Mitä jonkun toisen tapaa et ymmärrä?

• Viestiketjun aloittaja hassua
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24284181]Mun yks tuttu taittaa sitä foliota vain vähän auki ja veitsellä nävertää margariinia niin että tulee semmoinen syvä kolo. Sitten taas taittaa vähän matkaa lisää. Nävernävernäver. :X[/QUOTE]

Moon varmaan sun tuttusi. Tosin en taittele sitä foliota, mutta kaavin järjestyksessä reunasta reunaan sen paketin, enkä ota mistä sattuu.

Itse en ymmärrä miksi ihmiset ostaa luotolla kaikkea ylimääräistä tavaraa kuten toimivan kuvaputkitöllön tilalle ökykalllis tauluterkkari. Musta luotolla saa ostaa vaan ruokaa jos on luotolla pakko jotain ostaa.

Moon varmaan sun tuttusi. Tosin en taittele sitä foliota, mutta kaavin järjestyksessä reunasta reunaan sen paketin, enkä ota mistä sattuu.

Itse en ymmärrä miksi ihmiset ostaa luotolla kaikkea ylimääräistä tavaraa kuten toimivan kuvaputkitöllön tilalle ökykalllis tauluterkkari. Musta luotolla saa ostaa vaan ruokaa jos on luotolla pakko jotain ostaa.
Me ollaan yhtä vanhanaikasia luottojutuissa. Ja mies harrasti tota säntillistä voirasiointiakin ennen mun kuoppa-anarkiaa...

Ja sitten ne ottaa kaapista näkkileivän ja voitelee sen väärältä puolelta (eli siltä missä on niitä reikiä).
Mjaah, olet ollut siis meillä ja nähnyt miten teen näkkärivoikkarin?
Siis tietenkin voi laitetaan sinne reikäpuolelle. -> jotta sitä saa tarpeeksi sen näkkärin päälle ilman että se NÄYTTÄÄ siltä että voita on ihan älyttömästi.... ;)
Ja veitsi tietenkin siellä jääkaapissa samoin kuin juustohöylä. -> ei tule turhaa tiskiä... Jostainhan se luonnonsuojelu ja maailman parantaminen täytyy aloittaa! :D

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu
Meillä taas mies harrasti sitä rääpimistä (foliokansi kokonaan pois ja vedellään voita mistä sattuu) enneku oppi multa sen siistin tavan. :LOL:
Muakin se kiehto hetken, kunnes rasia alko aina loppuakohden kippaamaan veitsen ja tosipuoleisuuden ansiosta, eikä miehen säntillisyydenkaipuu riittäny siihen, että oltais tehty suorakaide keskelle :) Joskus pitkällisiä keskusteluja voidaan käydä aika käsittämättömistä aiheista meidän taloudessa :D

Voirasioista.... mä olen jo luovuttanut. Lapset (ja mies) kaivaa sitä voita miten sattuu sieltä rasiasta. Välillä siellä on leipää tai majoneesiakin joukossa :O Oikeesti!? Harkitsen vakavasti että alan ostamaan itselleni omat voit.
Muistan kun olin 10 ja meidän perheessä oli voirasia kiista: iskä ja mä haluttiin ottaa järjestelmällisesti voita, äiti taas sieltä mistä sattu. Lopputulos: äidille oma paketti pikkuveljen kanssa, ja mulle iskän kaa oma :D

Mjaah, olet ollut siis meillä ja nähnyt miten teen näkkärivoikkarin?
Siis tietenkin voi laitetaan sinne reikäpuolelle. -> jotta sitä saa tarpeeksi sen näkkärin päälle ilman että se NÄYTTÄÄ siltä että voita on ihan älyttömästi.... ;)
Ja veitsi tietenkin siellä jääkaapissa samoin kuin juustohöylä. -> ei tule turhaa tiskiä... Jostainhan se luonnonsuojelu ja maailman parantaminen täytyy aloittaa! :D
ootkohan jotain sukua mun miehelle...Sen mielestä näkkärin oikea puoli on se typerä reikäpuoli ja niitten porukat säilyttää kaiken mahdollisen sälän jääkaapissa.

ärri
En ymmärrä miksi ihmiset ei osaa kierrättää! esim: meidän taloyhtiössä on roskakatos,jossa on mahdollisuus lajitella pahvi, sanomalehtii, lasi, folio, bio, sekajäte erikseen..taitaa olla vielä joku muukin pönttö! Sitten viisaat asukkaat puskevat sanomalehtien sekaan MUOVIPUSSISSA lehdet,tai kaikki maitopurkit on siellä kokonaisena! yhden maitopurkin sisään mahtuisi ainakin 5 muuta maito/jugurttipurkkia kun vain viitsisi ne sinne huuhdottuna laittaa. Bioastiaan laitetaan muovipussissa ruoan jätteitä. En käsitä EN!

Mä en ymmärrä rakkaani tapaa tehdä ihan hirveitä määriä ruokaa, syödä minkä jaksaa - - ja jättää loput sitten kattilaan. Ei siis syö niitä loppuja ikinä. Jos en sano/tee itse mitään, ne ruoat on sitten kattilassa liedellä pari-kolme päivää... Itsekin teen paljon ruokaa, mutta tapana on laittaa jääkaappiin ja syödä pois.

"Mutku"
Minä taas en ymmärrä näitä:

- Miten joku saa suihkussa kulumaan sen 15 minuuttia tai enemmän? Olen elänyt lapsuuteni omakotitalossa, jossa lämmintä vettä riitti muutaman minuutin suihkuun, jos oli tarkoitus, että kaikki saavat. Nykyäänkin noin 5-7 minuuttia suihkussa riittää yleensä ihan hyvin. Siinä ehdin pestä hiukset shampoolla ja hoitoaineella sekä puhdistaa kasvot ja vartalon omilla pesuaineillaan. (Tämä samalla vastauksena sille, joka ihmetteli lyhyitä suihkuja.) :)

- Miksi jotkut pesevät hampaat vasta aamupalan jälkeen? (Kiille vaurioituu! Eikä suukaan ole raikas, huh.)

- Miten on mahdollista, että joku käsin tiskatessaan jättää tiskaamatta astian ulkoreunoilta? Muutamassa huushollissa olen tähän törmännyt, ja sellaisia ovat astiatkin...

- Miten joku ei ole koskaan käynyt teatterissa, oopperassa tai muussa kuin pop-/rock-konsertissa? Luulisi, että pelkästä uteliaisuudesta kerran elämässään kävisi...

Mukavieras
Alkuselostus asialle:
Pääsiäisenä puhuttiin töissä kahvitauolla, että lampaan liha uhkaa loppua. Yks tyyppi huolehti, että saavatko ollenkaan lammasta pääsiäispöytään. Kaikki oli, että kyllähän sitä vielä saa, mutta ei kannata jättää kyllä liian viime tinkaan.
No, mutta kun me käydään kaupassa ainoastaan torstaisin, oli tyypin kommentti! (en nyt muista, mikä viikonpäivä, mutta se ei ole oleellista).

Eli en siis ymmärrä, että kaupassa käydään vain tiettynä viikonpäivänä ja siitä ei tingitä!

Yleensäkään en ymmärrä "täsmäihmisten" tapoja.

sivusta seurannut
Alkuselostus asialle:
Pääsiäisenä puhuttiin töissä kahvitauolla, että lampaan liha uhkaa loppua. Yks tyyppi huolehti, että saavatko ollenkaan lammasta pääsiäispöytään. Kaikki oli, että kyllähän sitä vielä saa, mutta ei kannata jättää kyllä liian viime tinkaan.
No, mutta kun me käydään kaupassa ainoastaan torstaisin, oli tyypin kommentti! (en nyt muista, mikä viikonpäivä, mutta se ei ole oleellista).

Eli en siis ymmärrä, että kaupassa käydään vain tiettynä viikonpäivänä ja siitä ei tingitä!

Yleensäkään en ymmärrä "täsmäihmisten" tapoja.
mullakin on lapseton kaveri joka käy miehensä kanssa kaupassa aina maanantaisin. Perjantaina siellä alkaa olemaan ruoka loppu kaapista, mut kun tapa on käydä maanantaina vaikka kaappi olisi tyhjä niin ei sinne kauppaan voi aikaisemmin mennä. Eivätkä aikuiset ihmiset osaa edelleenkään ostaa ruokaa niin että se riittäisi viikoksi, jos kerran viikossa vaan voi käydä kaupassa.

"Vieras"
Minä ymmärrän, että ihmisillä on "erikoisia" tapoja tehdä asioita kasvatuksestaan johtuen, ja jos se toimii heillä, niin mikäs siinä. Toivon kuitenkin, että ihmiset kykenisivät muuttamaan pinttyneet "huonot" tapansa tarpeen tullen, ja olevan avoimia uusille ehdotuksille.

Yksi suurimpia toivomuksia näihin liittyen olisi se, että ihmiset oppisivat sulkemaan WC pöntön kannenkin ENNEN kuin vetävät vessan, jotta pissa- ja kakkatipat eivät roiskuisi huuhtomisveden mukana istumelle. Kansi tulisi myös jättää alas, jotta WC olisi siistimmän näköinen, eikä olisi riskiä, että jokin esine saattaisi tippua pönttöön. Tämä tapa on reilua sekä naisille, että miehille, sillä molemmat tarpeensa vaatiessa, ja WC:ssä käydessään, nostavat ja laskevat ne kannet mitä tarvitset, ilman suurempia väittelyitä.

[QUOTE="Vieras";24284462]ihmiset oppisivat sulkemaan WC pöntön kannenkin ENNEN kuin vetävät vessan, jotta pissa- ja kakkatipat eivät roiskuisi huuhtomisveden mukana istumelle. Kansi tulisi myös jättää alas, jotta WC olisi siistimmän näköinen, eikä olisi riskiä, että jokin esine saattaisi tippua pönttöön. Tämä tapa on reilua sekä naisille, että miehille, sillä molemmat tarpeensa vaatiessa, ja WC:ssä käydessään, nostavat ja laskevat ne kannet mitä tarvitset, ilman suurempia väittelyitä.[/QUOTE]

Ihanaa että joku on samaa mieltä! Ja kaikki oikeat syytkin vielä. :D Tulin tästä pienestä samanmielisyydestä nyt vähän onnelliseksi.

"sari"
[QUOTE="Vieras";24284462]Yksi suurimpia toivomuksia näihin liittyen olisi se, että ihmiset oppisivat sulkemaan WC pöntön kannenkin ENNEN kuin vetävät vessan, jotta pissa- ja kakkatipat eivät roiskuisi huuhtomisveden mukana istumelle. [/QUOTE]

Hmm, ei meidän wc-pöntöstä kyllä mitään roisku istuimelle vaikka sen vetääkin kansi auki ;)
Taitaa meillä olla niin vanhaa mallia ja tehoton huuhtelu...

Ja ajattele; kun vedät pöntön kansi kiinni niin kaikki ne pissa- ja kakka-aerosolit jää pyörimään sinne pöntön sisälle ja kun avaat kannen, kaikki pöllähtää silmille :D

Summa summarum - pönttö vedetään kansi auki ja vasta kun virta on tyyntynyt, laitetaan kansi kiinni :D

PS. Ja ne aerosolit eivät ole niin pahoja, kun leviävät heti koko wc-tilaan eivätkä konsentroidu siellä pöntön sisällä... ;)

"Vieraana"
Minustakin näkkäriin pannaan rasvaa reikäpuolelle. Itse en ymmärrä miksi joku siivoaa sen ikäisten lasten huoneet jotka jo osaisivat itse tehdä siivouksen, tai ei yleensäkään opeta sitä heille. Sukupuoleen katsomatta.

Heh, mä ihmettelen niin paljon asioita että menis koko yö kaikkia kirjoittaessa :D

Mutta esim en voi ymmärtää:
Ihmisiä jotka tissuttelevat kaljaa päivittäin
Ihmisiä jotka ryyppäävät itsensä perskänniin lasten läsnäollessa
Suurperheitä joissa ei ole kuivausrumpua :D
Karppaamista
Ihmisiä jotka ei koskaan ole lukeneet yhtään kirjaa
Pussiperunamuusin syömistä
Sitä että verhoja ikkunoissa ja mattoja lattioilla pidetään "pakollisina"
Saunaan menoa ennen kuin on käynyt suihkussa, yäk.
Moottoripyöräilyä.
Sitä ettei koskaan grillata muuta kuin makkaraa.
yms yms yms :D
Hyvä kun muistutit, muutettiin juuri ja oli vakaa aikomus laittaa eräät tietyt verhot olkkarin ikkunaan, olen kokonaan unohtanut! :D

[QUOTE="sari";24284483]Hmm, ei meidän wc-pöntöstä kyllä mitään roisku istuimelle vaikka sen vetääkin kansi auki ;)
Taitaa meillä olla niin vanhaa mallia ja tehoton huuhtelu...[/QUOTE]

Jostain opin aikanaan, että mikroskooppisen pienet ulostehituset ja yleensäkin bakteerit voivat sen huuhtelun voimasta sinkoutua jopa kahden metrin päähän sieltä pöntöstä kannen ollessa auki. Siksi oksettaakin, kun ihmiset pitävät pöntön kannen aina auki JA säilyttävät hammasharjojaan siinä lavuaarin reunalla (Harjaa hampaat kakalla, nam nam). Itsellä hammasharja peilikaapissa, ei se muutenkaan niin kaunis sisustuksellinen elementti ole, että tahtoisin sen siihen kunniapaikalle.

"hih"
Jostain opin aikanaan, että mikroskooppisen pienet ulostehituset ja yleensäkin bakteerit voivat sen huuhtelun voimasta sinkoutua jopa kahden metrin päähän sieltä pöntöstä kannen ollessa auki. Siksi oksettaakin, kun ihmiset pitävät pöntön kannen aina auki JA säilyttävät hammasharjojaan siinä lavuaarin reunalla (Harjaa hampaat kakalla, nam nam). Itsellä hammasharja peilikaapissa, ei se muutenkaan niin kaunis sisustuksellinen elementti ole, että tahtoisin sen siihen kunniapaikalle.
jossain oli myös juttua että vessan kannen asennosta, hammasharjojen sijainnista yms huolimatta vessa (ja hammasharja) on AINA jokseenkin täynnä ulosteperäisiä bakteereja. tästä ei tietenkään ole normaalisiivouksella mitään haittaa muutakuin ihmisten pienissä päissä :)

Suussa on enemmän bakteereja kun peräaukossa :D

Yhteistyössä