Äh mitähän tästä tulee.. 15v teinini on niin hömelö ja muistamaton eikä tajua mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vuodatusta!!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vuodatusta!!!!!

Vieras
on kyllä ihana, huumorintajuinen mutta kaikki käytännön asiat on sille ihan hepreaa...

ensinnäkin kello : ei juuri koskaan kulje kellon mukaan, myöhästelee jokapaikasta, koulustakin. Ei vaan tajua mitä vauhtia kello kulkee eteenpäin. Katsoo että se on 25 vaille 8 että hyvin on aikaa ja LÄHTEE SUIHKUUN (miten se luulee ehtivänsä suihkuun kun koulu alkaa 8) ja sit onkin jo myöhässä ja viittä vaille ei edes pidä kunnolla kiirettä. Ihan sama moneltako kellon laittaa aamulla soimaan, se makoilee, tekee kaiken hissukseen .. lopputulos ihan sama.

lääkkeet : ei muista ottaa lääkkeitään.. joka aamu klo 8 ja joka ilta klo 20 pitäisi ottaa, ei muista .. nytkin oli jättänyt ottamatta kun en ollut kotona sanomassa
onneksi lääkekuuri loppuu pian ; alkaakseen varmaan uudelleen kun ei ole oikein niitä ottanut

raha : ei tunnu tajuavan rahan arvoa. kaikki mitä saa, menee heti ihan turhuuksiin. säästämistä ei ole koskaan harjoittanut.. sitten ihmettelee kun rahat kuluu ja hups.. niitä ei enää ole

kännykkä : saldoraja .. puhua pälpättää ummet lammet ja sit ihmettelee MITEN VOI SALDO JO LOPPUA, PUHELIMESSA ON JOKU VIKA!

vaatteet : hukuttaa vaatteitaan jatkuvasti : pipot, kaulaliinat, lapaset .. jää aina "jonnekin" koulun naulakkoon, kavereille .. todella rasittavaa

huone : ei kykene pitämään huonettaan siistinä ; vaatteet lattioilla hujan hajan, osa komerossa, vanhoja JOGURTTIPURKKEJA kun ei "muista" laittaa roskiin, paperia siellä täällä mihin piirretty luonnoksia jostain.. pleikkaripelit pyöärii ilman koteloita siellä täällä vaikka sanottu sen 10000000 miljoonaa kertaa et ne naarmuuntuu ja lakkaa toimimasta niinkuin on tapahtunutkin ja sit on harmittanut vaan ei mene jakeluun...

esimerkkejä miljoona.. ja ei todellakaan ole tehty sen puolest kaikkee vaan aina ollut tuollanen hömelö. Koulussa menee hyvin kun saa käydä pienryhmässä. Osaa kyllä, on fiksu (opettajatkin sanoo) kun vaan keskittyy ja malttaa.. ja viittii. Useinkaan ei malta.

Ja nyt tää mun prinsessan pitäs tammikuussa lähtee kahdeks viikkoo erääseen kouluun tutustumaan, kulkee sinne itsenäisesti linja-autolla ja huolehtia asiansa hyvin ja jos tykkkää ja koulu hyväksyy, pääsisi sinne elokuussa opiskelemaan.... olis hyvä oppilaitos tuo vaan miltä se näyttää opettajien mielestä jos tyttö myöhästelee heti ja .....

no ehkä se siitä, :P

Mä kyllä huolestuisin. Tuli mieleen tarkkaavaisuushäiriö. Oletko kysynyt mistään lääkäristä tai mistään, mitä mieltä he ovat? Kyllä tuon ikäisen pitää osata kellon käyttö, rahan arvo yms.

Lapsesi on siis erikoislapsi. Oletteko saaneet apua ja ohjeistusta arjen pyörittämiseen? Kuulostaa siltä, että lapsi ei pysty prosessoimaan kuin erittäin tarkkoja ja tarpeeksi kompakteja ohjeita. Siis "siivoa huoneesi" on liian iso pala. Voisitte kokeilla vaikka että "tyhjennä roskiks. Kerää tavarat lattialta. Niputa paperit". ajan hahmottamiseen ym. saa kyllä apua. Kannattaa vaikka pienryhmän opettajan kanssa keskustella.

tota luulin eka et kirjoitat mun pojasta :laugh: joka on aivan samanainen myös 15v...poika on alkanut miettiin sillä on jotain keskittymisvaikeuksia vaihtaa ens vuonna pienluokkaan.
nyt odotellaan aikaa psykologille jospa löytyisi joku diagnoosi.

poika on fiksu pärjäisi koulussa mutta ei pysty keskittyyn tunneilla jos on hälinää jäi nyt luokalle omasta halustaan saisi numeroita nostettua mutta eipä auttanut myöhästelee,unohtelee tavarat on aina hukassa

muoks
http://terveysnetti.turkuamk.fi/perhenetti/ADHD/tarkkaavaisuushairio.html
tää sopisi kyllä poikaan,adhd ei kyllä ole..
tässä toinen linkki
http://opetuki.tkk.fi/p/erilaisetoppijat/oppimisvaikeudet/tarkkhairio.htm

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
tota luulin eka et kirjoitat mun pojasta :laugh: joka on aivan samanainen myös 15v...poika on alkanut miettiin sillä on jotain keskittymisvaikeuksia vaihtaa ens vuonna pienluokkaan.

poika on fiksu pärjäisi koulussa mutta ei pysty keskittyyn tunneilla jos on hälinää jäi nyt luokalle omasta halustaan saisi numeroita nostettua mutta eipä auttanut myöhästelee,unohtelee tavarat on aina hukassa

muoks

Pienryhmä on ollut tyttöni pelastus.
7. luokalla oli palaveria jossa mietittiin olisiko kaiken takana joku "häiriö" mutta koska lapsen koulunumerot jne. alkoi kohoamaan pienryhmässä, asia jäi sille tielleen. Psykologilla kävi jonka mielestä lapsessa ei ole mitään vikaa, on vaan huoleton.

"siivoa huoneesi" todellakin on liian iso komento. Jos sanoo; "vie ensin roskat, sitten petaa sänky" - se onnistuu. Jos hetken päästä lisään tähän jotain, lapsi alkaa huutamaan "ET SÄ KÄSKENY KU VIIÄ ROSKAT JA PEDATA SÄNGYN!! NYTKÖ MUN PITÄÄ KOKO PÄIVÄ SIIVOTA!!"

tähän malliin

Kuulostaa ihan tavalliselta teiniltä, ehkä hieman laiskanpuoleinen ja sellainen haaveksija.. Mutta oppiihan sitä kun ikää tulee lisää. Uusi oppilaitos voisi olla hyvä juttu, mutta puhukaa jo etukäteen siitä että pitää tsempata noiden aikataulujen kanssa - ei syyllistävään vaan kannustavaan sävyyn :)

ap huhuu..onko koulussa epäilty jotain?
meillä ei ole edes puhuttu vaikka ollaan käyty koululla,lääkärillä ja sossu poika itse otti puheeksi kuraatorin kanssa
mua alko kiinnosta tää tarkkavaaisuushäirön mahdolisuus onko muita joiden lapsilla on tämä todettu miten diagnoosi tehty???

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
"siivoa huoneesi" todellakin on liian iso komento. Jos sanoo; "vie ensin roskat, sitten petaa sänky" - se onnistuu. Jos hetken päästä lisään tähän jotain, lapsi alkaa huutamaan "ET SÄ KÄSKENY KU VIIÄ ROSKAT JA PEDATA SÄNGYN!! NYTKÖ MUN PITÄÄ KOKO PÄIVÄ SIIVOTA!!"

tähän malliin

Mie olin ihan samanlainen teininä :laugh: Teinit taitaa vaan olla tuollasia. "Liika" informaatio saa yhteyden katkeamaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:

muoks

Pienryhmä on ollut tyttöni pelastus.
7. luokalla oli palaveria jossa mietittiin olisiko kaiken takana joku "häiriö" mutta koska lapsen koulunumerot jne. alkoi kohoamaan pienryhmässä, asia jäi sille tielleen. Psykologilla kävi jonka mielestä lapsessa ei ole mitään vikaa, on vaan huoleton.

tähän malliin
mä pyysin jo seiskalla vaihtoa pienryhmään mutta ei onnistunut ollaan myös käyty keväällä psykologilla masenuksen takia mitä sitten ei ole ollut nyt sossu pistää pojan uudestaan jos jotain löytyisi...poika ottaa helposti itteensä jos vaikka komennan viämään koiraa pihalle

Yhteistyössä