Muita koululaisten vanhempia jotka ei tee mitään positiivisilla Wilma-merkinnöillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 933
19 190
113
Mun muksujen wilma-merkinnöistä n.95-99 % on positiivisia, sit tulee 2-3 negatiivista merkintää jotka ei maailmaa kaada "unohti kirjan kotia/höpötti kaverin kanssa liikaa tunnilla".

Mä en tiedä mikä positiivisen vahvistamisen malli on, että jokaisesta pikkurillin nostamisesta pitää kehua.

Mä ymmärrän, että kehut tuntuvat sellaisesta vanhemmasta kivalta, jonka lapsella on keskittymisvaikeuksia tai lukihäiriötä - mäkin seuraisin Wilmaa silloin tarkasti, ja hihkuisin onnesta kun lapsi on onnistunut.

Mutta sen, että lapsella menee hyvin, oli mun kouluaikana itsestäänselvyys, ja se on kotiolojen ja vanhempien mallin&tsemppauksen tuomaa.
Ei mua kiinnosta jos mun muksu teki ahkerasti matikan tehtäviä. Se on itsestäänselvyys, vähän kuin se että jos oon tehny pullataikinan oikein niin siitä tulee priimoja pullia. :)

Mä kehun ehkä...2-3 kk välein. "Hyvin mennyt, hienoa!" Tai palkitsen välillä hyvin menneestä kouluvuodesta, vien koulujen loputtua johonki kivaan juttuun, ruokapaikkaan/huvipuistoon tai ne saa rahapalkinnon.

Kyselen kyllä heiltä melkein päivittäin, miten koulussa meni. Kaverisuhteista kyselen eniten.

Mutta se että lapsella menee hyvin on automaatio, sama kuin että auto kulkee hyvin. Sit jos se kiusaa muita, häiritsee tunnilla tai myöhästelee, alkaa mua kiinnostaa.

Enkä mä halua että muutenki uupuneet opet joutuu tikkaamaan meidän tenavalle positiivisia merkintöjä, vaan keskittykööt opettamiseen.

Ei ennewwanhaa vanhempien tarvinnut tietää muksujensa koulunkäynnistä tunti tunnilta, ja ne vanhemmat oli silti välittäviä vanhempia.

Enkä mä halua että muutenki uupuneet opet joutuu tikkaamaan meidän tenavalle positiivisia merkintöjä, vaan keskittykööt opettamiseen.

Ei ennewwanhaa vanhempien tarvinnut tietää muksujensa koulunkäynnistä tunti tunnilta, ja ne vanhemmat oli silti välittäviä vanhempia.
Tuo on totta et Wilma teettää paljon työtä opettajilla.

Toisaalta opettajat käyttävät Wilmaa oppilaiden uhkailuun.

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä