se tuli sit 70e pikavoitto

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Ei tässä nyt voi ketään ulkopuolista syyttää. Jokainen tietää, jotta Rovaniemi on pieni paikka. Ei tarvita, kuin yksi ilkeä harmaa, joka haluaa elämäänsä jännitystä ja laittaa ketjun muutamaan Rovaniemen bussifirmaan ja homma on siinä.

Nyynä ei uhkaillut missään vaiheessa ketään vaan sanoin suoraan, jotta tuntee jonkun, mikä käy ihan hemmetin hyvin ESIMERKKINÄ siitä, kuinka pienet piirit netissä on.

Aina joku tuntee jonkun! Netissä tieto on kaikkien! luettavissa ja kuten täältäkin olette huomanneet, niin varsinkin ap:ta kohtaan on paljon pahantahtoisia ihmisiä, niin siksi kannattaisi ottaa järki käteen ja miettiä mitä kaikkea kirjoittaa.
Mutta kun ap ei ole itse tässä ketjussa sanallakaan maininnut, että miehensä olisi töissä rovaniemeläisessä firmassa, vaan TE!!

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24242010:
Mutta kun ap ei ole itse tässä ketjussa sanallakaan maininnut, että miehensä olisi töissä rovaniemeläisessä firmassa, vaan TE!!
Ties vaikka asia kääntyy niin päin, että syyt saa se, joka vihjailee rovaniemeläisestä firmasta tässä yhteydessä.

Ei tässä nyt voi ketään ulkopuolista syyttää. Jokainen tietää, jotta Rovaniemi on pieni paikka. Ei tarvita, kuin yksi ilkeä harmaa, joka haluaa elämäänsä jännitystä ja laittaa ketjun muutamaan Rovaniemen bussifirmaan ja homma on siinä.

Nyynä ei uhkaillut missään vaiheessa ketään vaan sanoin suoraan, jotta tuntee jonkun, mikä käy ihan hemmetin hyvin ESIMERKKINÄ siitä, kuinka pienet piirit netissä on.

Aina joku tuntee jonkun! Netissä tieto on kaikkien! luettavissa ja kuten täältäkin olette huomanneet, niin varsinkin ap:ta kohtaan on paljon pahantahtoisia ihmisiä, niin siksi kannattaisi ottaa järki käteen ja miettiä mitä kaikkea kirjoittaa.
just näin.

"vieras"
liko työntekijän käytös hyväksyttävää?

- Ei ole hyväksyttävää. Kun olet työsuhteessa, sinulla on lakiin perustuva lojaliteettivelvoite työnantajaasi kohtaan. Sananvapaus ymmärretään monesti väärin. Se ei tarkoita, että työntekijä voisi sanoa tai kirjoittaa mitä tahansa.

Mikko Nyyssölä, asiantuntija, Elinkeinoelämän keskusliitto.

-Sananvapauden näkökulmasta sen pitäisi olla laillista, mutta niin pitäisi olla sen perusteella irtisanomisenkin. Rikosoikeudellisten sanktioiden tai vahingonkorvausvaatimusten perusteeksi sen ei pitäisi riittää, ellei selvästi valheellista tietoa tai liikesalaisuuksia ole levitetty.

Tapani Tarvainen, varapuheenjohtaja, Electronic Frontier Finland ry.

-Sananvapaus on taattu perustuslaissa ja sitä ei työnantaja voi rajoittaa. Työntekijällä on kuitenkin työlainsäädännön nojalla lojaliteettivelvollisuus työnantajaansa kohtaan, eli työnantaja voi sen perusteella antaa varoituksen tai jos on tarpeeksi painavaa aihetta, päättää työsuhteen.

Tuija Aalto, digimedian ja verkkoviestinnän asiantuntija

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24242006:
Ei meitä olisi mitään syytä haukkua sillä saralla.
Sitten olisi tietysti ikävää, jos tämä asianomainen laittaisi oikein yrityksen nimen keskusteluun. Mutta Rollo ei ole laittanut kai mitään urityksen nimeä, ei omaa nimeään, ei miehen nimeä yms. Ei ole mitään perusteita ruveta siitä siis sättimään.
Eihän sitä voi tietää, mikä on totuus. Se voi silti vahingoittaa teitä työnantajina. Pieni paikkakunta, joku herjaisi miestäsi pomona sellaisella palstalla, jolla on kertonut itsestään tunnistettavasti asioita = työpaikka helppo selvittää.

Joo, mut kai säkin nyt ymmärrät, jotta ap on puhunut jo pitkään elämästään täällä todella paljon ja lisäksi ei tarvitse olla mikään Komisaario Koskinen, jotta pystyy nikistä päättelemään asuinpaikan.
Ongelma on siinä, jotta on JO kerrottu liikaa ja sitä jatketaan edelleen ja lisäksi kerrotaan miehen työpaikasta missä kohdassa rikotaan lakia, oli se sitten kylillä yleisessä tiedossa tai ei.

• Tykkää
Reactions: Nyynä
[QUOTE="vieras";24242098]Eihän sitä voi tietää, mikä on totuus. Se voi silti vahingoittaa teitä työnantajina. Pieni paikkakunta, joku herjaisi miestäsi pomona sellaisella palstalla, jolla on kertonut itsestään tunnistettavasti asioita = työpaikka helppo selvittää.[/QUOTE]

Tuskin siitä mitään oikeusjuttua voi nostaa, jos työpaikkaa ei suoraan mainita.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24242111:
Eli sinulle se olisi ok ja suhtautuisit työntekijään samoin kuin ennen herjaamista?

liko työntekijän käytös hyväksyttävää?

- Ei ole hyväksyttävää. Kun olet työsuhteessa, sinulla on lakiin perustuva lojaliteettivelvoite työnantajaasi kohtaan. Sananvapaus ymmärretään monesti väärin. Se ei tarkoita, että työntekijä voisi sanoa tai kirjoittaa mitä tahansa.

Mikko Nyyssölä, asiantuntija, Elinkeinoelämän keskusliitto.

-Sananvapauden näkökulmasta sen pitäisi olla laillista, mutta niin pitäisi olla sen perusteella irtisanomisenkin. Rikosoikeudellisten sanktioiden tai vahingonkorvausvaatimusten perusteeksi sen ei pitäisi riittää, ellei selvästi valheellista tietoa tai liikesalaisuuksia ole levitetty.

Tapani Tarvainen, varapuheenjohtaja, Electronic Frontier Finland ry.

-Sananvapaus on taattu perustuslaissa ja sitä ei työnantaja voi rajoittaa. Työntekijällä on kuitenkin työlainsäädännön nojalla lojaliteettivelvollisuus työnantajaansa kohtaan, eli työnantaja voi sen perusteella antaa varoituksen tai jos on tarpeeksi painavaa aihetta, päättää työsuhteen.

Tuija Aalto, digimedian ja verkkoviestinnän asiantuntija

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24242111:
Yksityisillä ihmisillä ainakin riittää, jos on tunnistettavissa, vaikkei nimiä sanottaisikaan. Esimerkiksi se mustahiuksinen Kaisan kaveri, joka teki sitä ja tätä on täysi ******.

En tiedä päteekö sama työhön, mutta veikkaisin, jotta ne pyörittää vielä isompia rattaita mitä tavallinen pulliainen.

Joo, mut kai säkin nyt ymmärrät, jotta ap on puhunut jo pitkään elämästään täällä todella paljon ja lisäksi ei tarvitse olla mikään Komisaario Koskinen, jotta pystyy nikistä päättelemään asuinpaikan.
Ongelma on siinä, jotta on JO kerrottu liikaa ja sitä jatketaan edelleen ja lisäksi kerrotaan miehen työpaikasta missä kohdassa rikotaan lakia, oli se sitten kylillä yleisessä tiedossa tai ei.
Asuinpaikkakunta ei käsittääkseni aina ole sama kuin työpaikan paikkakunta. Nikki ei välttämättä kerro henkilön tämänhetkistä asuinpaikkaa ja nikkiä ei välttämättä keskustelupalstalla vaihdeta jos vaikka muutetaan. Jos henkilö on kertonut aiemmin asuvansa Keravalla, ei voi mitenkään olla sataprosenttisen varmaa, että hänen miehensä on esim puoli vuotta tämän kertomisen jälkeen on töissä Keravalla. Paitsi tietenkin, jos sitä jatkuvasti tivataan ja arvuutellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24242195:
Asuinpaikkakunta ei käsittääkseni aina ole sama kuin työpaikan paikkakunta. Nikki ei välttämättä kerro henkilön tämänhetkistä asuinpaikkaa ja nikkiä ei välttämättä keskustelupalstalla vaihdeta jos vaikka muutetaan. Jos henkilö on kertonut aiemmin asuvansa Keravalla, ei voi mitenkään olla sataprosenttisen varmaa, että hänen miehensä on esim puoli vuotta tämän kertomisen jälkeen on töissä Keravalla. Paitsi tietenkin, jos sitä jatkuvasti tivataan ja arvuutellaan.
Sä nyt ihan tosissas sanot, jotta kanssapalstailijat ovat paljastaneet täällä ap:n asiat? Jotta ap ei ole kertonut itsestään liikaa, ihan itse?

"salla"
[QUOTE="vieras";24238990]Voisko sen maksaa 2-3 erässä, ei kirpasis niin paljo?
:whistle:[/QUOTE]

No onneksi sen voi maksaa vaikka kolmessa erässä niin ei heilauta pahemmin jos on tiukka kk-budejtti.
Mut mä en nyt ymmärrä miten täällä aikuiset ihmiset jaksaa vittuilla toiselle joka rehellisesti on täällä kertonut ettei heillä ole paljoa rahaa käytettävissä...pistää mietittymään millaisilla arvoilla teidät on kasvatettu ?

• Tykkää
Reactions: Fortune
Sä nyt ihan tosissas sanot, jotta kanssapalstailijat ovat paljastaneet täällä ap:n asiat? Jotta ap ei ole kertonut itsestään liikaa, ihan itse?
TÄSSÄ KETJUSSA! TÄSSÄ KETJUSSA!!! Oikeastiko kuvittelet, että kaikki tällä palstalla kävijät tutkivat jokaisen nikin aikaisemmat viestit? Sinä ilmeisesti ainakin tutkit. Mitäs minusta siellä sinun vihossasi lukee?

• Tykkää
Reactions: Fortune
eikö?

en ole kertaakaan täällä kertonut mieheni työpaikkaa, joten aika vaikeaa on kenenkään täälä virtuaalimaailmassa tietää missä on töissä.
On täällä kuitenki noita kuljetusyrityksiäkin enemmän kuin yksi.
enkä miekään väitä että on töissä ROVANIEMELÄISESSÄ firmassa mutta ei tartte olla rakettitieteilijä että osaa laskea yks plus yks (enkä ole edes ainoa joka tässä ketjussa on näitä sanonu).

ja rollo: mie EN pistä tätä ketjua sinun miehes pomolle ihan siitä syystä että en ole pohjimmiltani vittumainen ihminen enkä halua teille ongelmia. sie saat sotkea ja sotkottaa ihan niinku sie haluat. jos et ymmärtäny minun pointtia niin antaa olla. mutta mie toivon että sie käytät harkintakykyä seuraavaa ketjua alottaessasi ja näistä asioista puhuessasi.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24242252:
Jos te muka ihan vilpittömästi haluatte ap:ta auttaa ja estää häntä joutumasta vaikeuksiin, miksi ihmeessä te hoette tuota asuinpaikkakuntaa ja niitä tuntemianne firmoja?
en ole sanonu muutaku asuinpaikkakunnan (joka on kaikilla ollu tiedossa ennen tätä ketjuaki, joka käy selville nikistäkin), en ole yhen yhtä kyseisen paikkakunnan firmaa maininnu nimeltä.

ja ihan oikiasti, mie haluan auttaa (olen aiemminki auttanu ap:tä) ja jos oisin mode niin tämä ketju ois singahtanu täältä ikuisuuteen aikoja sitten jo! (ja kyllä, olen tästä ketjusta ilmottanu modeille)

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24242275:
TÄSSÄ KETJUSSA! TÄSSÄ KETJUSSA!!! Oikeastiko kuvittelet, että kaikki tällä palstalla kävijät tutkivat jokaisen nikin aikaisemmat viestit? Sinä ilmeisesti ainakin tutkit. Mitäs minusta siellä sinun vihossasi lukee?
Jos nyt totta puhutaan, niin mä aika harvoin täällä käyn kirjoittelemassa (voit tsekata profiilista) ja jopa mä tiedän aloittajasta ihan liikaa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24242275:
No EI noita ap:n aloituksia VOI olla huomaamatta, kun niitä on välillä etusivu täys. Hän itse tyrkyttää tietojaan kertomalla turhan tarkkaan! Ja itse hän ne kääntää alkuperäisestä aiheesta. Esim. eräässä ketjussa "karppaus ei ole erityisruokavalio" kääntyikin "nirson siskon valitukseen" jne. Otsikoista voisi aina päätellä että hän haluaa herättää keskustelua muiden mielipiteidenkin perusteella, mutta yhtäkkiä kääntääkin keskustelun itseensä selostamalla tarkemmin tilanteita.
Eikä ole ainoa joka niin tekee!

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24242308:
enkä miekään väitä että on töissä ROVANIEMELÄISESSÄ firmassa mutta ei tartte olla rakettitieteilijä että osaa laskea yks plus yks (enkä ole edes ainoa joka tässä ketjussa on näitä sanonu).
Niin, mutta on eri asia laskea 1 + 1 kuin x + 1.

aikamoinen ketju, koko juttu on paisunut kuin pullataikina, paitsi ap:ta niin kovin sanoin nyt tässä ketjussa Nyynääkin arvostellaan.
Nyynää en kovin hyvin tunne, mutta sen verran kuitenkin että vaikka nyt tässä ketjussa aika kärjekkäästi kommetoikin, uskoisin Nyynän tarkoituksen olevan kuitenkin hyvä.
Joskus aiemmin itse toin tällä palstalla esille erästä episodia elämästäni, ja silloin sain Nyynältä postia joka kommentoi itse asiaakin, mutta myös varoitteli mua ihan samalla tavoin, no ehkä vähän vähemmän kärjekkäästi, nettikirjoittelun vaaroista siis siitä mitä voi seurata jos liian paljon kertoo itsestään ja elämästään netistä, siis siten että jostain yksityiskohdista voi tulla tunnistetuksi ja siinä samalla tietysti ne asiaan liittyvät ihmisetkin vaikka ei nimiä olisikaan mainittu.
Tätä Nyynä ilmeisesti tarkoittaa sanoa nytkin, mutta jotenkin tämä keskustelu on mennyt syyttelyksi puolin ja toisin.

Mutta on tässä ketjussa muutama kommentoija joiden ensisijainen päämäärä on v-ttuilu Rollolle, (kuten muutamassa muussakin ketjussa), sellaista Rollon aloitusta tuskin koskaan tullaan näkemään johon ei lennähtäisi se vakiomäärä rämpyttäjiä.

• Tykkää
Reactions: Nyynä
[QUOTE="vieras";24242338]No EI noita ap:n aloituksia VOI olla huomaamatta, kun niitä on välillä etusivu täys. Hän itse tyrkyttää tietojaan kertomalla turhan tarkkaan! Ja itse hän ne kääntää alkuperäisestä aiheesta. Esim. eräässä ketjussa "karppaus ei ole erityisruokavalio" kääntyikin "nirson siskon valitukseen" jne. Otsikoista voisi aina päätellä että hän haluaa herättää keskustelua muiden mielipiteidenkin perusteella, mutta yhtäkkiä kääntääkin keskustelun itseensä selostamalla tarkemmin tilanteita.
Eikä ole ainoa joka niin tekee![/QUOTE]

Niin, tämä koskee siis vakipalstailijoita. Vakipalstailijatko muodostavat sen "koko maailman", jonka nähtävillä tämän ketjun törkeä herjauskin nyt on.

ok
ja itte hän kertoilee kaikille tuttavileen IHAN SAMOJA asioita ; ja kaikki hänen tuttavat tietävät missä hän on töissä, joten mikä tässä nyt on ongelma.
Se, että netti on JOUKKOTIEDOTUSVÄLINE. Mitä laitat nettiin, voisit yhtähyvin kirjoittaa sanomalehteen. Siihen en ota kantaa, oletko tässä ketjussa herjannut miehesi työnantajaa, mutta jos et ymmärrä eroa siinä, että puhuu tuttaville ja kirjoittaa kaksplussalle, niin kannattaa viimeistään nyt opetella.

No niin ja nyt minä haluan pyytää anteeksi, jos joku kokee, että olen jotakuta vastaan hyökännyt. En vain oikeasti tajua tätä meuhkaamista, kun se meuhkaaminenhan tämän jutun juuri julkiseksi tekeekin. Ja tosi sanattomaksi kyllä vetää tuo ketjun alkupään kommentointi. Pölyesteri tuolla ainakin jo sanoikin, että jos aloittaja olisi joku muu, olisivat kommentitkin ihan päinvastaisia, mutta tässä tapauksessa ei voida millään pysyä asialinjalla. Se on mielestäni jotenkin surullista ja toisaalta säälittävää.

haluan vielä vastata sen verran että ne sakot kuuluis tämmösessä tapauksessa minun mielestä työnantajan maksaa eikä kuskin. se on työnantajan vastuulla tehä ajosuunnitelmat niin (oli sitten kyse bussiliikenteestä tai raskaasta liikenteestä) että kuski ehtii ajaa ne nopeusrajotusten mukaan ja tarvittavilla tauoilla.

enkä tosiaan tarkottanu mitään uhkailla vaan halusin "ravistella" ettei kannattais kertoa kaikkea elämästään (ihan liian monta salapoliisketjua olen tälläki palstalla saanu lukea) ja tämä on siis ihan kaikille palstailijoille, ei pelkästään ap:lle tarkotettu.

Yhteistyössä