voi juugelis buugelis, kun kauppaan meni paljon rahaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Anne";24174944]kaalia ja kaalia, kai ihmettelin lähinnä kasvisten yksipuolisuutta. Miksi valmispopparia? Olisit ostanut 3:n pakkauksen ja tehnyt kotona valmiiksi. Maksaa 1€ vissiin.[/QUOTE]
Kaali on ravintoarvoiltaan yksi parhaimmista kasviksista, joten ei ole mitään vikaa siinä, että sitä syö paljon. Meilläkin syödään - varsinkin talvisaikaan - paljon kaalia, porkkanaa, lanttua, naurista ja punajuurta. Kurkut, tomaatit, salaatit, paprikat yms on enemmän kesäruokaa.

• Tykkää
Reactions: jassåå ja Tara74
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24174962:
Kaali on ravintoarvoiltaan yksi parhaimmista kasviksista, joten ei ole mitään vikaa siinä, että sitä syö paljon. Meilläkin syödään - varsinkin talvisaikaan - paljon kaalia, porkkanaa, lanttua, naurista ja punajuurta. Kurkut, tomaatit, salaatit, paprikat yms on enemmän kesäruokaa.

Kaali on kyllä nannaa. Näin kesällä mun ruoka on ollut varhaiskaalia ja kevätsipulia ja joukkoon jotain muuta toisinaan. :D

Mä olen säästänyt pantittomia 0,5 litran mehutiivistepurkkeja kyseiseen tarkoitukseen. Käyvät myös veden pakastukseen kuumia päiviä varten.

meillä mehupulloja myös retkillä mukana, mutta kyllä sitä emilellään juo ssilloinkinkupista, varinkin jos mukana saattuu olemaan ihmisiä jotka eivät kuulu perheeseen. en mä kyllä miehen veljenpojan kanssa samasta pullosta joisii tai miehen veljen kanssa yök.

Kieltämättä myös pistää silmään tuo Riepun asenne ap:ta kohtaan, jokaikiseen ketjuun tultava jotakin negatiivista kommentoimaan. Kaikista ei voi, eikä tarvitsekaan pitää, mutta luulisi aikuisen ihmisen olevan sen verran järkevä, että jättäisi sitten kyseisen ihmisen aloitukset huomioimatta.

[QUOTE="vieras";24174980]höh, eikös kaikkien pidä ruodituttaa eväänsä täällä ravintoterapian alkulähteellä, kuvin ja sanoin.
leipää ja sirkushuveja.

:D[/QUOTE]

Mä oon ajastani jäljessä tässä(kin) asiassa ;).

[QUOTE="vieras";24174974]Kieltämättä myös pistää silmään tuo Riepun asenne ap:ta kohtaan, jokaikiseen ketjuun tultava jotakin negatiivista kommentoimaan. Kaikista ei voi, eikä tarvitsekaan pitää, mutta luulisi aikuisen ihmisen olevan sen verran järkevä, että jättäisi sitten kyseisen ihmisen aloitukset huomioimatta.[/QUOTE]

No niinpä! Pistää vihaksi tuollainen käytös! Perkele!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24174920:
Mä taas olen pistänyt merkille, että palstalla - siis kirjoitusten perusteella - muut ei pahemmin valkokaalia syö kuin Rollolainen ja minä. Ja ap:n ostoksissa olen varsin usein nähnyt nimenomaan kaalia.

Mä oon sitten se kolmas :D rakastan just raastettua kaalia ja sen pitää olla sellaista erittäin hienoksi raastettua! :p

[QUOTE="vieras";24175023]Ai teillä on karies, meissäpä ei ole kellään ;) Vaikka juodaankin jopa samasta pullosta.[/QUOTE]

kyll mekin joskus juodaan, mutta ei siloin kun matkass aon joku joka ei kuulu perheeseen

Ei noita listoja viitsi kyllä lukea. Ihmettelen myös, miten viitsii suurperheen äiti, tultuaan useiden muovikassien kans kotiin, levitellä ja lajitella ostokset matolle ja kuvata ne? Sitten kerätä pois ja laitella kaappeihin.

Joku tai useampi ruuvi löysällä.

[QUOTE="vieras";24175024]Kannatta ostaa sitä Robinssonia, mainoksen mukaan sen voi lantrata sadevedellä niin säästyy
kantamisen vaiva :D[/QUOTE]

Älä nyt, appiukko oli kaupassa kovaan ääneen kysellyt "sitä sadevesi mehua, tiiätkö kun laitetaan pullo sateeseen?" :xmas:

[QUOTE="vieras";24175041]Ei noita listoja viitsi kyllä lukea. Ihmettelen myös, miten viitsii suurperheen äiti, tultuaan useiden muovikassien kans kotiin, levitellä ja lajitella ostokset matolle ja kuvata ne? Sitten kerätä pois ja laitella kaappeihin.

Joku tai useampi ruuvi löysällä.[/QUOTE]
Se on oikeastaan yllättävän hauskaa :) Ja siihen jää helposti koukkuunkin :D

Kaali on kyllä nannaa. Näin kesällä mun ruoka on ollut varhaiskaalia ja kevätsipulia ja joukkoon jotain muuta toisinaan. :D

Hieman ootee mutta ylistänpä minäkin valkokaalia. Varhaiskaaliraaste on minusta jopa parempaa kuin salaatti, raikasta mutta maukasta. Ja talvella kaali on yksi edullisimpia kasviksia, sopii köyhälle aikuisopiskelijalle. Ja siitä voi laittaa tosi monia eri ruokia.

Just tässä yhtenä päivänä laitoin tämmöstä:
kaali suikaleiksi ja paistoin voissa
chilipalkoa ja sipulia
karitsan jauhelihaa (punainen hintalappu)
maustoin pippurilla ja ketjap manis -kastikkeella

Helppoa, nopeaa ja edullisehkoa!

[QUOTE="vieras";24174974]Kieltämättä myös pistää silmään tuo Riepun asenne ap:ta kohtaan, jokaikiseen ketjuun tultava jotakin negatiivista kommentoimaan. Kaikista ei voi, eikä tarvitsekaan pitää, mutta luulisi aikuisen ihmisen olevan sen verran järkevä, että jättäisi sitten kyseisen ihmisen aloitukset huomioimatta.[/QUOTE]

Niinpä, aina aukomassa päätään muille, sitten marttyyrina itkee, vinkuu ja valittaa, että miksi hänelle ollaan aina niin ilkeitä. :D Ällöttävä tyyppi.

[QUOTE="vieras";24175169]Niinpä, aina aukomassa päätään muille, sitten marttyyrina itkee, vinkuu ja valittaa, että miksi hänelle ollaan aina niin ilkeitä. :D Ällöttävä tyyppi.[/QUOTE]

On kyllä hiukan marttyyrin vikaa ko. ihmisessä.

Kyllä meilläkin kaalia syödään. Mä en vaan ole raportoinut tänne ruokaostoksistani enkä kovin usein edes ruoista, joita teen / syön.

aika monesta muusta jaksat raportoida. Oikeasti, minua pistää silmään kun sinun on tultava liki aina mäkättämään ketjuun johon Rollolainen on kirjoittanut / aloittanut. Joo, jotkut nimimerkit ärsyttää, mutta fiksu ihminen ei näytä sitä räkyttämällä jonkun perässä koko ajan. Aikuinenhan sinäkin kai jopa olet?

aika monesta muusta jaksat raportoida. Oikeasti, minua pistää silmään kun sinun on tultava liki aina mäkättämään ketjuun johon Rollolainen on kirjoittanut / aloittanut. Joo, jotkut nimimerkit ärsyttää, mutta fiksu ihminen ei näytä sitä räkyttämällä jonkun perässä koko ajan. Aikuinenhan sinäkin kai jopa olet?

Mä en kyllä täysin allekirjoita sitä, että räkyttäisin mitenkään erityisesti Rollon ketjuissa. Tässäkin topiikissa on paljon, paljon ilkeämpiä kommentteja kuin miniun omani. Mikset niihin kiinnitä huomiota?

[QUOTE="mhm";24175198]Meillä meni toi summa tänään autovakuutuslaskuun. Hurjaa että se kerralla menisi kauppaan. :)[/QUOTE]

Mulla meni toissailtana 700 € siihen, että sain koiran lopetettua ja tuhkattua. Kieltämättä suhteellisuudentaju multa varmaan vähän kadonnut, kun en osaa pitää summaa loppujen lopuksi edes kovin hurjana.

Yhteistyössä