Mikä olis sellasta matkaevästä joka ei mene pilalle vaikka ei olis kylmässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Eli junaan pitäs ottaa eväät mukaan ja siellä ei tietenkään niitä saa kylmään joten pitäs olla sellasta joka ei mene syömäkelvottomaks. Leivän päälle ei ainakaan voi makkaraa laittaa eikä jugurttia ottaa mukaan. Auttakaa!

taas oisi pikkasen helpottanut jos oisi tiennyt että kelle kaikille :)

ite ottaisin evääksi pähkinöitä välipalaksi, aamiaiseksi appelsiini mehua, kirsikka tomaatteja, ja banaania.

eikö kylmälaukkua ole? siellä ne leikkeleet ja juustot säilyy kyllä tosi pitkään

Mä olen ottanut mehukatin niitä mehuvälipala pusseja mukaan.
Sitten ne smoothiet on hyviä, Arlalla on jotain maitopohjaisia pillipurkkeja, hedelmät muovilaatikkoon esim vesimeloni, viinirypäleet.
Rusinapurkkeja.

Hedelmät, pähkinät, karjalanpiirakat, croissantit. Leivänpäällisistä meetwursti on yllättävän sinnikästä tavaraa ja säilyväthän juustotkin pöydässä aika tovin (nehän pitäisi tarjoilla huoneenlämpöisinä usein). Maito pilliversiona.

[QUOTE="hmm";24094249]taas oisi pikkasen helpottanut jos oisi tiennyt että kelle kaikille :)

ite ottaisin evääksi pähkinöitä välipalaksi, aamiaiseksi appelsiini mehua, kirsikka tomaatteja, ja banaania.

eikö kylmälaukkua ole? siellä ne leikkeleet ja juustot säilyy kyllä tosi pitkään[/QUOTE]

Eli matkaan lähdössä minä ja lapset 2v ja 7v. Ei oikein ole sellasta järkevän kokosta kylmälaukkua.

lapsille laitan usein porkkana- ja kurkkupölkkyjä automatkoille ja elovena -välipalakeksejä,rusinoita,pringlesejä,pillimehua,mangosose uppoo myös isompiin lapsiin!

Tuo on tosiaan haastavaa, koska miltei kaikki ruoka tarvitsee kylmää. Ota mukaan kylmäkalleja tai jäisiä pulloja, ja siten tee rasvaiset leipäeväät (pysyy nälkä kauan poissa) + munaa ja syökää ne jo aika alkumatkasta, jolloin ovat vielä viileitä. Katso kaupasta myydäänkö jotain valmiita kaakaoita tms. lämpimässä, eli metsästä tuotteita, jotka säilytetään muutenkin ei-jääkaapissa.

Meillä on parikin sellaista pienempää ja pehmeää kylmälaukkua. Molemmat mahtuvat hyvin esim. reppuun (ja muutakin vielä mahtuis mukaan) ja sisään sinne menee helposti pari-kolme jogurttia, sämpylöitä 5-6kpl ja vielä vähän jotain muuta + pari kylmäkallea. Monista merketeista varmasti löytyy sellaisia. Itse olen tainnut saada toisen, tupperin pienen olen voittanut ja yhden ostanut kirpparilta. Koko on ehkä noin 15-20cm x 30cm ja korkeua ehkä 20cm...

Leipää ja tölkkitonnikalaa. Jos nyt ei vuorokautta tarvi säilyä, niin kannattaa ottaa esim. jotain piirakkaa jäisenä. Sulaa sitten matkan aikana sopivasti. Ne vauvojen jugurtit ja rahkat on ihan hyviä.
Karjalanpiirakat ei muuten säily huoneenlämmössä. Riisi on hyvin yleinen ruokamyrkytysten aiheuttaja.

- erilaiset vihannestikut
- hedelmät (banaani varsinkin on vähän tukevampi välipala)
- pullaa/munkkia
- keksiä ja suolakeksiä
- rusinoita ja pähkinöitä
- jonkun jo mainitsemat pilttipurkit
- murot (menee naposteltavina sellaisenaan)
- maissinaksut (ja vaikka sipsitkin)
- tonnikalapurkki :)

Mä olen monesti kääräissyt kylmäkallen kanssa leipää ja nakkipaketin sanomalehtikääreeseen. Pitää kylmää tosi hyvin, eikä juuri vie kassissa tilaakaan.

[QUOTE="alma";24094359]
Karjalanpiirakat ei muuten säily huoneenlämmössä. Riisi on hyvin yleinen ruokamyrkytysten aiheuttaja.[/QUOTE]

Toi on totta, mut siellähän ne on kaupassakin huoneenlämmössä.

Meillä on parikin sellaista pienempää ja pehmeää kylmälaukkua. Molemmat mahtuvat hyvin esim. reppuun (ja muutakin vielä mahtuis mukaan) ja sisään sinne menee helposti pari-kolme jogurttia, sämpylöitä 5-6kpl ja vielä vähän jotain muuta + pari kylmäkallea. Monista merketeista varmasti löytyy sellaisia. Itse olen tainnut saada toisen, tupperin pienen olen voittanut ja yhden ostanut kirpparilta. Koko on ehkä noin 15-20cm x 30cm ja korkeua ehkä 20cm...

Täytyy varmaan harkita sellasen hankkimista. Helpottuu eväiden miettiminen kummasti...

Yhteistyössä