Vihdoinkin "juhannusmenyy" kyhätty melkein valmiiksi, miltä kuulostaa? Söisitkö?

• Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti
"Olivia"
Ja ehdottaisin myös noita itse tehtyjä hamppareita tai hotdogeja bratwursteilla. Sinne sekaan kukin sais täyttää mieleisiään vihanneksia ja lisukkeita. Lapsetkin tykkää.

Kyllä noita ruokia söisin, jos vieraaksi menisin sillä meiningillä että ollaan isäntäväen leivissä. Makkarat ja tassut jäisi tosin meidänkin porukalta koskematta. Kuitenkin ennemmin osallistuisin ruokapuoleen ja toisin vähintään oman porukan grillattavat ja koko väelle nyyttärimeiningillä juhannusevästä. Lihaa, kalaa, kasviksia! Vähemmän prosessoitua mössöä!

Ihmettelen ap:n asennetta, että kysytään vinkkejä eikä mikään sitten kuitenkaan käy.

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="Tiu";24025555]Peesi. Lapset tykkää..on halpaakin. Aikuisille sitte vaikka broilerin fileepihviä ennemmin kui niitä grillipohjallisia. Itse marinoituna broilerin pihvit on tosi ihania. Ja tietty kasviksia, kesäkurpitsa ja tomaatti grillattuna..nam. Halpojakin ovat.[/QUOTE]

Miten niin "lapset tykkää"? Jos ovat tottuneet, niin tietenkin tykkäävät. Mutta eivät automaattisesti siksi, että ovat lapsia.

Menu
Torstai ilta: itse leivottuja sämpylöitä, kinkkuu, juustoo, kurkkua, tomaattia, paprikaa yms mehuu, kaakota, teetä ja tarviix sitä illalla nyt olla jotain makeeta??

Perjantaina:

Päivä: Kinkkupiirakkaa tai joku ruokaisa kanapastasalaatti ja patonkia ja mansikkakakkua
ilta : Makkaraa, perunasalaattia, uusia perunoita, silliä, vihersalaattia, jotain kasviksia grilliin

Lauantaina :

Päivä: Uusia perunoita, lohta, kunnon pihvii, silliä, fetasalaattia, grillattuja kasviksia,
perunasalaattia, patonkia

Ilta: Makkaraa, fetasalaattia, karjalanpiirakoita (tulee ihania kun laittaa grilliin)

ja niille lapsille voi vaikka laittaa sinne grilliin lihapullia ja nakkeja.

Ja mä voin sanoa kokekemuksen syvällä rintaäänellä että olisi kiva saaa tuoda myös niitä syötäviä.

Olen muutamia juhannuksia kokenut, joissa olen joutunut olemaan toisten tarjottavien armoilla (maksaakkaan ei ole saanut ). Joten sitä ei ole voinut kosaan tietää mitä sitä syödäkseen saanut ja sitten sitä mitä on tarjottu ei ole kehdannut paljoa ottaa joten nälkä on jäänyt.

JONSERED Karhunkantaja
Torstai ilta: itse leivottuja sämpylöitä, kinkkuu, juustoo, kurkkua, tomaattia, paprikaa yms mehuu, kaakota, teetä ja tarviix sitä illalla nyt olla jotain makeeta??

Perjantaina:

Päivä: Kinkkupiirakkaa tai joku ruokaisa kanapastasalaatti ja patonkia ja mansikkakakkua
ilta : Makkaraa, perunasalaattia, uusia perunoita, silliä, vihersalaattia, jotain kasviksia grilliin

Lauantaina :

Päivä: Uusia perunoita, lohta, kunnon pihvii, silliä, fetasalaattia, grillattuja kasviksia,
perunasalaattia, patonkia

Ilta: Makkaraa, fetasalaattia, karjalanpiirakoita (tulee ihania kun laittaa grilliin)

ja niille lapsille voi vaikka laittaa sinne grilliin lihapullia ja nakkeja.
Miksi ihmeessä lapsille ei voisi tarjota oikeaa ruokaa, samaa, kuin ihmisille?

esimerkiksi
Tällä hetkellä Lidl mainostaa possun ulkofilepihvejä 3,99 eur kilo.... Mieluummin niitä söisin kuin noita grillitassuja.
Ja kun joku sanoi että ainakin lapset tykkää niin meillä ei ainakaan lapset noita grillitassuja syö!

:X
Kyllä ne ite tehdyt hampurilaiset kelpaa aikuisillekin (ainaki meille on kelvannu ja meidän vieraille). Kunnon bbq-meininkiä. Siihen voi lisäks ostaa vaikka grilliluita ym. Eikä tuu kalliiks.

sir
Tottakai meillä lapset saa syödä samaa kuin aikuiset, mutta jos tulee lapsivieraita on mielestäni kohteliasta varata jotain takuuvarmaa kamaa. Lisäksi juhannus on lastenkin juhla, silloin varaan ipanoille myös heidän herkkujaan, oli se sitten niitä lihapullia tai fetajuustopiirakoita.

Lisäki 1-v on helpompi tapaus kuin esim 6-v, joka on jo tarhassa ikätovereiltaan kuullut, että sipuli ja sienet on myrkkyä.. arkena jaksaa taistella niitä maistamaan kaikkea, mutta juhlapäivinä ne saa just sitä mitä haluavat.. siis meillä, jokainen tavallaan.

Tätä mä olen ihmetellyt ennenkin kun ihmiset luettelee ruokiaan.. :confused: Me justiinsa tehtiin tutun kanssa viikonlopun ruokalistaa ja ihan samoilla ruuilla mä meinasin meidän vuoden ikäisen ruokkia..

Menu
Ihmisiä ne lapsetkin on ;) ja tottakai lapsetkin saa samaa ruokaa kun aikuiset, mutta kun tuolla ylhäällä oli jotain naputusta kun ei lapset tykkää yms muuta ni vaikka grillissä olisikin ehkä enenmän niitä istä lapset ei tykkää ja yleensä ne lapset diggailee noist nakeista ja lihapullista ja voihan niille lapsille vaikka grillaa hamppareita tai jotain.

JONSERED Karhunkantaja
Tottakai meillä lapset saa syödä samaa kuin aikuiset, mutta jos tulee lapsivieraita on mielestäni kohteliasta varata jotain takuuvarmaa kamaa. Lisäksi juhannus on lastenkin juhla, silloin varaan ipanoille myös heidän herkkujaan, oli se sitten niitä lihapullia tai fetajuustopiirakoita.

Lisäki 1-v on helpompi tapaus kuin esim 6-v, joka on jo tarhassa ikätovereiltaan kuullut, että sipuli ja sienet on myrkkyä.. arkena jaksaa taistella niitä maistamaan kaikkea, mutta juhlapäivinä ne saa just sitä mitä haluavat.. siis meillä, jokainen tavallaan.
Mutta mikä sitten on takuuvarmaa lasten ruokaa? Meillä se on mediumiksi ulkona grillattu naudan sisäfile, oliiveja, sini- ja valkohomejuustoja ja valkosipuliperunoita.

No meillä on niitä lihapulliakin.. :p Mut siis joo, ymmärrän kyllä mitä tarkoitat... :)

btw. kiitti hampparivinkistä, taidan laittaa hampurilaistarvikkeet meidänkin ostoslistalle, jos vaikka joku niitä möksällä haluaa.. :)

Eiks jauhelihapihvit itse tehtynä tulis jopa halvemmaksi ku nuo karseet tassut? Minäki ehdottaisin ihan vaan niitä ja lisäksi sämpylät (=hampurilainen) ja raikasta salaattia :) Varmasti maistuu lapsillekin! Kunnon lihakönttikään ei oikeasti maksa paljoa, ja on taatusti parempaa verrattuna noihin tassuihin.... Mieti ap vielä. Eikä tarvi vetää herneitä huonosta rahatilanteesta tmv. koska monet tarjotut vaihtoehdot on yhtä kalliita ellei jopa halvempia ;)

Söisin jos tulisin vieraaksi ilman, että toisin mitään itse. Mutta mun mielestä on todella törkeää tulla koko juhannukseksi koko perheellä tuomatta mitään. Mun mielestä hyvä vaihtoehto on, että talonväki tekee lisukkeet, aamupalat sun muut ja vieraat tuovat monipuolista grilllattavaa (makkaraa, pihviä, kalaa sun muuta, kasvista).

Jos sun on pakko saada halpaa, niin kyllähän jotain lohifileetä voi saada alle kympillä kilo. Halvempaa kuin grillitassut.

"vieras"
Ei se sen kalliimmaksi tule jos teet vartaat lihasta ja kasviksista. Muutama pala lihaa, paprikaa, kesäkurpitsaa tomaattia ja voila, grilliherkut edullisesti kaikille :D Potut kaveriksi. Ja sitten paaljon salaattia joka aterialle! Niille kylkeen lisukkeita, esim. katkarapu, feta, herkkusieni... mistä nyt kukin haluaa salaattinsa koostaa.

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="neljä-ilman-viidettä";24025748]Onko siun lapset miun lapsia :O[/QUOTE]

Jos näin on päässyt käymään, tule noutamaan kaikki neljä kotiin. Muuten pidän heidät itse. :saint:

eli tuli näin pienellä otoksella todistettua, että lapset voivat pitää ihmisten ruuasta, jos vain sitä saavat. ;) Kuinka muka muuten voisi oppia?

sir
Jos näin on päässyt käymään, tule noutamaan kaikki neljä kotiin. Muuten pidän heidät itse. :saint:

eli tuli näin pienellä otoksella todistettua, että lapset voivat pitää ihmisten ruuasta, jos vain sitä saavat. ;) Kuinka muka muuten voisi oppia?
Osaat olla aika ärsyttävä. Meillä syödään kaikki ajat aikuisten ruokia, matkustamme ulkomailla ja syömme ravintoloissa. Mutta kun joku päivä eteen kipataan nakkeja tai muuta perussettiä, on vekarat ihan intona. Ok, ehkä he ovat syvimmällä sisässään moukkamaisia, olkoon niin, mutta sinä et voi tosissasi väittää, että lapset eivät rakasta homejuustoa vain koska he eivät sitä saa tai priorisoi sisäfilettä, koska heidät on siitä jätetty paitsi.

Ja kyllä, Suomen kansan suosikkiruoka on LIHAPULLAT. Sitä tämä sinun pieni otoksesi ei pyst kumoamaan. ruokatieto.fi -verkkopalvelu

Yhteistyössä