Vihdoinkin "juhannusmenyy" kyhätty melkein valmiiksi, miltä kuulostaa? Söisitkö?

• Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24025233:
neljä-ilman viidettä, ei ole aikaa kuin torstaina tovi hetki kokata ennen vieraitten tuloa. Siksi en leivo kuin välttämättömimmät ja se on siinä sitten.
Niin mä ymmärsin siitä aiemmasta ketjusta et esim. lihapullat oli poissuljettu sen takia ettet ehtisi niitä torstaina tekemään, jäinkin miettimään et miksi kaikki pitäisi tehdä etukäteen?
Meillä yleensä kokkaillaan porukalla, vieraitten kanssa. :)

"noh"
[QUOTE="vieras";24025312]Ihme pihistelyä, että vieraiden pitäisi tuoda jotain mukanaan tai osallistua kustannuksiin :O[/QUOTE]

Ai on? Musta se on taas aika normia, jos meidän perhe menee vieraaksi yökylään, niin kysytään mitä voin tuoda?

:X
Grillitassut on kyllä ihan hirveitä. Ostaisin ihan jauhelihaa ja grillaisin jauhelihapihvejä. Ja ei siinä kauaa aikaa mene kun sotkee jauhelihan ja kananmunan ja mausteet ja on paljon parempaa. Ja voithan sä vaikka ostaa hampurilaissämpylöitä (tai tehdä itse) ja tarjolle vaan tuoreita vihanneksia burgereiden väliin.

gate
Kyllähän noita söisi, mutta olisin aika pettynyt. Ainakin odottaisin että isäntäväki ilmoittaa menun ajoissa, että voin viedä mennessäni ainakin lihaa ja kasviksia. Me tykätään syödä kunnolla ja panostaa ruokaan, joten tuollaisia juhlaviikonloppuna melkein itku pääsisi jos ruoat olisivat pelkästään nuo.

Onko vieraat samantyylisiä kuin te ap? Siis ruokailu ja rahatottumuksin? Silloin se olisi ok, jos he tekisivät samalla lailla.

alkuperäinen
gate, no on heillä taatusti enemmän varaa laittaa ruokaan kuin meillä. mutta tällä hetkellä meillä ei ole varaa tämän ihmeempiin ruokiin ja minusta nämä ovat ihan ok ruokaa.

"neljä-ilman-viidettä"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24025360:
gate, no on heillä taatusti enemmän varaa laittaa ruokaan kuin meillä. mutta tällä hetkellä meillä ei ole varaa tämän ihmeempiin ruokiin ja minusta nämä ovat ihan ok ruokaa.
No miksi sitten kysyt mielipiteitä, kun olet selkeästi päättänyt että teet niin kuin teet, vaikka vaihtoehdoiksi annetaan yhtä halpaa ja helppoa vähemmän lisäaineista sisältäviä vaihtoehtoja?

Siis ok, jos sinusta homma on hyvä näin, mutta halvalla voi tarjota myös ruokaisampaa ja laadukasta evästä, mikä syntyy nopeasti ja helposti.

no joo
Muuten kuulostaa ihan hyvältä mutta meillä jäisi ainakin lapsilla nuo grillitassut syömättä, itse saattaisin kohteliasuudesta yhden pureskelematta nielaista :)
Possun pihvifileethän eivät maksa kauheasti ja yhdestä fileestä saa jo monta pihviä!
Ja kasviksia kaipailisin minäkin :)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24025360:
Aha.

Olipa typerä provo.

[QUOTE="neljä-ilman-viidettä";24025395]No miksi sitten kysyt mielipiteitä, kun olet selkeästi päättänyt että teet niin kuin teet, vaikka vaihtoehdoiksi annetaan yhtä halpaa ja helppoa vähemmän lisäaineista sisältäviä vaihtoehtoja?

Siis ok, jos sinusta homma on hyvä näin, mutta halvalla voi tarjota myös ruokaisampaa ja laadukasta evästä, mikä syntyy nopeasti ja helposti.[/QUOTE]

Nimenomaan, täällä kerrottiin ihan yhtä halpoja, mutta huomattavasti laadukkaampia vaihtoehtoja. Ei se nyt ihan pelkästään rahasta ole kiinni, mitä suuhunsa pistää. Ilmeisesti vaan pidät esim. halpojen kasvisten grillaamista niin työläänä touhuna, ettet viitsi ryhtyä siihen.

"tiina"
Muuten kuulostaa ihan hyvältä mutta meillä jäisi ainakin lapsilla nuo grillitassut syömättä, itse saattaisin kohteliasuudesta yhden pureskelematta nielaista :)
Possun pihvifileethän eivät maksa kauheasti ja yhdestä fileestä saa jo monta pihviä!
Ja kasviksia kaipailisin minäkin :)
kuinka paljon noi grillitassut maksavat? Niitä ilmeisesti joutuu kuitenkin ostamaan useamman paketin, että riittää kaikille. Cittarissa esim tarjouksessa naudan sisäfle 24e/kg (brassi tai argentiinalainen). Osta pötkö sitä, ei taida paljon enempää tulla maksamaan.

muistaakseni
[QUOTE="tiina";24025460]kuinka paljon noi grillitassut maksavat? Niitä ilmeisesti joutuu kuitenkin ostamaan useamman paketin, että riittää kaikille. Cittarissa esim tarjouksessa naudan sisäfle 24e/kg (brassi tai argentiinalainen). Osta pötkö sitä, ei taida paljon enempää tulla maksamaan.[/QUOTE]

3-4 euroa rasia taitavat maksaa

JONSERED Karhunkantaja
Sori, grillituss... tassut jäisivät syömättä, samoin kinkkupannari ja makaroni+soossi. Juuri vetelin kipollisen pastaa ja kastiketta, se riittää vuodeksi. Ja makkarasta olen aktiivisesti kieltäytynyt 30 vuotta. Siis grilli"makkarasta".

Mutta jonkun toisen suulla ajatellen tuntuu helposti lähestyttävältä ruokalistalta.

sir
Vähän on ankea menu minunkin makuuni.. ei se rahakysymys ole pelkästään. Kyllähän nyt lapsille muukin maistuu kuin se iänikuinen jauhelihakastike. Söisin kyllä mutta en tarjoaisi.

"mä"
tekisin jauhelihapihvit itse, grillattais hampurilaiset. Halvempaa ja parempaa kuin makkara/grillitussut, jotka ei ole lihaa nähneetkään. Halvalla ja helpostikin saa hyvää.

"Tiu"
Grillitassut on kyllä ihan hirveitä. Ostaisin ihan jauhelihaa ja grillaisin jauhelihapihvejä. Ja ei siinä kauaa aikaa mene kun sotkee jauhelihan ja kananmunan ja mausteet ja on paljon parempaa. Ja voithan sä vaikka ostaa hampurilaissämpylöitä (tai tehdä itse) ja tarjolle vaan tuoreita vihanneksia burgereiden väliin.
Peesi. Lapset tykkää..on halpaakin. Aikuisille sitte vaikka broilerin fileepihviä ennemmin kui niitä grillipohjallisia. Itse marinoituna broilerin pihvit on tosi ihania. Ja tietty kasviksia, kesäkurpitsa ja tomaatti grillattuna..nam. Halpojakin ovat.

"Olivia"
Mun mielestä noi grillitassut on hirveen kalliita ollakseen teollista jauhelihamössöä. Aika outoa ettet halua nähdä yhtään vaivaa kun teille tulee vieraita? Tosiaan itse tehtynä ruoka maistuisi paremmalta ja maksaisi vähemmän. Vähintäänkin sanoisin vieraille, että saavat tuoda omaakin grillattavaa mukana, heillä on sitten mahdollisuus vaikuttaa omaan menuunsa. Myös tuntui että ruokaa oli tosi vähän tai aterioita, mutta ei kai tähän kaikkia aterioita ollutkaan merkitty.

Yhteistyössä