TUNNUSTUKSIA! Oletko esittänyt koskaan hienompaa/rikkaampaa kuin oikeasti olet?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
TUNNUSTUKSIA! Oletko esittänyt koskaan hienompaa/rikkaampaa kuin oikeasti olet?

Tuntuu olevan ko. ilmiö muodissa ainakin nuorten aikuisten/aikuisten (20-35v) keskuudessa. Jos olet:
Milloin? Miksi? Miten?

onneksi olen kaunis
En. Olen aika köyhä, enkä häpeä sitä. Minusta pröystäilijät, etenkin turhalla kehujat tai joka hiton ostoksen selittäjät ovat tunneköyhiä juntteja.

mamna
Joo silloin, kun olen selvästi itseäni "ylempien" seurassa. Eli niiden joilla on rahaa, korkeampi koulutus, hienommat vaatteet tms. En nyt tiiä miten esitän. Ehkä jossain kohtaa aina keksin jotain pientä.. esim. huijaan käyneeni ulkomailla enemmän kuin olen, shoppailevani enemmän kuin olen jne.

emyt
Koetan toisinaan vaikuttaa "siistimmältä/hienommalta" esim. pankissa tai vastaavassa paikassa. Olen kuitenkin jotenkin niin nuhjuinen vaikka kuinka yrittäisin. Tai sitten musta vaan tuntuu siltä..

ghjghj
En. Olen aika köyhä, enkä häpeä sitä. Minusta pröystäilijät, etenkin turhalla kehujat tai joka hiton ostoksen selittäjät ovat tunneköyhiä juntteja.
Nämä tällaiset ovat juuri niitä esittäjiä. Jotka siis haluavat tehdä itsestään rikkaamman/hienomman vaikutelman, kuin oikeasti olet. Tyypillisesti sellainen peruspulliainen, joka haluaisi olla varakkaampi yms harrastaa juuri tätä pröystäilyä.

dgdfg
Vaasassahan tämä on yleinen ilmiö. Täällä kaikki esittävät hienompaa mitä ovat. Porukka myy vaikka itseään saadakseen Louis Vuittonin käteen. Sitten vähän fuskaillaan kavereita, sähkömiehestä tuleekin yhtäkkiä sähköinsinööri ja ja merkonomista ekomoni.

Hienompaa ihmistä kyllä, melkein kaikissa sukujuhlissa ym sillon ko äiti vielä eli. Piti olla niin olevinnaan, hienot vaatteet, hienot tavat, suorastaan kuninkaalliset tavat, ryhti kunnossa, fiksut puheet ja arvojärjestys vanhuksista lapsiin jne :D Oi niitä aikoja...

En ole esittänyt olevani rikas tai hienompi.Ei olla rikkaita,mutta tullaan toimeen,enkä mie osaa hienostella vaatteilla,eleillä tai puhumalla.

Non compos mentis
Tunnustan usein myös esittäväni paljon tyhmempää kuin olen oikeasti. Suvussa tuo köyhän esittäminen on muodostunut taiteeksi, jokainen varmaan tietää jonkun vanhanpojan, joka asuu puolilahossa talossa ja syö kuivettunutta leipää, vaikka tilillä ois useampi sata tonnia.

"vieras"
en.
tosin ilkeillessäni olen kyllä välillä väittänyt mm. ärsyttävälle ja kateelliselle kollegalle
saavani parempaa palkkaa ja olevani peruspalkan lisäks provisiopalkalla :D

ja Non ..cm.. kanssa samaa peliä, heittäydyn välillä tarkoituksella vähän tyhmän oloiseksi...

No en oikein tiedä,esittänyt ja esittänyt mutta jos olen mennyt johonkin missä on itseäni korkeampikoulutettuja tms. ´hienompia´niin olen pukenut edustavat vaatteet ja ottanut merkkilaukun mukaan. Mulla on muutamia aitoja merkkivaatteita/laukkuja,osa feikkejä. Vähävarainen olen oikeasti mutta myönnettäköön että olen antanut itsestäni joskus varakkaamman kuvan kuin mitä olen. Esim.ennen viimeisintä lasta työskentelin siivoojana päiväkodissa ja kun ihmiset kysyi missä olen töissä,sanoin että päiväkodissa:whistle: Eli musta sai kuvan että olen lastenhoitaja. Myös esim.pankissa asioidessa missä on pitänyt sanoa työpaikka niin on nolottanut sanoa että siivooja:ashamed:
Työskentelin kotisiivoojana pari vuotta sitten ja kaikki mun asiakkaat oli tietenkin rikkaita. Eräs miljonäärinainen kysyi kerran kun katsoi laukkuani että ´Onko toi Guessin laukku?´Minä sitten että ´JOo on´. Nainen oli ihmeissään että onko se aito ja mistä olen saanut kun se oli sellanen ns.erikoispainos mitä ei tavallisesti Guessin myymälöistä saa. Rivien välistä saatoin huomata että nainen oli ihmeissään että siivoojalla on varaa niinkin kalliiseen laukkuun:confused:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24032244:
Sama vika : /
Olen joskus miettinyt, että vaikka minulla olisi yhtäkkiä aivan rajattomasti rahaa, osaisinko/haluaisinko/uskaltaisinko koskaan mennä johonkin huippukalliiseen kauppaan ostoksille, sellaiseen jossa laukku maksaisi tonneja. En tiedä, luultavasti en.

Keittiönoita
Olen joskus miettinyt, että vaikka minulla olisi yhtäkkiä aivan rajattomasti rahaa, osaisinko/haluaisinko/uskaltaisinko koskaan mennä johonkin huippukalliiseen kauppaan ostoksille, sellaiseen jossa laukku maksaisi tonneja. En tiedä, luultavasti en.
Ne ajaisi sut ovesta kadulle ennenkuin ehtisit päivää sanoa. Sulla pitäisi olla joku personaalipukija ensin ja vasta kalliisti tällättynä voisit uskaltautua moisiin putiikkeihin. Sama juttu mulla.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
En oikein ymmärrä kysymystä. Jos minulla on hienompi kello kuin toisella samantuloisella tyypillä, esitänkö silloin rikkaampaa kuin olen? Vai mistä sen huomaa? Ei puhu seurassa keskikaljasta ja lätkästä vaan filosofiasta ja politiikasta?

Jos tuo jälkimmäinen osui oikeaan, toivonpa totisesti että ihmiset alkaisivat esittää "rikkaampaa kuin ovat" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24032279:
Ne ajaisi sut ovesta kadulle ennenkuin ehtisit päivää sanoa. Sulla pitäisi olla joku personaalipukija ensin ja vasta kalliisti tällättynä voisit uskaltautua moisiin putiikkeihin. Sama juttu mulla.
Luulen, etten taitaisi halutakaan mennä. JOskus ulkomailla olen kadulta katsellut sellaisiin kauppoihin ja tullut kyllä tunne, ettei minulla voisi olla niin paljon rahaa, että haluaisin niihin kauppoihin kävellä sisälle. Voi tietysti sanoa, että happamia jne. Mutta silti=)

Yhteistyössä