Oletko koskaan satuttanut lastasi?

Alkuperäinen kirjoittaja tuula:
Alkuperäinen kirjoittaja ajatuksia:
Vanhan ajan kasvatus kunniaan! Jos lapsia on vuosisadat KASVATETTU kurittamalla fyysisesti ilkeyksien tekemisestä/tottelemattomuudesta, niin miten ihmeessä se voi muutamassa vuodessa muuttua huonoksi ja ei hyväksytyksi kasvatustavaksi? häh? Jos joku osaa perustella viisaasti ni saa kirjoittaa..

Kyllä sen kovakourin koulimisen tarvii tapahtua jo siellä kotona, vai onko hyvä että vasta viranomaiset ottavat nuoria "niskasta kiinni" ja herättävät vanhemmat todellisuuteen..

Ett' näin.. oma mielipiteeni asiaan..
Olen samaa mieltä. Kyllä jotku lapset tarvii myös ruumiillista kuritusta jos muu ei auta. Pahoinpitely on sit täysin eri asia..
Samaa mieltä minäkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Entä oletko harjoittanut henkistä väkivaltaa ja liiallisuuksiin asti pelotellut lastasi tai uhkaillut tosi ikävillä seuraamuksilla? Tai jotain vastaavaa? -Jos olet, niin miksi?
Joops. Olen uhannut laittaa ruuaksi verimykykeittoa, jos eivät tottele. Kummasti ovat kyllä totelleet ja mykykeitto on edelleen kokeilematta. Ai miksikö? Koska lapset ovat saaneet ihan itse valita sen tottelemisen ja mykykeiton välillä ja jos olisivat valinneet tottelemattomuuden, mykykeitto ei ole mitenkään vaarallista tai haitallista. Terveelliseksi jopa väittävät.
yäk!!!!!!!!!
Muistan kun pienenä syötiin mykykeittoa. Sen yhden kerran piti maistaa ja traumat jäi. Ei tosin ollut rangaistus vaan perinneruokaa, niin oli pakko syödä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuula:
Alkuperäinen kirjoittaja ajatuksia:
Vanhan ajan kasvatus kunniaan! Jos lapsia on vuosisadat KASVATETTU kurittamalla fyysisesti ilkeyksien tekemisestä/tottelemattomuudesta, niin miten ihmeessä se voi muutamassa vuodessa muuttua huonoksi ja ei hyväksytyksi kasvatustavaksi? häh? Jos joku osaa perustella viisaasti ni saa kirjoittaa..

Kyllä sen kovakourin koulimisen tarvii tapahtua jo siellä kotona, vai onko hyvä että vasta viranomaiset ottavat nuoria "niskasta kiinni" ja herättävät vanhemmat todellisuuteen..

Ett' näin.. oma mielipiteeni asiaan..
Olen samaa mieltä. Kyllä jotku lapset tarvii myös ruumiillista kuritusta jos muu ei auta. Pahoinpitely on sit täysin eri asia..
Annan eriävän mielipiteeni. Tosin olen itse syyllistynyt samaan, kun joskus keinot loppuvat. Siksi pitäisi aina olla keinot mietittynä etukäteen. Mutta kyllä se vaatii taistelua omaa itseä vastaan, ainakin kun on tuittupää.
 
"nipsu"
tuota en kyllä hyväksy minkäännäköistä väkivaltaa minkäänikäistä kohtaan mutta: Silmiini osui se kuinka jonku ihmettelee ett ämitä 8kk vauva on voinut tehä, tuliko muuten mieleene ttä joidenkin 8kk ovat kontanneet jo viikkoja,vailla minkäännäköistä älliä, näin ollen vetävät kaiken alas mihin yltävät sotkevat ja sotkevat, jopa kiipeilevät, näin teki omani ja oli kyllä pinna kireellä kun siihen mennessä ei ollut yhtään kokonaista yötä nukuttu!

vain sellaisia 15minuutin-1tunnin pätkiä kaikki yöt. ja päivisinkin vain 15min-30min kerralla,maks 2tuntia päivässä yhteensä(yleensä 1,5tuntia).

Voin siis hyvin kuvitella että jos joku on siinä tilanteessa vaikka yksinhuoltaja ilman tukiverkkoa,että voi menettää hermonsa,onneksi itselläni oli mies!
 
elämä voittaa
Nostin kerran yksivuotiaan jalasta ilmaan ja kannoin pinnasänkyyn. Ei todellakaan elämäni tähtihetkiä. Pian tämän jälkeen hain apua ja diagnoosiksi tuli vaikea masennus. Oikealla lääkityksellä ja terapialla kuntouduin. Nyttemmin olen neljän lapsen äiti, työelämässä ja onnellinen. Vaikeat ajat ovat takana ja toivon koko sydämestäni, ettei lapseni traumatisoitunut.
 

Yhteistyössä