Vihdoinkin "juhannusmenyy" kyhätty melkein valmiiksi, miltä kuulostaa? Söisitkö?

• Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti
"Jonna"
Oikeesti ap, grillitassut on kamalaa moskaa ja mielestäni on alentavaa tarjota niitä vieraille!!! Varsinkin jos on vähän rahaa! Tee niinkuin minä, osta paljon jauhelihaa, sekoita siihen kermaviiliä, punasipulia, valkosipulia, mausteita maun mukaan kuten suolaa, kananmunaa ( korppuj. ei tartte ) anna maustua jääkaapissa ja tee siitä pihvejä tai pullia, on niin paljon parempia ja halvempia!

"vieras"
Musta nyt jotenkin tuntuu, että ap:lla ei taida olla paljon kokemusta ruoanlaitosta, siis oikeasta ruoanlaitosta. Hinnalla ja ajan niukkuudella ei kyllä nyt voi selittää mitään, koska kesällä kotimaiset kasvikset on halpoja ja ne valmiit grillitassut yms. sonta on tosiaan kalliimpaa kuin oikeat ainekset. Hampurilaiset olis tosi hyvää ja täyttävää grillattavaa eikä tosiaan mitään lastenruokaa niin kun jotkut taitaa kuvitella. Väliin kunnon pihvi, juustosiivu, kasviksia, vähän vaikka bbq-kastiketta (niitä saa aika edullisesti ison pullon). Taatusti maukkaampaa ja terveellisempää kun ne grillitassut, ja maistuu kaikille eikä tarvi miettiä erikseen jotain mistä lapset tykkää.

Mun mielestä kesäruokailun idea on se, että hyödynnetään kauden aineksia. Eli kasviksia peliin paljon. Mitään kuivakakkuja en jaksais syödä, joku marjarahka riittäis hienosti ja olis mukavan raikasta ja kesäistä. Ja supernopea tehdä.

Mutta kyllähän ap:lla kuitenkin on joku tekosyy siihen, miksi haluaa tehdä kalliimmalla ja vaikeammin, vaikka rahasta ja ajasta tuntuu olevan pulaa.

namskis nam
Tiedätteks, mä rakastan grillimakkaraa! :D Ja se on mulle lähes juhlaruoka. :p

En juuri tee koskaan makkarasta ruokia arkena. Ja kesällä kun grillataan, grillataan yleensä aina kanaa, kalaa ja lihaa, koska se on terveellisempää. Mut tykkään ihan kamalasti grillimakkarasta (hyvä makkara ja kunnon hiiligrillissä tehty ja hyvä sinappi), joten juhannuksena aina herkuttelen. :p mut muuten en nää joka grillauksen yhteydessä hyväks makkaransyöntiä, vaikken mikään terveysnipo tai ituhippi olekaan.

Mut tiedän kyllä, et monet grillaavat makkaraa monia kertoja kesässä, heille makkara on perusruokaa, eikä näin ollen välttämättä mikään juhannusherkku. :D

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="mie";24027355]Voihan niille. Meillä vaan syödään paljon tulista ja nytkin kylään tulvevat tykkäävät tulisesta ruuasta. Se ei mielestäni sovi lapsille (eivät kyllä tykkääkään). Siksi teen usein kahta ruokaa tai nytkin kahta erilaista hirvimakkaraa. Toisiin tulee tulista maustetta, toisiin ei. Kuitenkin "kaksi eri ruokaa" on silloin tehtävä, lisäkeet erikseen sitten. Pottuja ja kasviksia syö kaikki.[/QUOTE]

Eihän tuo ole kaksi eri ruokaa. Siis ainakaan minusta. Kyllä minäkin laitan vahvemmin maustetutn ja miedomman version, mutta siinähän riittää se, että maustamisvaiheessa jakaa kahtia ja maustaa erikseen. Siksi en näe sitä kahtena eri ruokana. ;)

Yhteistyössä