N
n25
Vieras
Olen järkyttynyt. Sain tietää olevani raskaana. Mietin vain, että mitä nyt teen. Olen todella neuvoton. Tottakai, tiedän että minulla on vain kaksi vaihtoehtoa: joko pitää se tai tehdä abortti. En vain ollut yhtään valmistautunut tähän.. ei minulla ollut suunnitelmissa hankkia lapsia vielä muutamaan vuoteen. Tiesin, että haluan joskus lapsia, mutta en tähän elämäntilanteeseen. Olenko itsekäs, jos teen abortin? Minulla kaikki on kuitenkin hyvin: Olen terve, nuori ja käyn töissä. Olen taloudellisesti toimeentuleva ja elän vakavassa, pitkään kestäneessä parisuhteessa. Voisin tietysti pitää sen, mutta en ole varma jaksamisestani enkä siitä olenko valmis kasvattamaan lasta ja sitoutumaan siihen ainakin kahdeksikymmeneksi vuodeksi. Mieheni lupasi kunnioittaa päätöstäni, mitä ikinä päätänkään, ja hän sanoi että jos päätän pitää lapsen, hän on valmis isäksi. En tiedä mitä teen. Olen vihainen ja surullinen, kun jouduin tälläiseen tilanteeseen, kun ehkäisy petti. Pelkään, että jos teen abortin, saattaisin katua sitä myöhemmin ja ehkä käy niin etten saakaan enää koskaan lapsia, silloin kun olisin siihen oikeasti valmis. Mutta voiko siihen koskaan olla täysin valmis?