Yllätysraskaus..abortti vaiko ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surusilmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surusilmä"

Vieras
Niin sekava tarina ettei sitä oikein tiedä mistä sitä aloittaisi...

Tiivistettynä alkutilanne sellainen, että tapailin pari viikkoa tiiviisti erästä miestä jonka kanssa sitten kuitenkin sovimme, että otetaan taukoa ja pidetään välimatkaa jne. eli Suomeksi sanottuna "juu, meil oli ihan kivaa, mut annetaanpa homman kuivua kasaan..."

No tästä sitten muutaman päivän päästä plussasin testin (minulla oli pitkäaikainen ehkäisy käytössä joka toiminut moitteetta ennen tätä mm.edellisessä pitkäaikaisessa suhteessani).
Juu olisi pitänyt käyttää lisäksi kondomia plaa plaa plaa...

Itse olen aina ollut omalla kohdallani jyrkästi aborttia vastaan.
Minulla lapsia ennestään ja myöskin raskaita menetyksiä tämän asian tiimoilta...
Tämän ihmisen alun isällä ei ole lapsia entuudestaan.

Nyt raskauden alussa on ollut hiukan ongelmia ja olen parin viikon aikana joutunut käymään sairaalassa/lääkärillä muutamia kertoja. Ongelmille kuitenkin löytyi syy nyt menneellä viikolla ja kaikki pitäisi olla ok sen asian tiimoilta.
Joka kerralla olen vain toivonut, että lapsella olisi kaikki hyvin.

Lapsen isä on päättänyt, että abortti on järkevin ja ainoa vaihtoehto tässä tilanteessa.
Kyllä minä nään miten koville se päätös ottaa. Ei se ole hänelle mikään itsestään selvyys, et tuosta vain abortti eikä tunnu missään.

Itse ymmärrän, että tilanne on sellainen, että aborttiin olisi kyllä painavat syyt. Sitä en sano, mutta sydän sanoo vastaan. Jos minusta olisi ainoastaan kyse, niin en sitä voisi tehdä.

Minulla nyt huomenna polille kontrolliaika johon lapsen isä lähtee mukaan (ihan omasta tahdostaan haluaa..kuten on halunnut olla muutenkin mukana kun olen lääkärissä joutunut ravaamaan parin viikon aikana).
Siellä sitten otetaan abortti asia puheeksi ja minä olen luvannut lapsen isälle, että voin sen tehdä koska en halua hänelle ongelmia enkä halua hankaloittaa hänen elämäänsä..minä voin antaa periksi vaikka se sattuu.

En vaan voi katsoa vierestä toisen pahaa oloa mikä aiheutuu jos jatkan raskautta.
Toisaalta kuitenkin minussa kytee epäilyksen siemen sen suhteen, että vaikka lapsen isä on sanonut suoraan "Haluan abortin eikä mikään muuta mielipidettäni!" ...toisaalta taas hän on sanonut "Pelottaa jos sen jälkeen tuleekin ajatus, että sitä teki virheen." sekä "Tulen varmasti miettimään asiaa jälkeenpäin."

Olen valvonut ja miettinyt asioita, ja niin on tehnyt toinenkin osapuoli...ei tämä ole helppoa.
Tiedän, että tämä on loppujen lopuksi minun oma päätökseni sillä minähän lasta kannan sisälläni, mutta en haluaisi olla paska akka joka itsekkäästi pitäisi lapsen ja pilaisi sitten toisen elämän.
Toisaalta minä uskon siihen, ettei tämä ihminen voisi olla sellainen, että tämä hylkäisi lapsensa jos tämä syntyisi.

Tekisi mieli sanoa toiselle, että "Kyllä kaikki järjestyy. En anna sinun tehdä elämäsi suurinta virhettä.", mutta miten saisin toisen uskomaan tämän?

Annanko siis periksi ja teen omia periaatteitani vastaan abortin vai olenko paska ja itsekäs akka joka väkisin jatkaa raskautta?...siinäpä se kysymys.

En todellakaan tekisi aborttia miehen mieliksi! Kadut sitä varmasti loppuelämäsi. Paras ratkaisu olisi että annat miehen valita haluaako isäksi vai ei, älä pakota maksamaan elatusmaksuja jos hän ei halua tunnustaa isyyttä.

Tee niin kuin sinulle sopii.

FJTlu1

[QUOTE="heips";24062679]En todellakaan tekisi aborttia miehen mieliksi! Kadut sitä varmasti loppuelämäsi. Paras ratkaisu olisi että annat miehen valita haluaako isäksi vai ei, älä pakota maksamaan elatusmaksuja jos hän ei halua tunnustaa isyyttä.[/QUOTE]

Näin minäkin sanoisin. Isän ei ole pakko osallistua ja sinun ei ole pakko esim. isän nimeä ilmoittaa myöhemmin (näin oon käsittänyt).
Itse en missään nimessä lähtisi tuollaisessa tilanteessa aborttia tekemään. Oikeastaan mulla ei heru edes sääliä miehelle. Sinähän se lapsen kannat ja kasvatat ja kadut lopun elämääsi aborttia, jos sen teet.

en ikinä tekisi aborttia jos olisin sinä ja ajattelisin noin! älä missään nimessä tee sitä miehen mieliksi. noin hullua perustelua ei voi edes olla. mies voi valita tahtooko olla lapsen elämässä vai ei. isäksi et voi siis pakottaa. mutta lapsi on sinun lapsesi, todellako uhraisit hänet jonkun mieliksi?

[QUOTE="harmaus";24062712]en ikinä tekisi aborttia jos olisin sinä ja ajattelisin noin! älä missään nimessä tee sitä miehen mieliksi. noin hullua perustelua ei voi edes olla. mies voi valita tahtooko olla lapsen elämässä vai ei. isäksi et voi siis pakottaa. mutta lapsi on sinun lapsesi, todellako uhraisit hänet jonkun mieliksi?[/QUOTE]

Näinhän se omakin järki sanoo, mutta kai minä sitten olen jotenkin tyhmä ja heikko kun ajattelen toistakin osapuolta niin paljon.

Miehen ei tarvitse olla missään tekemisissä sinun tai lapsen kanssa. Miksi siis tekisit miehen mieliksi abortin, jota tulet varmasti katumaan?

Unohda koko mies ja keskity nauttimaan raskaudestasi. =)

[QUOTE="surusilmä";24062747]Näinhän se omakin järki sanoo, mutta kai minä sitten olen jotenkin tyhmä ja heikko kun ajattelen toistakin osapuolta niin paljon.[/QUOTE]

Mutta jossain sen rajan pitää mennä, ei toista voi ajatella niin paljon että katuu aborttia koko loppuelämänsä!

Tämä on helppo ratkaista. Selvität ensin, kasvaako tämä lapsi sen miehen vai sun kropassa. Sitten se, kumman kehosta on kysymys, niin se päättää asian omien arvojensa ja moraalinsa pohjalta.

Ystävälläni oli kolme vuotta sitten sama tilanne. Päätti pitää lapsen. Ja sitten oli onnellinen loppu. Mies sattui olemaan vastuunsa kantava ja he menivät 2 kesää sitten avioliittoon.

abortti on tappo. Sikiö on lapsi, elävä olento.
Olen varma, että jos aloittaja nyt tekisi abortin, hän vuosienkin päästä miettisi, millainen lapsi hänestä olisi tullut, mitä hän tekisi..

Mä olen tehnyt abortin siksi koska äitini painosti minut siihen. Toisaalta olin silloin nuori mutta täysi-ikäinen, ja kadun sitä vielä tänäkin päivänä etten tehnyt niinkuin minust itsestäni hyvältä tuntui. Jokainen tietysti kokee asiat eri tavalla, ja ehkä sinä joskus oppisit elämään asian kanssa että teit abortin vasten tahtoasi,mutta varmasti tulisit aina miettimään että mitä jos olisitkin tehnyt toisin. Mutta päädyt mihin ratkaisuun tahansa, niin voimia!!:heart:

Nyt minulla vuoden ikäinen tyttö, enkä enää ikimaailmassa voisi tehdä aborttia kun tiedän miltä se äitinä olemin tuntuu.

abortti on tappo. Sikiö on lapsi, elävä olento.
Olen varma, että jos aloittaja nyt tekisi abortin, hän vuosienkin päästä miettisi, millainen lapsi hänestä olisi tullut, mitä hän tekisi..

Näitä taas. Toivoisin että tuollaiset ihmiset joutuisivat itse joskus sellaiseen tilanteeseen missä joutuu miettimään voiko lasta pitää. Abortti ei ole tappo! Vai onko joku joskus joutunut vankilaan siitä että teki abortin?

Keskenmeno ei riipu yleensä ihmisestä itsestään, abortti on useimmiten tietoinen valinta. Huom, tämä on oma mielipiteeni. Toivoin vain ettei aloittaja lopulta tee tuollaista päätöstä, joka näyttää tekevän hänet itsensäkin surulliseksi ja ahdistuneeksi.
Vai eikö kukaan saa olla erimieltä, esimerkiksi sinun kanssasi, Dechs?
Anteeksi jos nyt hieman valistan sinua, mutta toivoisin, ettet tappelisi jokaisen kanssa joka ikisestä asiasta, joka ei välttämättä ole sinun mieleesi. Tuo EI ole aikuista käytöstä.

Miestä miellyttääkseen ei ikinä pidä tehdä aborttia.Mä olen itse yllätysraskauden ( kierukka petti ) vuoksi pohtinut aborttia.Onneksi en sitä tehnyt.Abortti on muutoinkin vastoin mun elämänarvojani.Olisin katunut sitä loppuikäni.Annoin raskauden jatkua, mutta puolivälissä raskautta pikkuisen huomattiin menehtyneen.

Keskenmeno ei riipu yleensä ihmisestä itsestään, abortti on useimmiten tietoinen valinta. Huom, tämä on oma mielipiteeni. Toivoin vain ettei aloittaja lopulta tee tuollaista päätöstä, joka näyttää tekevän hänet itsensäkin surulliseksi ja ahdistuneeksi.
Anteeksi jos nyt hieman valistan sinua, mutta toivoisin, ettet tappelisi jokaisen kanssa joka ikisestä asiasta, joka ei välttämättä ole sinun mieleesi. Tuo EI ole aikuista käytöstä.
Hienoa, keskenmeno on siis määritelmällisesti kuolemantuottamus samalla logiikalla kuin abortti tappo :) Saa toki olla eri mieltä. Itsehän avasit tämän "abortti on tappamista" -logiikan oven, nyt me vain kuljemme siitä yhdessä ajatusketjun loppuun asti. Kuinka pitkä vankeusrangaistus mielestäsi kuuluisi abortin tai keskenmenon kokeneille? Sama kuin yleensäkin taposta tai kuolemantuottamuksesta?

Viimeksi muokattu:

Sekö on aikuista käytöstä että alkaa lakia muuttaan mieleisekseen?
Abortti ei edelleenkään ole tappo...

Täälläkö kyselet pitäisikö sinun tehdä abortti vai ei? Ensinnäkin, päätös on ihan ikiomasi. Toiseksi, tällä palstalle ei ikinä saa tukea aborttiin vaikka raskaus johtuisi esim. insestiraiskauksesta ja uhri olisi 13-vuotias.

Että joo, jos vaikka olisit aikuinen ja päättäisit ihan itse.