Mitä jonkun toisen tapaa et ymmärrä?

• Viestiketjun aloittaja hassua
  • Ensimmäinen viesti
Oi. oi. Onpa minulla paljon käsittämättömiä tapoja!
:D

Itselle ei tule oikein mieleenmuuta kuin se, miten osa muuten näennäisen terveenä elävistä ihmisistä hukkaavat kokonaan käytöstapansa operoidessaan netissä?
Onko se jotenkin liian vaikea ylläpitää henkisen terveyden kulissia kahdessa "paikassa" yhtä aikaa eli siis irl ja virtuaalimaailmassa?

???
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänjää-;24284669:
En nyt sano, ettenkö ymmärtäisi tätä tapaa, mutta saapa hauskahkon anekdootin kerrottua...

Kaveri laittaa palkkapäivänä puoliltaöin kellon soimaan ja heti rahan tullessa tilille maksaa kaikki kuun laskut.
Ohhoh!

"heh"
Ja sitten ne ottaa kaapista näkkileivän ja voitelee sen väärältä puolelta (eli siltä missä on niitä reikiä).
Katsoppa joskus huviksesi kummin päin se näkkäri on valokuvattuna siinä paketin kyljessä. Harvemmin tapaa mainoksia/pakkauksia joissa tuote olisi väen vängällä kuvattu ylösalaisin, takoperin tai muussa kuin käyttöasennossa. Eli siis reikäpuoli ylöspäin on oikein päin ;) Plus että muistan kuulleeni että reikäpuoli ylöspäin ne myös valmistetaan/paistetaan. Vaikka valmistusaikana tuotteen asento ei välttämättä olekaan sama kuin sen tuleva käyttöasento niin tässä tapauksessa mielestäni on.

En ymmärrä miks jotkut säilyttää leipää jääkaapissa, tai sitä voiveistä ja juustohöylää kans siellä jääkaapissa..

En myöskään tajua miks astiat pitää laittaa kuivauskaapista johonkin toiseen kaappiin. Ainakaan jos ei ole astianpesukonetta ja joutuu tiskaamaan. Mikä järki laittaa eka kuivauskaappiin ja sitten siirrellä ne johonkin astiakaappiin?

"äitix4"
[QUOTE="mnää";24283720]Katsoin joskus kauhulla, kun kaveri pyyhki ruokailun päätteeksi lapsensa suun keittiörätillä. Samaan syssyyn veteli pöydänkin.[/QUOTE]

OLetkohan mun kaveri? Pyyhin lapsen suun luuttuun kun juuri olin sen pesusta ottanut. KAMALAA???

"popsu"
[QUOTE="mnää";24283720]Katsoin joskus kauhulla, kun kaveri pyyhki ruokailun päätteeksi lapsensa suun keittiörätillä. Samaan syssyyn veteli pöydänkin.[/QUOTE]

haha::D tunnistan itseni, tosin mulla oli sellanen keittiörättirulla josta otin aina uuden ja pyyhin sillä ensin lapsen naaman, sitten pöydän ja vielä tarvittaessa lattian ja sitten heitin pois.

"Siru"
Miten sitä voiveistä pitäisi säilyttää? Mua ainakin ällöttää, jos se jätetään lämpimään, sihen kun aina jää sitä voita.
Vai otatteko aina uuden, kun voitelette leivän? Ymmärrän tämän, jos veistä tarvitaan kerran päivässä, mutta esim meillä joku puputtaa leipää varmaan tunnin välein.

"heh"
[QUOTE="Siru";24284799] Ymmärrän tämän, jos veistä tarvitaan kerran päivässä, mutta esim meillä joku puputtaa leipää varmaan tunnin välein.[/QUOTE]

Siis apua! Eikö teillä ole säännöllisiä ruoka-aikoja ;)

ärsyttävää...
Minua ärsyttää se veljen perheessä se, että miksi niitä astioita ei voi huuhdella ennen pesukoneeseen laittoa?? Tai miksi niitä astioita ei voi huuhdella samantien kun laittaa astiat siihen altaalle mihin lie.. Kiva syödä niillä lautasilla kun ei pesukone pysty kaikkia kovettuneita ruokia pesemään pois. Jos on likanen lautanen niin se laitetaan uudelleen sinne koneeseen ?!? WTF, ei se sen paremmin lähe se lika, kannattaisko tiskaa käsin? Ei ymmärrä ei.

ärsyttävää...
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää...;24284851:
Minua ärsyttää se veljen perheessä se, että miksi niitä astioita ei voi huuhdella ennen pesukoneeseen laittoa?? Tai miksi niitä astioita ei voi huuhdella samantien kun laittaa astiat siihen altaalle mihin lie.. Kiva syödä niillä lautasilla kun ei pesukone pysty kaikkia kovettuneita ruokia pesemään pois. Jos on likanen lautanen niin se laitetaan uudelleen sinne koneeseen ?!? WTF, ei se sen paremmin lähe se lika, kannattaisko tiskaa käsin? Ei ymmärrä ei.
Niin siis tiskaa käsin se likanen lautanen...

päiväkodissa näitä näkee
En ymmärrä sitä että lapsia pidetään kolmivuotiaiksi asti vauvoina, tyyliin vasta sitten aletaan MIETTIÄ että "jokohan pitäs alkaa pottailu...." ja sitten ollaan helisemässä kun kuset ja paskat tulee koko ajan vaippaan....en myöskään ymmärrä sitä että lapselle ei heti anneta lusikkaa käteen vaan itsenäisen syömisen opettelu aloitetaan niinikään vasta joskus kaksivuotiaana ja sitten taas ollaan helisemässä kun "lapsi ei suostu syömään ellei sitä syötetä", no daa miksiköhän....

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja päiväkodissa näitä näkee;24284862:
En ymmärrä sitä että lapsia pidetään kolmivuotiaiksi asti vauvoina, tyyliin vasta sitten aletaan MIETTIÄ että "jokohan pitäs alkaa pottailu...." ja sitten ollaan helisemässä kun kuset ja paskat tulee koko ajan vaippaan....en myöskään ymmärrä sitä että lapselle ei heti anneta lusikkaa käteen vaan itsenäisen syömisen opettelu aloitetaan niinikään vasta joskus kaksivuotiaana ja sitten taas ollaan helisemässä kun "lapsi ei suostu syömään ellei sitä syötetä", no daa miksiköhän....
Yleensä se on perheen nuorimmainen varsinkin. 3v ei saa housuja päälleen, sukista tai paidasta puhumattakaan. Ei kai saakkaan, kun äiti ja isä passaa kaiken. Kun toinen on niin "pikkunen"... Ärsyttävää!

Voirasioista.... mä olen jo luovuttanut. Lapset (ja mies) kaivaa sitä voita miten sattuu sieltä rasiasta. Välillä siellä on leipää tai majoneesiakin joukossa :O Oikeesti!? Harkitsen vakavasti että alan ostamaan itselleni omat voit.
Juuri tästä syystä itse jaktan sitä laidasta laintaan suuntaista voin käyttöä perheessämme. Avaan foliota vain puolet ja siitä reunasta aloitetaan. Näin koko toinen puoli voita pysyy hyvänä siihen saakka, kunnes toinen puoli on käytetty. Jos joku avaa heti kättelyssä koko folion, on koko rasia ihan kamalannäköinen.
Itseasiassa toi tapa alkoi mulla opiskeluaikana, jolloin voi kesti käytössäni viikkoja. Mielestäni kun aloitti laidasta ja avasi foliota vain käytön mukaan, voi pysyi tuoreempana pidempää.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää...;24284851:

Mua ällöttää koskea likaisiin märkiin lautaspinoihin, joten meillä laitetaan astiat heti käytöstä koneeseen. Jos koneessa on puhtaan, niin mielummin jätän vaikka pöytään, kuin pinon ne. Joku typerä fopia vain. Sitä paitsi, astiapesukone huuhtelee ne paljon vähemmällä vedellä kaikki kerralla, kuin jos jokainen huuhtelee omansa juoksevan veden alla.

Toinen ällötys on "likaiset" keittiöliinat, joita käytetään uudelleen ja uudelleen ilmann kunnollista pesua (konepesua)

• Tykkää
Reactions: Sammeli
"Omppu"
Suurin ärsytyksen ja ihmetyksen aihe esiintyy buffet-ruokailuissa ja paikoissa missä itse saa ottaa ruokaa. Jokaisessa astiassa on oma kauhansa mutta silti jotkut riemuidiootit vetävät sillä yhdellä ottimella lautaselleen kaiken. Tämän jälkeen vihersalaatissa on porkkanaraastetta ja kasvispullien seassa lihapullia. Kiva mennä sinne sitten syömään vaikkapa allergikkona. Ne ruuat ovat erillisissä astioissa mm. allergioiden takia ja siksi niillä on oma kauhansa. Sillä kauhalla EI saa mennä ottamaan muita ruokia, vaikka kuinka mieli tekisi. Mikä tässä on niin vaikeaa? Pari viikkoa sitten laivan buffetissa todella moni harrasti tätä mutten kehdannut alkaa raivoamaan, vaikka olisi ehkä pitänyt.

Toinen ärsyttävä tapa on vilkun käyttämättä jättäminen tai ehkä joistain autoista se vain puuttuu. Ohitellaan vilkkaalla tiellä ja, kun vastaan tuleekin auto, vedetään turvaväliin ilman vilkkua. Perässä olijat saa painaa jarrua ja pelätä peräänajoa jatkuvasti. Myös ihmiset, jotka vilkuttaa ilman aikomusta kääntyä ovat suorastaan pelottavia. Samoin ne jotka ajavat ylinopeutta taajamassa ja pysähtyvät sitten jarrut kirskuen suojatielle.

meak
[QUOTE="Jeps";24284149]Kaveri istuessaan tuolilla, taittaa jalan persauksen alle :D. Ihmettelen aina, että miten sillain voi istua[/QUOTE]

Kuinka pitkä kaverisi on?

Mä istun aina kun vaan mahdollista jalan/jalkojen päällä. Rupesin sitä joskus itte ihmettelemään miks mä silleen teen, niin ainoa selitys minkä keksin oli toi pituus eli mä olen niin lyhyt että istuessa ei yllä jalat maahan kunnolla. Kun sen jalan nostaa persauksen alle niin ei tuolinreuna paina reisiä niin että verenkierto heikkenee.

Mä en ymmärrä sitä, että lasten itsetuntoa parannetaan toisten kustannuksella. Eli aina jos joku toinen lapsi on jossain parempi, niin kerrotaan omalle, että säkin osasit sen joskus tai että sä osaatkin toisen asian paremmin yms., eikä opeteta lasta hyväksymään, että joku toinen voi olla jossain asiassa parempi ja olla onnellisia tämän toisen puolesta. Ja vielä vähemmän ymmärrän kun puhutaan tavaroista eli jos joku toinen saa vaikka barbin, niin omalle lapselle pitää heti ostaa samanlainen ja kun niitä toisia lapsia on paljon, niin aina joutuu ostamaan ihan kaikkea ihan kauheasti, ettei vain näyttäisi huonommalta, vaikka siihen ei olisi varaakaan.

"hukkapätkä"
Kuinka pitkä kaverisi on?

Mä istun aina kun vaan mahdollista jalan/jalkojen päällä. Rupesin sitä joskus itte ihmettelemään miks mä silleen teen, niin ainoa selitys minkä keksin oli toi pituus eli mä olen niin lyhyt että istuessa ei yllä jalat maahan kunnolla. Kun sen jalan nostaa persauksen alle niin ei tuolinreuna paina reisiä niin että verenkierto heikkenee.
Mä 157cm teen näin myös, nytkin toinen jalka tuolin sivusyrjällä sen tukipienan päällä ja toinen taitettu tuolille. Ruokapöydässä yritän istua sivistyneemmin :p

[QUOTE="sari";24284483]Hmm, ei meidän wc-pöntöstä kyllä mitään roisku istuimelle vaikka sen vetääkin kansi auki ;)
Taitaa meillä olla niin vanhaa mallia ja tehoton huuhtelu...

[/QUOTE]

Mun mielestä hajut pöllähtää vedon aikana ikävästi koko vessaan, jos kansi on auki. Kun vetää kansi kiinni, hajut menevät viemäriin, eikä pöllähdä sieltä kannen avatessakaan. Tiedä lie mikä pakkomielle itselläni siihenkin on...

[QUOTE="hukkapätkä";24285014]Mä 157cm teen näin myös, nytkin toinen jalka tuolin sivusyrjällä sen tukipienan päällä ja toinen taitettu tuolille. Ruokapöydässä yritän istua sivistyneemmin :p[/QUOTE]

Sama homma mulla ja hukkapätkä olen minäkin. Ruoka pöydässä joskus poikaa komensin laittamaan jalat alas..., kunnes huomasin oman jalkanikin olevan koukussa tuolilla niin että polvi näkyi pöydän toiselle laidalla, aivan samoin kuin pojallakin:ashamed:

tuut
[QUOTE="hukkapätkä";24285014]Mä 157cm teen näin myös, nytkin toinen jalka tuolin sivusyrjällä sen tukipienan päällä ja toinen taitettu tuolille. Ruokapöydässä yritän istua sivistyneemmin :p[/QUOTE]

Täällä kolmas joka aina nostaa jalat tuolille - pituutta 156. Ei mun jalat kunnolla yllä normituolissa maahan ja niitä on jotenkin hölmö roikottaa sillei että varpaat hipoo just ja just maata.

"noona"
En ymmärrä kaverin tapaa laittaa lapsi viikoksi/pariksi isovanhemmilleen hoitoon jos tällä kaverilla on viikon loma; syynä koska on hänen loma ja hän ei jaksa tehdä ruokaa lapselle tai halua käydä lapsen kanssa ulkona. Ja perheessä on kuitenkin kaksi vanhempaa eli ei ole yh.

En ymmärrä miehen tapaa jemmata hammastikkuja ovenkarmeihin ym. Miksei voi ottaa aina uutta tikkua?

"vieras"
Mä en ymmärrä monen muun asian lisäksi tapaa, että lapselle pitää opettaa asioita väärillä nimillä. Lehmä on Ammu, Kuuma on Poppa jne.... ???
Tai ylipäätään lässyttää. "Iti tuo kaupatta mammaa ja äiti lakastaa tinua." Luulisi järjenkin sanovan, että lapsi oppii paremmin puhumaan selvää suomea kun kuulee koko ajan oikeita sanoja oikeissa yhteyksissä.

Yhteistyössä