Himppasen alkoi ahdistamaan Prismassa äsken :O

"apua"
Meillä vältetään menemästä ruuhka-aikaan kauppoihin. Käydään joko reilusti aamulla tai reilusti illalla, ja ah, no traffic!
Hui, kuinka joku uskaltaa mennä aamulla kauppaan, mä vältän sitä viimeseen asti! Ne arkiaamujen eläkeläiset kaupassa on pelottavimpia ikinä, mielummin katselen juhannusostoksilla olevia hermokimppuja ruuhkassa, ja annan niiden ajaa varpaille, kuin näen niitä ilkeitä mummeleita ja pappoja!!!

Ken guru
[QUOTE="apua";24048535]Hui, kuinka joku uskaltaa mennä aamulla kauppaan, mä vältän sitä viimeseen asti! Ne arkiaamujen eläkeläiset kaupassa on pelottavimpia ikinä, mielummin katselen juhannusostoksilla olevia hermokimppuja ruuhkassa, ja annan niiden ajaa varpaille, kuin näen niitä ilkeitä mummeleita ja pappoja!!![/QUOTE]

:LOL:

bud
[QUOTE="apua";24048535]Hui, kuinka joku uskaltaa mennä aamulla kauppaan, mä vältän sitä viimeseen asti! Ne arkiaamujen eläkeläiset kaupassa on pelottavimpia ikinä, mielummin katselen juhannusostoksilla olevia hermokimppuja ruuhkassa, ja annan niiden ajaa varpaille, kuin näen niitä ilkeitä mummeleita ja pappoja!!![/QUOTE]

Pahin oli/on tänään. Huomenna ei ehkä ihan niin kauheaa.

Mummo ja pappajengit on niitä pahimpia käytäväntukkijoita. :D
Jos nätisti pyytää väistämään,niin tulee pahoja mulkaisuita ja äristään miten huonot tavat nykynuorilla on :D

"vieras"
Mä olin Prismassa 2-vuotiaani kanssa. Yritin nätisti jonottaa hedelmävaa'alle, mutta aina porukkaa tunki sivuista melkein kyynärpäätaktiikalla ohitse. Ja nämä ohittelijat olivat kaikki ihan terveen näköistä porukkaa, jolla ei ollut lapsi mukana tms. Tuntuu oudolta, että melkoisen levoton 2-vuotiaani osaa jonottaa kärsivällisemmin ja nätimmin kuin keski-ikäiset aikuiset ihmiset.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24048646]Mä olin Prismassa 2-vuotiaani kanssa. Yritin nätisti jonottaa hedelmävaa'alle, mutta aina porukkaa tunki sivuista melkein kyynärpäätaktiikalla ohitse. Ja nämä ohittelijat olivat kaikki ihan terveen näköistä porukkaa, jolla ei ollut lapsi mukana tms. Tuntuu oudolta, että melkoisen levoton 2-vuotiaani osaa jonottaa kärsivällisemmin ja nätimmin kuin keski-ikäiset aikuiset ihmiset.[/QUOTE]

No joo, kyllä toisaalta 2 vuotiaan elämäkin on keskimäärin varmaan helpompaa, kuin keski-ikäisen aikuisen ihmisen. Kuvittelet, että olet (yl)itöistä tullut, haluat kotiin, koululaiset odottaa ruokaa, pitäisi päästä kokkailemaan, siivota, tehdä vielä muutama homma ennen lähtöä, pakata. Kyllä mä oikeasti ymmärrän, että joskus se jonottaminen vituttaa, kun on tottunut, että yleensä pääsee vähemmällä. Ja varsinkin sitten kiireessä ja väsyksissä se jonotus on jotain äärimmäisen ärsyttävää. Mä oikeasti arvostan ihmisiä, jotka jaksaa hymyillä ja olla iloisia aina vaikka mitä tapahtuu, itse olen niin tulinen ihminen, etten pysty siihen aina...

Ällöööööö
Tosi törkeetä menoa oli ainakin kotkan prismassa kun 3-vuotiastani tönittiin ja meidän väliin kiilattiin ihan pokkana vaan! Eihän siinä voi itse kuin pysähtyä huhuilemaan keskelle käytävää ja kuunella mistä suunnasta huudellaan äitiä! Lapsella oli omat pikkukärrit työnnettävänä ja näitä ihmiset tönivät ja kiilasivat pois tieltään ja huokailivat ääneen jos lapsi ei ymmärtänyt heti heitä väistää!!

järkkyy
Alkuperäinen kirjoittaja Ällöööööö;24048703:
Tosi törkeetä menoa oli ainakin kotkan prismassa kun 3-vuotiastani tönittiin ja meidän väliin kiilattiin ihan pokkana vaan! Eihän siinä voi itse kuin pysähtyä huhuilemaan keskelle käytävää ja kuunella mistä suunnasta huudellaan äitiä! Lapsella oli omat pikkukärrit työnnettävänä ja näitä ihmiset tönivät ja kiilasivat pois tieltään ja huokailivat ääneen jos lapsi ei ymmärtänyt heti heitä väistää!!
ihmiset voisivat opetella edes alkeelliset käytöstavat ja toisten huomioimista.. suomalaiset etenki keski-ikäiset on ihan sarvikuonoja

..
no joo en ehkä antaisi lapselle pikkukärryjä juhannusruuhkassa..
me ajateltiin mennä huomenna kun ei niin paljon jaksa tuo ruokapuoli kiinnostaa että lähtis ryysimään. sellossa vaan ainakin tahtoo olla se ongelma että hyllyt on tyhjät ku maailmanlopun edellä jos viimehetkellä menee kauppaan. mutta kai sieltä jotain ruokaa saa, vaikka silli ja tilli ja potut oiski lopussa. syömme sitten lihapullia ja makaroonia.

mehtä
p-karjalassakin, ainaski meilpäin tämä vanhempi väki leppoisaa. pysähtyvät jutella höpisemään kaupassa/virastoissa/kadulla ym kaikenlaista hassua, varsinkin jos lapsi mukana..välillä sattuu joskus joku ilkiö mummokin lähelle , semmonen itsekäs kiilaaja, jolla ei ole käytöstapoja

"vieras"
[QUOTE="vieras";24048685]No joo, kyllä toisaalta 2 vuotiaan elämäkin on keskimäärin varmaan helpompaa, kuin keski-ikäisen aikuisen ihmisen. Kuvittelet, että olet (yl)itöistä tullut, haluat kotiin, koululaiset odottaa ruokaa, pitäisi päästä kokkailemaan, siivota, tehdä vielä muutama homma ennen lähtöä, pakata. Kyllä mä oikeasti ymmärrän, että joskus se jonottaminen vituttaa, kun on tottunut, että yleensä pääsee vähemmällä. Ja varsinkin sitten kiireessä ja väsyksissä se jonotus on jotain äärimmäisen ärsyttävää. Mä oikeasti arvostan ihmisiä, jotka jaksaa hymyillä ja olla iloisia aina vaikka mitä tapahtuu, itse olen niin tulinen ihminen, etten pysty siihen aina...[/QUOTE]

Ei mun tarvitse kuvitella: Olin itse erittäin kiireisen työpäivän jälkeen kaupassa. Ja vielä tuo 2-v "helpottamassa" reissua, nämä ohittelijat näyttivät sen sijaan olevan kaupassa ihan yksin. (En tosin ollut ylitöissä, mutta tuskin kukaan muukaan kaupassa ollut, sen verran aikaisin olin liikkeellä.) Tottahan toki se ruuhka ärsyttää, mutta ei se siitä yhtään helpota, jos kyynärpäätaktiikalla ohittelee ja varsinkin noita pikkulapsia, jotka kyllästyttyään saattavat alkaa raivoamaan niin, että kenelläkään lähimaastossa ei ole kivaa sitä kuunnella.

Eli voi sitä myrtsinä olla, mutta silti malttaa olla sen verran peruskohtelias, ettei törmäile tai ohittele.

t. se 2 v:n äiti

hengissä ja hyvillä mielin
Mä en edes tajunnut, että siellä saattaisi olla ruuhka. :D No hengissä selvittiin ja huomasin, että ihmiset ovat ystävällisiä, jos heille vaan itse hymyilee ensin. ;)

Moni meidän vakio (luomu)ostos kuten maustamaton jugurtti ja kananmunat olivat loppu. :(

yyhoo
Itse ryysäsin tuohon paikalliseen "ässään" heti 9 jälkeen aamulla, kun sain lapsen vietyä leikkikselle. Ei ollut vielä ihan mahotonta ruhkaa, eikä tarvinnut ojentaa tenvaa koko ajan. Ainoastaan palvelutiskillä oli mummeleita juoruamassa vino rivi, joten siinä jouduin hieman ootteleen, että sain kalani. Hyllyjen välissäkin oli välillä pieniä barrikadeja, kun tukkukuormia purettiin, mutta kaikkinensa tänä juhannuksena suorastaan "nautittava" kauppareissu ( verrattuna siis moneen edelliseen )! :D

Minusta kellään, joka sinne kauppaan menee ruuhka-aikaan ei pitäisi olla valittamista siinä, että joku muukin menee sinne kauppaan samaan ruuhka-aikaan:)
Mä käytin mun mummoani kaupassa tänään AAMULLA 10 AIKAAN ja jumalauta siellä ei ollut parkkipaikkoja koko prisman parkkiksella kun koko kaupunki oli päättänyt että menevät kauppaan kympiltä, kyllä otti päähän. Tai siis kun aateli ettei sielä nyt aamusta mitään kauheeta ruuhkaa ole niin käytän raihnasen mummoni kaupassa sillon, mutta paskanmarjat, sillon sielä oli pahempi ruuhka kun neljän jälkeen kun äiteen kanssa kaupassa kävin.

Ken guru
Mä käytin mun mummoani kaupassa tänään AAMULLA 10 AIKAAN ja jumalauta siellä ei ollut parkkipaikkoja koko prisman parkkiksella kun koko kaupunki oli päättänyt että menevät kauppaan kympiltä, kyllä otti päähän. Tai siis kun aateli ettei sielä nyt aamusta mitään kauheeta ruuhkaa ole niin käytän raihnasen mummoni kaupassa sillon, mutta paskanmarjat, sillon sielä oli pahempi ruuhka kun neljän jälkeen kun äiteen kanssa kaupassa kävin.
klo 10 on mummoille jo iltapäivä ;) Oikea mummoaika on heti kun kaupat aukeaa, klo 7, ja mieluiten vielä jonossa oven takana n. 15 min ennen.

Vielä lisäys, että taisi kai olla aika monella tänään vapaapäivä, tai lomat alkanut kun niin ruuhkaista oli jo siihen aikaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä tein saman mokan. Olin 10 maissa kaupassa ajatellen ettei siellä ruuhkaa ole siihen aikaan, mutta kuinkas ollakkaan. Mummot töni toisiaan, että varmasti saa ne tuoreimman näköiset perunat ja vaa'alle tungettiin milloin mistäkin suunnasta. Toki, oli siellä kaupassa myös keski-ikäisiä kärryjensä kanssa poikittain pitkin käytäviä. Miksi ne kärryt pitää ottaa siihen kylmä-/hedelmätiskin viereen, eikä voi esim. jättää metrin päähän?

Yhteistyössä