Kolmivuotias pricktesteissä, olisko jotain vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ellelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ellelle

Vieras
Huomenna meidän 3-vee menee prickeihin, testataan noin 40 eri ainetta kerralla. Edelliset prickit on tehty lapsen ollessa ihan pieni. Nyt äitiä jännittää miten tässä oikein pärjätään. Poika on todella temperamenttinen ja jos ei todellakaan anna niitä suosiolla tehdä, niin en tiedä mitä sitten tapahtuu.

Olisko jotain vinkkejä ennen/testien ajaksi? Kannattaako lapsen kanssa jutella asiasta paljon? Ollaan puhuttu, että mennään kokeisiin, mutta ei varmaan kannata kovasti selittää, että se nipistää ja sattuu ym., sitten poikaa ei saada edes koko huoneeseen sisäälle. Nyt on muksulla muutenkin menossa sellainen kausi, että kirkuu ja kiukkuaa joka asiasta, jopa niistä kivoistakin jutuista. Pitäisikö testin ajaksi ostaa vaikka jotain pientä purtavaa vai ottaa jotain viihdykettä mukaan? Kokemuksia kaivataan!

meillä samanikäiselle piti antaa dormigumia (?) sitä rauhottavaa siis ko tappeli niin hillittömästi, mut eipä juuri apua ollu.huomio vaan pitää saaha johonki muuhun, helpommin sanottu ko tehty! Iknow!

Vaikea tilanne! Mutta mä ehkä enemmän yrittäisin lahjontaa niin, että kun antaa tehdä ne testit, niin saa sitten jonkin tosi toivotun palkkion! Ja kyllä varmaankin kantsii jo etukäteen selittää, että pistetään ja kun on ohi, niin sitten saa palkkion.. Mulla oli 5-vuotias, ja meni tosi hienosti, vaikkakin vähemmän testejä ja aikas rauhallinen tapaus muuteskin.. Ei varmaan haittaa, vaikka ottaisit jotain pientä herkkuakin mukaan. Tsemiä<3

meillä samanikäiselle piti antaa dormigumia (?) sitä rauhottavaa siis ko tappeli niin hillittömästi, mut eipä juuri apua ollu.huomio vaan pitää saaha johonki muuhun, helpommin sanottu ko tehty! Iknow!

Tota just pelkään. Välillä on vaikeeta saada kenkiä jalkaan tai hampaita harjattua. Ja kun poika todella pistää vastaan, niin se todella pistää vastaan. Missä teille tehtiin ne? Me ollaan menossa yksityiselle lastenlääkärikeskukseen, luulis niiden siellä osaavan käsitellä tollaisia mahdollisia raivoajia. Mä oon ihan varma, ettei testistä tule mitään.

Mä oon ihan varma, ettei testistä tule mitään.

Tolla tavalla ajattelemalla sä siirrät sen alitajuisesti lapseesi. Asennoidu niin että tästä varmasti selvitään ja lapsi on hienosti. Mä myös kertoisin iän mukaan ja realistisesti (ei mitään ei satu yhtään satuja) mitä tehdään. Lahjoisin myös, tai lupaisin lahjoa, että kun testit on tehty niin saat sitten palkkion.

Ensin yrittäisin lahjonnalla ja kääntämällä huomion muualle. Mutta jos ei mikään muu auta niin sitten mennään pakolla, koska meillä ei ainakaan lapsi ei päätä tehdäänkö testejä vai ei. Lapsi saisi kuitenkin luvatun lahjuksen testien jälkeen, oli ne mennyt sitten hyvin tai huonosti.

• Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
Ollaan juteltu jonkin verran ja sanoin, että pienellä neulalla pistävät, en luvannut, että ei satu, mutta en kertonut kuinka monta kertaa tosiaan pistetään. Ollaan kanssa sovittu, että lelukauppaan mennään jos testit ei mene hakkaamiseksi ja riehumiseksi. Saa pelätä ja itkeä, mutta raivaria ei saa tulla.

Kyllä ne prickit huomenna tullaan tekemään joka tapauksessa, joko sitten miehen kanssa istutaan pojan päällä. Mielummin tietenkin toivoisin, että menisi hyvin, koska edessä on vielä toinen samanlainen satsi prickejä syksyllä. En haluaisi, että joutuisivat poikaa esim. tosiaan rauhottamaan lääkkeillä.

Meillä ei niinkään ollut lopulta ongelma itse pistäminen, toki sekin pahaa teki varsinkin loppuvaiheessa. Inhottavinta ja isointa itkua aiheutti se hillitön kutina mikä tuli reaktioista, muistan kyllä itse että se tekee tosi pahaa aikuisellakin. Ota mukaan joku lempikirja tai vastaava mikä veisi huomiota pois itse testistä ja odotteluaikana.

Yhteistyössä