Mitä jonkun toisen tapaa et ymmärrä?

• Viestiketjun aloittaja hassua
  • Ensimmäinen viesti
hassua
Millainen on jonkun toisen ihmisen tapa tehdä jonkin asia joka pitstää kummastuttamaan?

Ihan vaikka vain tavallinen asia jonka itse teet toisella tavalla mielestäsi "sillä oikealla" tavalla ;)

Heitämpä itse aluksi.. mun mielestä on vähän hassua pitää ruokapöydällä vahakangasliinaa siksi että se suojaa pöytää -eihän sitä pöytää koskaan edes näy! :D Anopilla on lähes virheetön puupöytä joka on aina liinalla peitetty, meillä paljas pöytä (ehjä joskus kaitaliina keskellä) jossa näkyy elämä ;)

"vieras"
No noita vahakankasliinoja mäkään en ymmärrä, jos niitä siis pidetään aina.

Mua ihmetyttää kun jotkut on niin orjallisia sen suhteen, mihin joku asia on "tarkoitettu", lähinnä keittiössä. Siis tyyliin että jos paketissa lukee grillimakkara, niin ei sitä nyt herranjumala sentään voi valmistaa miten muuten kun grillissä. Tai jotain jogurttia ei voi käyttää ruoanlaitossa ellei siinä erikseen lue että se on ruokajogurttia. Aina välillä törmää tällasiin ihmisiin.

• Tykkää
Reactions: HEI! ja riituvaan
"vieras"
minä kyllä ymmärrän tuon tavan oikein hyvin. Meillä on perinnöksi saatu rujokapöytä ja kyllä hävettää miten kolhuiseksi ja naarmuiseksi ollaan se saatu parissa vuodessa, kun se meille tullessa oli ihan priimakuntoinen vaikkakin 50 vuotta vanha ja kahden sukupolven lapsienkin käyttämä.

Itse en ymmärrä yhden tuttavaperheen tapaa ostaa aina kaikkein halvinta, oli sitten kyse vaatteista, turvaistuimesta, työkaluista tai mistä hyvänsä. Pääasia että saa halvalla, aivan sama muulle eikä mitään muuta vertailua tehdä koskaan. Tämä sitten johtaa siihen, että vuosi turvaistuimen oston jälkeen huomataan ettei se sovikkaa kasvot menosuuntaan, tutun tutulla teetetty lattialämmitysasennus on tehty päin prinkkalaa ja se puoli-ilmainen auto jonka hakeminen toiselta puolelta suomea maksoi jo yhtäpaljon kuin itse auto, vaatiikin remontin joka maksaa tuplasti auton ostohinnan.

"vieras"
Mä en ymmärrä ihmisiä jotka elää jatkuvasti yli varojen.. Tiedän perheen jossa isä opiskelija,äiti hoitovapaalla 2 lapsen kanssa ja muuttivat sitten (vuokralle kun ei tarpeeks isoa lainaa saa) isompaan,todella kalliiseen asuntoon "että on lapsille erilliset leikki- ja nukkumishuoneet ja tilaa hengittää". Seurauksena jatkuva kituuttaminen - kaupasta ostetaan vaan tarjousruokaa ja vaatteet ym kirpparilta,leffat lainataan kirjastosta,ikinä ei voi mennä (kaveriperheiden kanssa) ravintolaan,huvipuistoon tms mikä maksaa..ääretön stressi -> isällä "puhkeaa" masennus ja jää pitkälle sairauslomalle. Vuosien mittaan isä kuntoutuu ja saa opiskelut viime silausta vaille valmiiksi,lapset kasvaa ja äiti palaa töihin. Kaverit kannustaa ja ilahtuu että perheen rahatilanne helpottuu vihdoin.. vaan mitä tekevät he? Ottavat lainan ja ostavat tontin. Mies kun sais koulutuksensa mukaisen työpaikan niin saisivat lisää lainaa että voivat rakentaa talon. Ei pysty käsittää...

[QUOTE="Yks";24283713]Sitä, että peseydytään kunnolla (siis shampoot, hoitoaineet, suihkugeelit) ENNEN saunomista ja saunan jälkeen vain pikahuuhtelut jos sitäkään.[/QUOTE]

Mä olen ainakin lapsesta asti tottunu tapaan, että ensin pieni suihkuttelu, sitte saunaan ja saunasta tullessa kunnon pesut.

• Tykkää
Reactions: HEI! ja Titi-Uu
En ymmärrä, miten jotkut jaksaa silittää kaikki vaatteet. Tiedän äitejä, jotka suunnilleen pikkhousuja myöten silittää. Mitä järkeä? Meillä silitetään vain kauluspaidat ja muut siistit työvaatteet.

En ymmärrä miten aika monilla normaalituloisilla lapsiperheillä on jatkuvasti varaa matkustella ja tehdä isoja hankintoja. Meillä on taloudessa kaksi ihan keskitasoisesti ansaitsevaa aikuista (ja kaksi lasta), ja tuntuu, että saa pitkän aikaa laittaa sivuun, että saa edes jonkun yhden huonekalun. Eikä me törsäillä juuri koskaan mihinkään turhuuksiin.

Vessapaperin laittamisen niin että paperi tulee sieltä alta.
Alta on se ainoa oikea tapa! Mä olen 15 vuotta koittanut kouluttaa miestä tähän, ja se vieläkin laittaa rullan väärin päin. Onneksi ei enää käännä vanhaa rullaa, sillon vaan kun aloittaa uuden. Sepä oli ärsyttävää kun joka kerta piti kääntää kun vessaan meni. :D

Mä en ymmärrä ihmisiä jotka ei edes yritä ymmärtää muita. Ja näitä "kyllä muutkin kun mäkin".

bud
[QUOTE="pimpelipom";24283744]sitä en ymmärrä, että vie vanhemman lapsen päiväkotiin hoitoon ja on itse kotona pienemmän lapsen (vauvan) kanssa. Ihan hyvin voisi olla niiden molempien lasten kanssa kotona, eikö?[/QUOTE]

PEESI!!

tiedän tunteen...
[QUOTE="vieras";24283760]Mua ihmetyttää kun jotkut on niin orjallisia sen suhteen, mihin joku asia on "tarkoitettu", lähinnä keittiössä. Siis tyyliin että jos paketissa lukee grillimakkara, niin ei sitä nyt herranjumala sentään voi valmistaa miten muuten kun grillissä. Tai jotain jogurttia ei voi käyttää ruoanlaitossa ellei siinä erikseen lue että se on ruokajogurttia. Aina välillä törmää tällasiin ihmisiin.[/QUOTE]

Heh, mun yksi kaveri ei voinut leikata tuoremehupurkkia saksilla auki, kun siinä luki että "revi tästä". :D

• Tykkää
Reactions: juupsis ja nokkimus
En ymmärrä, miten jotkut jaksaa silittää kaikki vaatteet. Tiedän äitejä, jotka suunnilleen pikkhousuja myöten silittää. Mitä järkeä? Meillä silitetään vain kauluspaidat ja muut siistit työvaatteet.

En ymmärrä miten joillain perheillä on jatkuvasti varaa matkustella ja tehdä isoja hankintoja. Meillä on taloudessa kaksi ihan keskitasoisesti ansaitsevaa aikuista (ja kaksi lasta), ja tuntuu, että saa pitkän aikaa laittaa sivuun, että saa edes jonkun yhden huonekalun.
Peesi ja peesi. Näitä myös itse kummastelen. Noh, onneksi itseä ei noiden pienten lasten kanssa matkustelu vielä oikein houkuttelekaan ;)

Silitys on tylsin kotityö ever. En todellakaan ymmärrä miksi esim trikoovaatteita tulee silittää?! En kiinnitä huomiota siihen onko jonkun t-paita silitetty vai ei. Vai silitetäänkö niitä edes sen ulkonäön takia vai miksi...?

bud
Sitä että tämän taloyhtiön 6:sta asunnosta neljässä on istutettu tuija samaan kohtaan ikkunan alle+lisäksi takapihalla lisää! Jos jonkinlaista tuijaa! Ja on niitä tuijia ihan todella monien muidenkin pihoilla! Mikä niissä on niin hienoa? Vastaus kysymykseen: en ymmärrä tuijien istutus intoa.

• Tykkää
Reactions: Hituke ja HEI!
[QUOTE="mimi";24283757]En ymmärrä ihmisiä joilla on voiveitsi jääkaapissa![/QUOTE]

Mulla on aina!

Mutta mä taas en ymmärrä, miten jotkut äidit pystyy antaa lastensa itkeä väräyttämättä eväänsäkään ja lohduttamatta millään lailla. Välillä näkee jopa äitejä, jotka tiuskivat/huutavat itkevälle lapselle. :kieh:

Mulla on aina!

Mutta mä taas en ymmärrä, miten jotkut äidit pystyy antaa lastensa itkeä väräyttämättä eväänsäkään ja lohduttamatta millään lailla. Välillä näkee jopa äitejä, jotka tiuskivat/huutavat itkevälle lapselle. :kieh:
Tiäkkö... Tänään viimeksi tein tuon välinpitämättömyysreaktion kun kuopus kymmenennen kerran heittäytyi suorin vartaloin lattialle huutamaan ja itkemään kun en jostain asiasta antanut periksi. Eipä auta puhuminen, lohduttelu tai silittely...

Yhteistyössä