Anna lembibändisi arvosteltavaksi

• Viestiketjun aloittaja ethhae
  • Ensimmäinen viesti
Starman
Oi voi. Olisin kyllä laittanut Queenin itse myös, mutta se saikin aika murska-arvostelut ... Noh, omasta mielestäni se on musiikkia, joka hipoo täydellisyyttä ja Freddie on minulle jumala. Mutta tämä vain oma mielipiteeni.

Mitäs AP on mieltä samaan kategoriaan (jos halutaan lokeroida) kuuluvista bändeistä / artisteista :
David Bowie
The Rolling Stones
Jimi Hendrix

[QUOTE="A P";24149159]Ihmettelin joitakin vuosia sitten, kun jollain radiokanavalla oli joku top-500 kotimaista biisiä äänestys. CMX:llä oli kappaleita top-10:ssä useita ja kaiken kaikkiaankin valtava määrä sijoituksia. En tiennyt bändin olevan niin suosittu tai sitten äänestys oli masinoitu juttu. Tässäkin aivan uhastakin sanon bändin olevan samaa kategoriaa kuulijakunnan motiivien suhteen kuin Zen Cafella ja Lauri Tähkällä :D Itseäni bändi ei juurikaan liikuta. Ei löydy tarttumapintaa. No jonkinlaiseksi hatunnostoksi annettakoon, että Viikatteen ohella CMX kävisi ihan ok taustamusasta sopivassa tilanteessa, jossa musiikkiin ei niin ehtisi keskittyä.[/QUOTE]

Mm, vai olisiko sittenkin niin, että sekä Zen Cafe että CMX on molemmat suunnilleen siihen samaan aikaan olleet suosittuja. Se, että nyt noin kolmekymppiset niitä kuuntelee, liittyy varmaan enemmän siihen että ne on alkaneet niitä kuunnella silloin vuonna kultainen ysikytluku, ja kuuntelevat edelleen joko siksi että pitävät tai nostalgisista syistä, sen sijaan että sitä pidettäisiin jonain siirtymäriittinä keski-ikään. Silloin kun tällainen ikäloppu kolkytvee oli lukiolainen, CMXää ja Zen Cafeta kuunneltiin molempia aika paljon just niiden (varsinkin taide-) lukiolaistyttöjen keskuudessa. Monet samat tyypit varmaan kuuntelee nyt Putron soololevyjä.

Kaiken uhalla sanoisin, että sinun tuntemuksesi edes sen kotimaisen musiikin lähivuosikymmenistä on aika kehnoa, varsikin kun aloituksen perusteella voisi olettaa, että sinä nimenomaan arvostat niitä faktoihin ja tietoihin perustuvia tykkäämisiä/inhoamisia :D

[QUOTE="A P";24148859]Kyllä jokseenkin vastenmielinen bändi. Eikä varmasti viime aikojen tapahtumat ole mitenkään postiivisesti vaikuttaneet mielikuvaan. Toisaalta taas ymmärrän tuollaisen rillumarei-humpan, että moniin voi iskeäkin.

Lauri Tähkä & Elonekrjuu on oikeastaan näille sarjassamme "en ole vielä vanha ja kuuntelen rockia" tyyppisille henkilöille. Eli n. kolmekymppisille ja siitä ylöspäin, jotka eivät vielä halua siirtyä lavatanssien puolelle, mutta ovat kuitenkin selkeästi ottaneet askeleen tähän suuntaan, mikäli tilannetta katsoo ulkopuolisin silmin. Itse he ovat mielestään edelleen hyvin nuorekkaita ja täysillä rock-skenessä mukana :) Zen Cafe on vastaava bändi. Turvallinen siirtymä teinivuosien räväkkyydestä kohti tulevaisuudessa siintävää Urjalan tanssilavaa.[/QUOTE]

Täytin just 40v, ja mieluummin suuntaan festareille ku tanssilavoille...

"tiimarinvihko"
[QUOTE="tiimarinvihko";24150153]Zen Café[/QUOTE]

Nyt vasta tuli luettua noita kommentteja, joten lisään että olen 25-vuotias ja olen fanittanut Zen Caféta 10 vuotta jo.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;24150238:
Aika vähän olen tavannut sellaisia ihmisiä, joiden musiikkimaku olisi yhtäkkiä alkanut viettää täysin vastakkaiseen suuntaan. Teinejä ei lasketa! :D
En ole täyttänyt 40 vielä, mutta viihdyn parhaiten konserteissa. Tanssilavoilla ja festareilla ei ole musiikki pääasiassa.

[QUOTE="A P";24149325]Iron Maidenia ikänsä kuunnelleet ovat säilyttäneet musiikkimakunsa ja sillä selvä :) Ei ollut tarkoitus yleistää kaikkia, että musiikkimaku kääntyy tiettyyn suuntaan. On vain porukkaa, joille näin käy ja siitä halusin heittää tuollaisen kärjistetyn oletuksen. Ei kai oikeasti joku usko, että kaikki iskelmää kuuntelevat ovat kuunnelleet sitä nuoresta pitäen?[/QUOTE]

Ei välttämättä, mutta mä tunnen todella paljon nuorta väkeä, alle kakskymppisestä alkaen, jotka kuuntelee humppaa, hömppää ja iskelmää. Tää ei mee mun kaaliin, mutta onneks ei tarvitsekaan. Ikävän yleistä on tuo iän perusteella luokittelu, musiikin suhteen siis. Toki ymmärsin tuon rankan yleistyksesi, ettet kaiketi ihan tosissaan, oli vaan ihan pakko laittaa vastine. No, kuuntelen mä myös Jukkapoikaa, esikoisen myötä tuota alkanut . Poikani on 23, hänen musiikkimakunsa on kyllä huomattavasti laajempi kuin mulla! :p

Yhteistyössä