Olen tukistanut joskus kovastikin :'( :ashamed:
Nykyään osaan selvittää asiat puhumalla/keskustelemalla tiukkaan sävyyn
Nykyään osaan selvittää asiat puhumalla/keskustelemalla tiukkaan sävyyn
Alkuperäinen kirjoittaja pitänyt sylissä:Musta se kiinnipitäminen ei ole satuttamista. Silloi vaan pitää tiukasti kiinni, ettei pääse rimpuilemaan ja satuttamaan itseään tai sua, ja kun rauhottuu niin sit voi jutella siitä, miks äiti piti tiukasti kiinni.
peesi tälle. meilläkin tätä vasta kun lapsia yli 1.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Olen tukistanut 5-vuotiasta. Olen puhunut ilkeästi. Miksikö? Varmaan koska olen väsynyt, paska, heikko ja laiska enkä ole muuten osannut pahoissa tilanteissa toimia. Tätä vasta nykyään.
siis sullahan on suht pieni vauva? läpsässyt???Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Läpsässyt poskelle.
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Läpsässyt poskelle.
yäk!!!!!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Joops. Olen uhannut laittaa ruuaksi verimykykeittoa, jos eivät tottele. Kummasti ovat kyllä totelleet ja mykykeitto on edelleen kokeilematta. Ai miksikö? Koska lapset ovat saaneet ihan itse valita sen tottelemisen ja mykykeiton välillä ja jos olisivat valinneet tottelemattomuuden, mykykeitto ei ole mitenkään vaarallista tai haitallista. Terveelliseksi jopa väittävät.Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:Entä oletko harjoittanut henkistä väkivaltaa ja liiallisuuksiin asti pelotellut lastasi tai uhkaillut tosi ikävillä seuraamuksilla? Tai jotain vastaavaa? -Jos olet, niin miksi?
Jos tämä on totta, niin äkkiä ilmoitus lastensuojeluun.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:siis sullahan on suht pieni vauva? läpsässyt???Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Läpsässyt poskelle.
vauvaa???? miten oot voinut? kipeetä...
Alkuperäinen kirjoittaja rimpuilija:Jos tuntuu,että satutat niin kääri peittoon niin,että pää näkyy vain.Alkuperäinen kirjoittaja pitänyt sylissä:Musta se kiinnipitäminen ei ole satuttamista. Silloi vaan pitää tiukasti kiinni, ettei pääse rimpuilemaan ja satuttamaan itseään tai sua, ja kun rauhottuu niin sit voi jutella siitä, miks äiti piti tiukasti kiinni.
Säästää sinun voimia ja saattaa että raivarit eivät edes kestä niin kauaa.
joo, samaa mieltä, ilmoitus lastensuojeluun!Alkuperäinen kirjoittaja Kauhistelija:Jos tämä on totta, niin äkkiä ilmoitus lastensuojeluun.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:siis sullahan on suht pieni vauva? läpsässyt???Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Läpsässyt poskelle.
Miten joku VOI tehdä vauvalle näin?
jäi vielä sanomatta se että hakisit apua ongelmiisi!Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Läpsässyt poskelle.
Tuskin tämä asiaa auttaa... Eiköhän asiaan ole syy ja hyvä, että edes täällä asiasta puhuu. Jos sitten tosiaan osaisi hakea ongelmiinsa apua, koska tosiasiahan on, että tuollainen käytös johtuu joko väsymyksestä, masennuksesta tms. Ja apua kannattaa hakea ennenkuin palaa loppuun...Alkuperäinen kirjoittaja maama:joo, samaa mieltä, ilmoitus lastensuojeluun!Alkuperäinen kirjoittaja Kauhistelija:Jos tämä on totta, niin äkkiä ilmoitus lastensuojeluun.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:siis sullahan on suht pieni vauva? läpsässyt???Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Läpsässyt poskelle.
Miten joku VOI tehdä vauvalle näin?
miten joku voi tehä tolleen ja noin pienelle?? sairasta, eihän se ton ikäinen vauva vielä ymmärrä noita asioita ja saatika osaa puhua, hui hitto!
miks oot sitä läppässyt?? vai etkö uskalla täällä siitä kertoa?? kun et ole kommenttia ton ekan jälkeen antanut... SAIRASTA!!!
Siis ihan rehellisesti mun mielestä tämä on perseestä. Mä olen tavannut näitä kirjanoppineita tyyppejä, joilla ei ole hajuakaan oikeasta äitiydestä. Tai siitä, kun siihen lapseen ei oikeesti saa mitään kontaktia! Ystävän perheellä oli joskus suuria ongelmia yhden lapsensa kasvatuksen kanssa. No "ammattilainen" oli tokaissut, että kyllä se on vanhemmasta kiinni, millaisia lapsia tulee. Sitten hänen oma lapsensa tuli teini-ikään. Oli tämän jälkeen valitellut ystävälleni miten väärässä oli. Vaikka on ammattilainen, ei saanut lapseensa mitään kuria/kontaktia. Niin se vaan on, että lapset ovat erilaisia ja se, mikä pätee sinun lapseesi ei välttämättä päde minun lapseeni. Saman perheenkin lapset voivat olla hyvinkin erilaisia käytökseltään. Ja vielä joitakin kymmeniä vuosia sitten kuului ihan asiaan, että lapsia rankaistiin fyysisesti. Silloin lapsilla oli vielä jotain kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan. Nyt olen katsonut VIERESSÄ kun lapsen kaveri lyö lastani. Tosiaan vaikka minä seison vieressä. Kuinka moni lapsi olisi 20-30 vuotta sitten uskaltanut lyödä toista vanhemman seistessä vieressä? Nykylapsilla ei ole mitään kunnioitusta aikuista kohtaan, kun kotona opetetaan, että KAIKKI ON OK!Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:tiedättekö, nykyään voi saada syytteen jos lastaan kurittaa, esim. luunapin annannistakin voi saada sen syytteen jos on todistajia ja lapsi itse osaa puhua ym...kannattaako lastaan löydä, läpsiä, hakata, tukistaa jne..??? pienet vauvat eivät osaa puhua ja ne sen itkullaan "sanovat" jos joku on pielessä tai hassusti...
ja katja87, hae kiireesti apua jos olet loppuun palanut tai masentunut!