V
"vieras"
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja björn;24137771:keskeytä raskaus. Ei sitä tiedä, koska taas retkahdat.
idiootti!!!!!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja björn;24137771:keskeytä raskaus. Ei sitä tiedä, koska taas retkahdat.
Alkuperäinen kirjoittaja Piikikäs;24138870:Onnea uudelle elämällesi! Vaikutat kovin asialliselta ja fiksulta, tekstistäsi huomaa että oikeasti olet tyytyväinen tämänhetkiseen elämääsi ja rakastat poikaasi. Jos nyt saisit ei toivotun lapsen, pelkään että elämäsi karkaisi raiteiltaan ja palaat vanhaan. Raskausaika on pitkä tunnemyräkkä, jonka aikana voi tapahtua paljon. Jos lapsi olisi ns. vaativalapsi, katusisitko, retkahtaisitko....En oikeasti tiedä asiasta mitään, mutta tälläiset seikat tuli mieleeni.
Itse olen tehnyt abortin muista syistä. Kaverin odotti samaan aikaan, meille olisi ollut kk väliä la. Kertaakaan en ole hänen lastansa katsellut ja ajatellut mitä minulla voisi olla, jos päätös olisi ollut toinen.
Sitä raskausaikaa olen itsekkin miettinyt, raskaudet vaikuttavat minuun voimakkaasti ja ovat jotenkin "tavallista raskaampia" keholleni joten senkin puolesta mietin jaksamistani. Olen tässä pohdiskellut jo monta päivää mitä tekisin ja olinkin jo tavallaan päättänyt keskeyttämisestä mutta tänään tuli mieleeni että ehkä sittenkin..Olisihan se se ihana ajatus saada pieni sisar pojalleni. Ja kun vain ajattelen että tulisin rakastamaan tulevaa vauvaa yhtä paljon kun esikoistakin niin keskeytys tuntuu lähes mahdottomalta. Nyt vain pitäisi tehdä joku päätös ja pysyä siinä, jotta pääsisi "jatkamaa" elämää sen mukaan...
Olen samoilla linjoilla kuin nro 27, kuulostat erinomaiselta äidiltä.
Kuitenkin haluan nostaa esiin toisenkin puolen; mitä mieltä miehesi on?
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24137771:Keskeytä raskaus. Ei sitä tiedä, koska taas retkahdat.
Peesaan täysillä. Ei metadonihoito kuitenkaan este raskauden jatkamiselle ole:Mä keskeyttäisin. Sun täytyy ittes saada ensin kuntoon ja elämä mallilleen. On kuitenki jo 1 lapsi olemassa jota varten täytyy skarpata. teillä kuitenki ehkäsy käytössä.
Peesaan täysillä. Ei metadonihoito kuitenkaan este raskauden jatkamiselle ole:
Metadonin käyttöä raskauden aikana tulee välttää muissa indikaatioissa kuin opioidiriippuvaisten henkilöiden vieroitus- tai korvaushoidossa. Opioidiriippuvaisen äidin metadonikorvaushoito tulee olla tarkkaan valvottua.
Kertyneen tiedon mukaan metadoni ei ole merkittävä teratogeeni. Metadonin käyttö raskauden aikana voi hidastaa sikiön kasvua ja altistaa ennenaikaiselle syntymälle. Loppuraskauden metadonialtistus voi pidentää vastasyntyneen QTc-aikaa. Metadoni voi lisätä sikiön äkkikuoleman vaaraa. Metadonikorvaushoito kuitenkin parantaa raskauden ennustetta opioidiriippuvaisella äidillä.
Metadonin käyttö erityisesti loppuraskaudessa voi johtaa opioidivieroitusoireiden ilmenemiseen vastasyntyneellä. Opioidivieroitusoireet voivat ilmetä mm. vastasyntyneen ärtyisyytenä, hyperaktiivisuutena, epätavanomaisena unirytminä, itkuisuutena, tärinänä, oksenteluna, ripulina ja painon kehityksen hidastumisena.
Ensisijaisesti ajattelin tilanteessasi jo olemassaolevaa, 2-vuotiasta lastasi. Suurimmat velvoitteet sinulla on häntä kohtaanMikä olisi parasta hänelle ja kuinka parhaiten turvaat hänelle hyvän lapsuuden?
Onko metadoni vai Subu-hoito?
Pakko mun on kommentoida sittenkin aborttia. Jos susta tuntuu jos nyt että abortti saa mielenterveyden järkkymään ja tulet masentumaan, ja abortti tuntuu todella kurjalta, harkitse vakavasti lapsen pitämistä. Korvaushoidon kannalta tietysti hankala juttu, mutta eiköhän se onnistuisi. Itse tein aikanaan aborttipäätöksen järjen sijaan sydämellä, enkä ole katunut. Toisaalta tilanteeni ei läheskään niin "paha" kuin sinulla.
Opiskellahan voi myös vaikka onkin lapsi. Itse ajattelin hakea piakkoin kouluun
muok. selkis mikä hoito![]()