epparihaava ei vaan parane? Mikä avuksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskastunut

Vieras
Synnytyksestä on nyt reilu 3kk aikaa. Siinä leikattiin episiotomia ja tikattiin tietty ihan tavallisesti. No haava ei tuntunut paranevan ei sitten millään, oli tosi kipee vielä 7 viikkoa synnytyksestä. No sillon katoin peilillä että mikä mättää ja siellä oli muuten siisti hyvin parantunut haava mutta yks tikin väli puski sellasta oikein kirkkaan punasta lärpäkettä pihalle. No pääsinkin aika pian naistentaudeille siitä ja ne leikkas sen pois. Sanoivat sen olevan granuloosa kudosta. Tuntu että autto ja haava olis ollut parempi kunnes nyt kipeyty pikkuhiljaa ja eilen oli jo ihan taas niin kipeä että päätin taas kurkata. Siellä on taas samanlainen lärpäke, mutta vaan vielä isompi.

Alan olla aika kyllästyny tähän...aikooko se aina kasvaa takasi ja miks se tekee näin?!

Vauva arki olis aivan ihanaa jos alapää ei olis koko ajan ihan sikakipee...ja sit terkkarit kysyy, että onko vaikuttanut teidän seksielämään...on, sitä ei enää ole kun vessassa käyntikin sattuu.

Ja oon kyllä alusta asti huolehtinu haavan pesusta yms ihan ohjeiden mukaan, eli ei pitäs siitä olla kyse... Kellään mitään vastaavaa?!

sulla täytyy olla hevosgeeni. Niille kasvaa haavoihin helposti liikalihaa ja se käyttäytyy usein noin. Ehkei toi ole ihmisillä niin yleistä?! :hug:

Kyllä tuon täytyy kiukuttaa. Eti tietoa ja mene hurjakkeena vaatimaan hoivaa!

Mulla myös tuli tota granuloosa-kudosta synnytyksen jälkeen. Ei se hirmu kipeä kuitenkaan ollut, mutta totta kai kaikki hinkkaus sitä ärsytti. Mulla se lärpäke oli noin kaksisenttinen. Jossain vaiheessa varasin jo ajan lääkärille, että nirhaisisi sen pois, mutta sitten huomasin että alkoi itsestään pienentyä ja sitten lopulta se hävisikin pois. Vauva taisi silloin olla lähemmäs puolivuotias.

Seksielämä ei ollut kunnossa kuin vasta reilut puoli vuotta synnytyksen jälkeen, mutta se ei oikeastaan johtunut tosta lärpäkkeestä, vaan emättimen sisällä tuntui ennemminkin olevan jotain pielessä (+limakalvot kuivat). Onneksi asia kuitenkin korjaantui ja kaikki on ennallaan. Vaikka eihän tuo alapää enää ihan normaalin näköinen ole.

En nyt varsinaisesti osannut vastata sun kysymykseesi, mutta kerroinpahan oman tarinani. Ehkä kannattaisi taas käydä lääkärillä, jos se kerran niin kipeä on.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Mulla myös tuli tota granuloosa-kudosta synnytyksen jälkeen. Ei se hirmu kipeä kuitenkaan ollut, mutta totta kai kaikki hinkkaus sitä ärsytti. Mulla se lärpäke oli noin kaksisenttinen. Jossain vaiheessa varasin jo ajan lääkärille, että nirhaisisi sen pois, mutta sitten huomasin että alkoi itsestään pienentyä ja sitten lopulta se hävisikin pois. Vauva taisi silloin olla lähemmäs puolivuotias.

Seksielämä ei ollut kunnossa kuin vasta reilut puoli vuotta synnytyksen jälkeen, mutta se ei oikeastaan johtunut tosta lärpäkkeestä, vaan emättimen sisällä tuntui ennemminkin olevan jotain pielessä (+limakalvot kuivat). Onneksi asia kuitenkin korjaantui ja kaikki on ennallaan. Vaikka eihän tuo alapää enää ihan normaalin näköinen ole.

En nyt varsinaisesti osannut vastata sun kysymykseesi, mutta kerroinpahan oman tarinani. Ehkä kannattaisi taas käydä lääkärillä, jos se kerran niin kipeä on.

Kiitos silti, toivo heräsi heti että tää joskus vielä paranee!!! Kiitos kiitos. Huomenna heti soitto gynelle. Elämä voittaa!

Yhteistyössä