain tienas, oli se liika iljettävää. Moraalinsa kullakin.[/QUOTE]

ok.. :laugh: Taidat alkaa väsyä itsekin jo.. ;)

[QUOTE="ap";24294922]Helppohan se on ostella ku on rahaa. Itte laittaisin ylimääräiset mieluummin perheeseen.[/QUOTE]

No rahaa saa, kun menee töihin. Vaikka lapioimaan sitä paskaa.

Tämän on pakko olla provo. On minullakin mökki, kaksikin eikä sinne todellakaan kuka tahansa tule oleskelemaan porukalla tai perheenä. Mieheni veljelle ei edes tulisi mieleenkään tunkea itseään minun mökilleni.

Olen huomannut, että joidenkin mielestä naimisiinmeno tarkoittaa, että IHAN kaikki jaetaan KOKO suvun kesken. Varsinkin sellaiset on sitä mieltä joilla itsellään ei ole mitään jaettavaa tai annettavaa. Heille kyllä pitää jakaa tai antaa.

Nojoo, sinänsä ymmärrän ap:ta, että ei nuo tarjoukset nyt mitään taivaanlahjoja ole. Jos saisikin tosiaan työttömänä vähän autella käteiskorvausta vastaan niin se voisi olla ihan kivaa, mutta kuka haluaa mennä jollekin sukulaiselle lantaa luomaan ihan virallisesti? Varsinkin jos samalla estyy muiden töiden haku.

Ja jos sisaruksen mökillä käy niin en kyllä ihan heti ekasta kerrasta alkaisi kyselemään mitään vastapalveluksia, sitten jos on jo pari kertaa käyty ja tullaan käymään vastakin niin tuntuisi ihan mahdolliselta sanoa, että "hakkaatteko ens kerralla vähän puita siellä tai kitkette rikkaruohoja". Eikö se ole sama ihmisten vuokrata se mökki sitten jos siellä ei ikinä saa käydä ilman työpanosta?

Mutta ei tuo ap:n asenne silti hirveän ihana ole ja varmasti menisi paremmin kun antaisi siskonsa ja tämän miehen olla ja keskittyisi vaan siihen omaan elämään. Jos siellä mökillä ei passaa käydä niin älkää käykö. Tiedän äidin, joka ei antanut poikansa muuttaa omistamaansa kerrostalokämpään, kun tämä asunto vapautui ja pojalla asunnolle olisi ollut tarvetta. Ihmisiä on. Mutta ei se auta itkeä tuonkaan akan ilkeyttä vaan etsiä se kämppä ihan itse.

Kun isi ei maksanut sulle koulutusta sun muuta, kuten siskolles, niin sä päätit sitten olla hankkimatta koulutusta ja ammattia edes saadaksesi jatkossakaan kunnon tienistejä? Oikein fiksua. Miksiköhän varakas, fiksu mies otti sun sisaresi puolisokseen ja sä olet kimpassa itsesi kaltaisen työttömän kanssa?

Yhteistyössä