MITEN RATKAISTA KOULULAISEN VÄLIPALA KOULUAIKANA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päälyötyhjää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikö kunnilla ole kuitenkin velvollisuus järjestää pitkänmatkalaisille koulukyyditys? Meillä ei taksikyydit onnistu kaikkien osalta joka päivä, ja noina päivinä vanhemmat kyyditsee itse, kunta maksaa km-korvauksen. Kyllä tuosta kannattaa ehdottomasti nostaa rähäkkä!!

Paljonko teillä on matkaa kodin ja koulun välillä?

Alkuperäinen kirjoittaja päälyötyhjää:
No ei tietenkään pidä, mutta missä hän sen pullon täyttäisi??? Vai meinaatko että laitan aamusta kukon laulun aikaan vedet pulloon kotona, ja piiiiiitkän päivän päästä hän se nvasta joisi, lämpöisenä ja seisonneena. Hyi. Oletko itse kokeillu? Se on oikeesti kamalaa kun siihe tarttuu se muovin maku kun koko päivän on pullossa seissy vesi lämpösessä.

Hanki tupperwaren retkipullo, ei tule makua.

En ikinä muuttais tuollaiseen paikkaan jossa olisi noin pitkän koulumatkat. Meillä asuinpaikkaan on vaikuttanut myös koulumatkojen pituus. Ihanaa, kun meidän lapsilla on 10min kävelymatka kouluun. Ihanaa.

Kannattaisko ap:n hommata toinen auto millä sitä lasta voi viedä/hakea sinne kouluun? Kun kerran kotona olet. Jos tollaset välimatkat niin saattaisin jopa ajatella sitä lasta ja muuttaa lähemmäksi sitä koulua.... Mutta eihän sitä taas itse voi tehdä ongelmalle mitään, helpointa on syyttää kuntaa jne, vaikka ihan itse sinne korpeen on muuttanut...

No eihän ap ole syyttänyt kuntaa missän vaiheessa. Hän on vastannut kysymyksiin joita olette esittäneet. Ja minä kyllä itse lappilaisena ymmärrän jos joku asuu kaukana kaikesta. Me asumme aika pohjoisessa ja välimatkat on pitkiä ja sama järjestely kuuluis olevan kuin ap-llakin. En epäile yhtään. Itselläni ei vielä ole kouluikäisiä, mutta emme aio pois muuttaa, täällä synnytty, kasvettu ja asuttu. Ja isovanhemmat on vieressä. Se on rikkaus!!

Eikö tämä ketju nyt vähän karannut käsistä? Nyt täällä parjataan ap-tä kun muutti korpeen, vaikka hän kiltisti vain kysyi välipalaideoita!

Itse ainakin valittaisin päätöksestä... Ihme juttu, että paperissa on lukenut ettei voi valittaa?

Ja ei tuo ip-hoito muutenkaan ole vaihtoehtona kun se on 1. ja 2.-luokkalaisille tarkoitettua =) Täällä on tullut varmaan jo aikas hyviä vinkkejä välipaloihin, että eiköhän teidän ongelma sen suhteen ratkea =)

eikö kenenkään koulussa myydä iltapäivällä välipalaa, meidän koulussa on ollut jo monta vuotta käytäntö että kansliasta ostetaan välipala-lippuja a`1e , sitten välitunnilla voi mennä ruokalaan ostamaan sillä välipalan tarjolla on esim karjalanpiirakkaa, jugurttia, eri hedelmiä, kiisseliä, kaakao,mehua, sämpylöitä vaihtelevasti eri päivinä.

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
eikö kenenkään koulussa myydä iltapäivällä välipalaa, meidän koulussa on ollut jo monta vuotta käytäntö että kansliasta ostetaan välipala-lippuja a`1e , sitten välitunnilla voi mennä ruokalaan ostamaan sillä välipalan tarjolla on esim karjalanpiirakkaa, jugurttia, eri hedelmiä, kiisseliä, kaakao,mehua, sämpylöitä vaihtelevasti eri päivinä.

Meidän koulussa on n. 40 oppilasta, eikä siellä mitään ole myytävänä. Tuo olisi kyllä hyvä idea pitkäpäiväisille pitkänmatkalaisille.

Meillä on 5-luokkalaisella pahimmillaan 7 tunnin koulupäivä, se on tiistai, että herää sillon 6, käy koiran kanssa lenkillä 1 h lenkin, syö ja lähtee kouluun 7.45, onneksi on lyhyt matka, pääsee sillon vasta 15, eli on 15.15 kotona, lähtee lenkille koiran kanssa ja kello on 17.00, tekee läksyt ja syö itse, siinä on jo se päivä mennyt... + harjoittelee kokeisiin, jos lähipäivinä on, että mitenköhän teiän lapsi pärjää tällaisina päivinä..?
Ja sitten on koiran kanssa harrastuksia ma, to ja la, koira on siis bordercollie...

Yhteistyössä